Lidl

Nou meid je zult versteld staan! Ik doe dit nu ook een paar weken en het is zo fucking chill. Kom nu regelmatig uit onder de 30 per week terwijl ik op m’n hoogtepunt (coincidentally precies de maand waarna ik besloot dat het anders moest) 400 euro in de maand aan boodschappen uitgaf.

4 likes

Ik zit net tegen mijn vriend te verkondigen dst de vegan kipschnitzel van de Lidl echt zo lekker is, zie ik ineens dit topic bovenaan staan!
Maar echt, op een wrap met hummus en rauwkost. :drooling_face::drooling_face::drooling_face:

3 likes

Wij doen altijd weekboodschappen bij de Lidl en vorige week ging ik daarna nog ff bij de Appie een paar dingen halen die ze daar niet hadden (specifieke mayo die mn man wil, mn zwangerschapscraving, koekjes vd kleine keuken etc). Lidl: overvolle tas met avondeten voor de hele week, fruit, lunchdingen, crackers, yoghurt efc: €50,-. Albert Heijn: 8 dingen, €25,- :joy::sob:

4 likes

Ik neem me dit al een paar weken voor maar fiets nog steeds uit automatisme steeds naar de Jumbo (waar ik al jaren altijd boodschappen doe) :confused: als ik daar dan sta, of als ik weer thuis ben bedenk ik me altijd “oh ja ik zou naar de Lidl gaan”, denk er totaal niet bij na.

1 like

Ik vind vega kipschnitzels op een wrap ook super lekker met honingmosterdmayo!

Wij (vriend en ik) geven nu bij de Lidl ongeveer 350 euro per maand uit aan weekboodschappen ipv 500 toen we nog bij de appie boodschappen deden meerdere keren per week. Dus nu kunnen we chill 2x per maand uit eten van de gezamenlijke rekening en geld overhouden hahaha. 500 euro was wel toen we net thuis kwamen te zitten met Corona, maar we zitten nu alsnog thuis te werken en dus zo veel minder geld kwijt. Meestal zijn we 70 euro kwijt voor de weekboodschappen en halen we nog voor 10-15 euro kleine dingen bij de appie.

3 likes

Welke bedoel je? De stukjes of de krokante?

Edit: sorry las het niet goed, er staat duidelijk schnitzel

1 like

De cheesecake is heerlijk! 10/10

1 like

Ja he!!
Ik ben trouwens ook niet ziek van de appel versie dus die is gewoon nat door de appel :partying_face:

1 like

Deel ze ook aub, ik ben een ramp met boodschappen en ik wil ook besparen haha. :raised_hands:t2:

En @Wonderland een paar recepten die ik budget friendly vind

Shakshuka: https://www.keukenrebellen.nl/makkelijke-recepten/shakshuka-met-flatbread/
Hartige taart: https://www.smulweb.nl/recepten/1428951/Tomaat-paprika-taart
Linzensoep: https://www.keukenrebellen.nl/makkelijke-recepten/rode-linzensoep/

Sowieso maak ik vaak couscous met de groenten die ik over heb, ik heb vaak nog een halve courgette, cherrytomaatjes of paprika oid in huis. Couscous kook ik altijd in bouillon (of het liefst in kokos-curry soep) voor de smaak. De groenten snijd ik fijn en rooster ik even in de oven, of bak ik in de pan samen met ui en knoflook. Vervolgens lekker op smaak brengen met kruiden en serveren met yoghurt. De yoghurt maak ik nog op smaak met bijvoorbeeld dragon, sumak of za’atar (gewoon 2 tl gemalen kruiden door de yoghurt roeren). Geroosterd amandelschaafsel is ook super lekker bovenop, maar een zakje kost iets van 1,50 bij de Lidl, dus dat kun je ook weglaten als je dat te duur vindt.

Verder vind ik burrito’s ook altijd super lekker en niet al te duur. Ik vul ze vaak met Mexican red rice, kidneybonen, cherrytomaatjes en fijngesneden bosui. Dan in de oven met geraspte kaas er overheen.
Dit recept gebruik ik voor Mexican red rice: https://www.recipetineats.com/mexican-red-rice/

Nog een budget tip, als je de onderkantjes van de bosui (met de wortels eraan) in een glas met een laagje water zet groeit hij weer helemaal uit. Zo koop je één keer een bosje bosui en kun je hem een keer of drie gebruiken. Je hebt wel even geduld nodig haha.

Als je een keer AGV eet kun je ook een geroosterde aubergine maken. Je snijd de aubergine over de lengte door midden, vervolgens snijd je er een ruitjespatroon in. Besprenkelen met olijfolie, peper en zout en eventueel andere kruiden en 20 minuten roosteren op 200 graden.

9 likes

unnamed Zooo lekker die brie dingen!

5 likes

Ik had gister de brioche croissant maar die was drooooog

1 like

Ik had deze een paar dagen geleden geprobeerd. Dacht dat ze zacht zouden zijn net als bijv een roomijsje, dus ik wil een hapje nemen (normaal lik ik maar er zat bovenaan zo’n laagje chocola) en hoor en voel ineens krakkkk. Dacht even dat er een tand afbrak maar was thank God alleen m’n spalkje. Maar damn, bleek een hartstikke hard ijsje te zijn dus! Zat vanochtend dus al vroeg bij de tandarts na 2 dagen m’n tong opengehaald te hebben aan een scherp uitsteeksel ervan :-1: Bizar wel, want appels happen etc heb ik altijd gewoon gedaan zonder problemen. Dus let op als je deze koopt mensen! :sweat_smile: Ze zijn opzich wel lekker verder, niet verwacht gezien ik “gezond” eiwitrijk ijs normaal nooit zo kan waarderen.

2 likes

Hmm vandaag dit gekocht bij de Lidl. Ik vind het lekker maar je moet er wel van houden.

4 likes

Is het heel zoet? Smaakt het alleen naar chocola of ook koffie?

Het is wel zoet, ik proef geen koffie.

Ik kan me er ook niks bij voorstellen, het is dus wel anders dan gewoon chocomel?

Ja zoeter en dikker. Kan het verder moeilijk omschrijven eigenlijk haha.

1 like

Klink een beetje als een milkshake?