Liefde voor designertassen

Ik heb laatst voor het eerst via vestiair besteld en het werd gecheckt ook. Dat kwam uit Spanje. Ik kreeg een e-mail van vestiair dat de tas gecontroleerd werd op authenticiteit en of het voldoet aan de beschrijving bij de verkoop. Vestiair meldde mij dat op mijn tas 3 kleine vlekjes zaten die niet op de foto’s te zien waren en ook niet omschreven werden. In de e-mail werd aangegeven dat ze een prijsvermindering (ze stelde zelf een bedrag voor) aanraadde, de verkoper moest hier ook mee akkoord gaan. Je krijgt dan alleen het geld niet terug, maar voor dat bedrag kan je als korting gebruiken binnen 3 maanden. Prima service dus en raad het zeker aan.

Ik zag trouwens wel een sac du jour tas van Yves Saint Laurent voor £600, waarbij werd aangegeven dat die ‘zo goed als nieuw was’. In de comments werd gevraagd om een foto en daar werd niet op gereageerd, waardoor ik het niet vertrouwde. Uiteindelijk werd de tas door iemand anders gekocht voor £400, nieuw is het zo’n beetje het vierdubbele. Ik zou dus inderdaad oppassen en altijd een berichtje plaatsen met vragen die je hebt.

Ik raad je ook aan om de app te downloaden ik kreeg daardoor £20 pond korting op de eerste bestelling.

1 like

Thanks voor je uitgebreide reactie! Fijn dat de website zelf in ieder geval wel zon goede service heeft😊

1 like

Dit is m’n nieuwste aanwinst :heart_eyes:

4 likes

Ik heb ook goede ervaringen met Vestiaire! Duurt alleen wat langer voordat je je product hebt. De eerste keer verliep bij mij prima, duidelijke communicatie en ook tussendoor goede updates over de status van mijn bestelling. Tweede keer duurde het heel lang en hoorde ik bijna drie weken niks, waarna ik bericht kreeg dat ze de tas meerdere keren gecontroleerd hadden en het om fraude bleek te gaan. Toen had ik ook binnen drie dagen mijn geld weer terug en is de verkoper verwijderd.

3 likes

Sinds 2 weken deze in mijn bezit :heart_eyes:
Mijn eerste designertas, een cadeautje omdat ik eindelijk afgestudeerd ben.

27 likes

Prachtig! En van harte met je afstuderen!

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd met je afstuderen!

1 like

bij azie komt er nog wel iets 130 euro inklaringskosten bij! maar soms zit je dan nog steeds onder de prijs van europese verkopers dus dat moet je echt per artikelen vergelijkn.

2 likes

Over 2 weken ga ik naar de outlet van Roermond, en mag van mn vriend een tasje uitzoeken. Wat is jullie ervaring met de outlet in Roermond?

Voor outlets worden regelmatig collecties geproduceerd - dus als je denkt dat je een deal hebt is de kans groot dat je opgelicht wordt en de kwaliteit matig is.

Er zijn genoeg video’s te vinden hierover.

Mocht je toch nog gaan, ga vroeg. Dan kun je in alle rust shoppen.

Ik slaag eigelijk nooit in outlets voor bijvoorbeeld een tas.
De goede deals scoor ik toch eerder bij De Bijenkorf of een online website die tig verschillende designermerken verkoopt. En sommige labels maken inderdaad dingen speciaal voor de outlet.

Ik had wel een paar deals gedaan (waaronder een jas van Benetton die ik daarvoor in de gewone winkel had gezien) maar de kwaliteit was niet heel fantastisch helaas (voering die begon te rafelen, een gaatje etc). M’n vader heeft er wel enkele goede stukken gevonden bij McGregor en Timberland

Ik vind het altijd wat saai. Maar misschien ben ik niet geïnteresseerd genoeg. Het is niet de latest fashion. Maar vaak een beetje minder leuke dingen naar mijn idee.

Ik vind de gucci in Roermond eigenlijk meestal wel leuk! Ze hebben die basic shawls en qua tassen ook altijd een goed aanbod vind ik…

1 like

Hoe is het tassen aanbod eigenlijk in de outlet? Hebben ze er veel en zijn ze echt veel goedkoper dan in de winkel? So not asking for a friend.

Ja, jij mag rijden. Je gaat rijden. Wil je rijden? Wil je eens naar Roermond? Ik wil ook nog wel eens langs de Furla outlet, dat was ook al te lang geleden.

Dat was een Bayswater met beetles. Als je trouwens ooit naar Roermond wil, dan gewoon een gil geven. Als iemand anders ooit heen wil ook een gil geven. Nou heb ik in mijn hoofd dat ik echt naar de Furla outlet wil.

image

1 like

Ik denk dat jij daar heel gelukkig gaat worden!

1 like

@Egel Ik zou geen tas kopen in een Furla outlet. Ze hebben daar modellen speciaal voor de outlet die van flink mindere kwaliteit zijn. Dus de rest vertrouw ik ook niet.
Beter gewoon online bestellen bij Furla zelf (sale nu).
Waarom zou een merk haar kwaliteit zo te grabbel gooien in een outlet? Ik vind dat echt zonde en een degradatie van het merk.

1 like

Andere doelgroep proberen aan te snijden die hopelijk dan in de toekomst ook voet durft te zetten in de normale winkel? Zullen misschien ook minder hoge eisen stellen dan iemand die een ‘normaal’ bedrag neertelt.

1 like