Liefde voor designertassen

Help a girl out! Ik ben toe aan mijn volgende designertas. Mijn absolute droomtas is de klassieke Chanel flap bag, maar onbetaalbaar dus wordt hem niet. Nu twijfel ik. Ga ik voor de Chanel WOC of voor de YSL Sunset of Lou Lou? Wil sowieso een zwarte tas met goud hardware.

Enerzijds droom ik van een Chanel tas omdat het zo’n prachtig tijdloos merk is. Anderzijds vind ik €2700 voor de WOC echt prijzig… maaar het wordt natuurlijk met de jaren alleen maar duurder. En de WOC is best klein.

De YSL tassen zijn net een tikkie groter, vind ik wel handig. Maar ga ik daar net zo gelukkig mee zijn als met een Chanel?

Blijft een gevoelskwestie maar vind het zo lastig!

3 likes

Als ik dit zo lees denk ik dat je het meest blij gaat zijn met Chanel, en dat de andere keuzes als “ja eigenlijk kocht ik dit alleen omdat wat ik eigenlijk wilde te duur was” gaan voelen. Maar ik heb makkelijk praten want het is niet mijn geld en ik ben super blij met m’n classic flap dus ik ben sowieso team Chanel haha

3 likes

Ik zou echt voor de chanel gaan of door sparen voor de classic

Als je dat echt graag wil zou ik zeker niet voor de ysl gaan. Ga je uiteindelijk spijt van krijgen ben ik bang.

Je wil die Chanel zo graag, het is het waard dan :slight_smile:

5 likes

Ik zou ze gaan passen en even om doen, vind dat altijd fijner gezien een tas bij jezelf er heel anders uit kan zien.

Ik heb trouwens ook heel lang getwijfeld over de LouLou (nu nog eigenlijk haha) maar voor dat geld wil ik er echt verliefd op zijn.
Blijf ook twijfelen tussen small en medium
en ben stiekem bang voor de beschadigingen bij de hoekjes…

1 like

Als je eigenlijk droomt van de classic flap, zou ik niet een WOC nemen, maar doorsparen voor een flap. Geloof me, het is het helemaal waard :smiling_face:.

4 likes

Ja dit denk ik ook @Saltybae
Als je nu iets anders koopt al alternatief, zal je altijd naar die chanel flap blijven kijken en alsnog willen (zo zou het bij mij iig gaan). En volgens mij wordt die ook alleen maar duurder. Ik zou dan zo snel mogelijk die chanel flap halen en als je dan daarna die ysl nog steeds wilt, dat als nieuw spaarproject instellen.

2 likes

Ik zou ook doorsparen. Het bedrag van de WOC apart zetten, dan heb je al een behoorlijk deel voor een flap. Zou jammer zijn om dat uit te geven (ook al een behoorlijk bedrag) aan een tas die voor jou op de 2e plek staat terwijl je eigenlijk al best een eind bent met sparen voor de tas die je écht graag wil hebben.

Ik sluit me aan bij de rest: doorsparen voor de Chanel. Dat is de tas die je wil, en dan gaat elke andere tas een teleurstelling zijn. De WOC is zo klein en daarnaast vind je hem te duur, en een YSL tas is je net-niet-tas. Althans, daar zou ik zelf bang voor zijn en daar zijn deze tassen te duur voor. Mocht je het kunnen natuurlijk, dat doorsparen. Maar daarna heb je de rest van je leven om je droomtas te dragen :heart:

Dat gezegd hebbende hoor ik je niet over een platform als Vestiaire. Tweedehands/vintage is er ontzettend veel aanbod en dit kan je zomaar wat geld schelen, en wellicht wordt een Classic Flap dan opeens wel bereikbaar?

4 likes

Ik heb beide gehad (YSL sunset en Chanel medium flap), heb YSL verkocht. Voordeel YSL: past meer in dan in de Chanel EN kan cross-body. De chanel medium flap heeft een veel kortere chain, niet geschikt om cross-body te dragen. En Chanel heeft die extra flap aan de binnenkant die veel ruimte inneemt. Staat tegenover dat ik mn Chanel veel mooier vind aan de buitenkant dan de YSL.

Ik wil mezelf mijn eerste designerbag cadeau geven voor mijn komende verjaardag. Ik draag alleen eigenlijk bijna nooit handtassen, maar altijd een heuptasje, dat ik dan crossbody draag. Had in eerste instantie een Saint Laurent Lou in mijn hoofd, maar was vanmiddag even gaan oriënteren, en heb toch besloten dat ik een Loewe Mini Puzzle Beltbag wil (was al wel een beetje verliefd op dat model door de puzzle van @Lula ). Nu alleen nog even de moed verzamelen om dat bedrag voor een tas neer te leggen :sweat_smile:

18 likes

Ok, ik heb besloten dat ik ga wachten tot ik hem op Vestiaire oid tegenkom, heb hem daar voor onder €800 zien gaan en nieuw vind ik hem niet voor minder dan €1250. Maar ik ben nog steeds bijna jarig, en kreeg een mail dat deze schoonheid dikke korting had (via The Next Closet), dus heb mijn slag geslagen en deze cutie is nu onderweg:

Is dus de nano, maar heb of heel weinig bij me, of zoveel dat ik een rugzak oid nodig heb, dus denk niet dat hij te klein gaat zijn.

26 likes

Wat een leuke kleur :smiley:.
Springt het design er ook duidelijker uit dan wanneer het zwart zou zijn.

4 likes

That didn’t age well… mijn telefoon past er niet eens in :joy: dus hij mag terug en ik wacht wel tot de bum bag op vestiaire oid voorbij komt :sweat_smile:

7 likes

Hahaha, ja, heb er bij het uitpakken heel hard om gelachen met mijn vriend samen. Iig een goed verhaal en les geleerd, niet voor second best gaan maar geduldig afwachten op de droomtas it is :sweat_smile: De kleur is trouwens wel echt prachtig!

2 likes

Ik kom even inbreken in dit topic. Ik heb deze week te horen gekregen dat ik een mega promotie ga maken op mijn werk inclusief een heel opleidingen traject… en om deze promotie te vieren heb ik besloten dat ik een nieuwe designertas ga kopen als cadeau voor mezelf. Maar nu is natuurlijk de vraag welke. Ik wil een tijdloze tas dus alle tips en ideeën zijn welkom.

38 likes

Gefeliciteerd met je promotie. :smile: Ik ben zelf heel verliefd op de Celine Luggage Tote. Die zou ik zelf kopen als ik het geld er aan wou uitgeven. Heel klassiek model vind ik. Heb je zelf al ideeën in welke richting je wilt zoeken?

2 likes

De Celine is inderdaad een beauty. Ik heb echt nog geen idee een Chanel of een Gucci Marmont en dan zit ik vervolgens op de site van Louis Vuitton en dan denk ik: de volledig zwarte pochette metis is ook mooi en dan scroll ik verder en denk ‘een neverfull kan ik gebruiken voor mijn werk’. Je ziet ik ga alle kanten op :joy:.

1 like

Gefeliciteerd met je promotie! Goed dat je jezelf gaat trakteren, iets met zelf de slingers ophangen! :wink: ik zou zelf voor een LV pochette Métis gaan maar daar heb je precies niks aan :sweat_smile:

Edit: aan de info dat ik zo’n ding zou kopen. Aan een LV tas heb je precies wel wat

3 likes

Wat voor stijl vind je leuk? Klassiek, of juist wat moderner? Wil je 'm voor werk gebruiken of vrije tijd? Wil je een schoudertas, crossbody of zoiets als een clutch?

Toen ik iets groots te vieren had heb ik een Chanel Classic Flap Bag gekocht en ik ben er nog steeds enorm gelukkig mee. Maar dat is wel echt een klassieker, daar moet je van houden :smile:

2 likes

Ik wil graag de acne studios musubi mini maar sinds deze roze van een paar seizoenen geleden :

(die nu niet meer te krijgen is) was er nooit meer een kleur die ik echt heel geweldig vond. Maar dit seizoen hebben ze hem in mijn allerlievelings kleur :star_struck:

Echt geweldig mooi en perfect :sun_with_face:
Dat is ook nog wel een kleur die wellicht iedereen lelijk gaat vinden dus hopelijk komt hij in de sale

Dit model musubi vind ik ook leuk:

18 likes