Liefde voor designertassen

Ik heb een vintage Dior tas in een heel onbekend model en waavan alleen de ‘bedels’ met de Diorletters weggeven dat het een Dior is.

De eerste keer dat ik 'm meehad was ik met de trein en 's avonds ging ik op Rotterdam CS even naar de toiletten. Zegt de man die het daar in de gaten houdt ‘Pas je wel op met die tas?’

Dat was voor mij wel even een moment dat ik dacht “Oh, moet ik me hier zorgen over maken?” Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik 'm heel weinig gebruik (heeft ook andere redenen hoor) en dat vind ik eegens ook jammer.

1 like

Ik verbaas mij hier ook altijd over. Ik heb het niet alleen met designer spullen maar ook opmerkingen over bijv een nieuwe auto. Op een of andere manier krijg ik daar wel opmerkingen over maar wanneer collega’s meerdere keren per jaar een verre reis maken hoor je daar niemand over.

Ik had dit een keer soort van andersom. Ik was een jaar of 22 en werkte op kantoor samen met een vrouw van toen rond de 40. Zij had haar Chanelzonnebril op haar bureau liggen en ik had er ook een dus ik zei “oh is dat nou mijn bril of de jouwe?” toen zei ze “nee deze bril is is van mij, haha dan moet je nog even door sparen!” en toen haalde ik mijn Chanelzonnebril uit mijn tas, ze was meteen stil.

48 likes

Ja echt een super leuke ervaring haha, ik heb een Bordeaux rode full flap gekocht! Erg blij mee, en ook wel onwerkelijk zo’n dure tas haha.

Ik wilde hem eigenlijk vooral veel gaan gebruiken en ook mee nemen in het ov. Nu twijfel ik al helemaal of dat wel zo slim is… helemaal niet over dit soort dingen nagedacht. Het is ook nog eens een exemplaar dat niet cross body kan…

Maargoed hier is een foto! Die ik later wss weer weghaal :smile:

Foto is weg

8 likes

Hoezo zou deze niet crossbody kunnen tijdens het OV? Hengsel lijkt lang genoeg.

En diefstal kan altijd natuurlijk, maar ik zie dagelijks mensen met veel duurdere spullen rondlopen. Ze kunnen ook je telefoon mee rukken, of je laptop etc etc.

3 likes

Ja denk dat dat wel kan idd! Miss dan voor ov gewoon voortaan crossbody

2 likes

Ah jammer heb de foto gemist, maar heb wel een beeld erbij nu! Super leuk :star_struck:
En weet niet op wat voor tijdstippen je in het ov zit maar als je ‘m niet nonchalant op de stoel naast je legt en er gewoon wat bewuster van bent kan het vast wel hoor! Denk dat het meer een ding is als je om 01.00 ‘s nachts in je eentje nog in een verlaten coupe zit of zo.

2 likes

Ik heb zelf een YSL sunset en op sommige momenten draai ik de tas verkeerd om, zodat je het logo niet ziet. En moeilijker te rollen natuurlijk.

1 like

Ik vind het echt extreem. LV heeft altijd prijsverhogingen gehad, maar sommige tassen zijn in 4 jaar tijd gewoon verdubbeld. Het is een enorm luxeprobleem, maar vind het wel jammer dat ik nu minder kan kopen.

1 like

Prada en Chanel zijn er ook goed in. Volgen mij is Mulberry dan wel weer classier qua prijsstijgingen.

Pff ja was laatst in Cannes even bij Chanel binnen gelopen maar ik kan die prijzen echt niet over m’n hart verkrijgen. Het is kwalitatief ook niet perse beter geworden de laatste jaren.

Heb nu nog 1 tas van Celine op m’n lijstje staan en verder doet het me allemaal ook niet meer zo veel merk ik, ook wel door de extreme prijzen.

1 like

En Bottega Veneta kan er ook wat van. Dan is Chanel gewoon de nieuwe Hermes, maar dan zonder de voeten van de SA te hoeven kussen.

2 likes

Haha nouja ik uiteindelijk ook niet want voelde me met elke Chanel tas een oud wijf :joy: ga geen 11K neerleggen om me oud te voelen.

Heb de Celine medium Louise in t zwart nu op m’n lijstje, maar moet hem nog in het echt gaan bekijken.

2 likes

Haha, eens! Ik vind de sneakers stiekem wel leuk maar dit is zo vaak nagemaakt dat je 't niet meer serieus kan nemen.

Het is Vuitton, natuurlijk ziet het er goedkoop uit.

5 likes

Ik zou zo graag een Polene Cyme mini willen, maar het staat me toch wel wat tegen dat hij zo open/niet te sluiten is.

Ben benieuwd hoeveel duurder ze zijn geworden vanaf maandag. :sweat_smile:

Ik vind het heerlijk nostalgisch en heb een bandeau uit deze collectie gekocht, omdat ik die figuren van Murakami heel leuk vind.

3 likes

Ja ik hoop dat die cherry print van vroeger ook nog eens terugkomt :sob:

5 likes

Ze zeggen dat er in mei waarschijnlijk een drop komt met de cherry print! En in maart die met de cherry blossom (mijn favoriet).

3 likes

Op die print kan ik ook niet wachten :smiling_face_with_three_hearts: De cherries komen eind mei. Ik heb nu al te veel gekocht bij de multicolor :sweat_smile:

5 likes