Ja, deze opmerking kwam ook van iemand met meerdere dure horloges. Hij zei ook van zo’n horloge is nog moeilijk van iemand af te pakken door de sluiting etc maar zo’n tas is zo van je schouder gerukt. Over gewelddadige horlogediefstal lees je ook wel geregeld wat in het nieuws, maar lees het eigenlijk nooit over tassen. Gaf me in ieder geval wel stof tot nadenken want heb er zelf nooit zo bij stil gestaan.
Ja! Ik heb een Chanel voor feestjes/uitgaan/chic diner etc. Maar ik neem haar niet mee als ik in de avond alleen een stukje moet lopen of met het ov reis. Dan voel ik me toch meer kwetsbaar voor diefstal.
Stom eigenlijk, maar komt ook door de uitstraling van de tas.
Zou daarom nu sneller voor een design tas gaan die minder ‘bekend’ is.
Het gebeurt zeker en ook met tassen van minder dure merken dan Chanel. Mijn tante is het overkomen toen ze overdag over straat liep.
Ik denk daar wel over na ja. Met duurdere tassen maar ook met sieraden. Over het algemeen zijn dat echt items voor een avondje uit/diner, niet echt alledaags. En ik hou er ook nog rekening mee of ik naar Amsterdam ga of een dorp bijv.
Ik ben wel voorzichtiger als ik m’n duurdere tassen (LV capucines) mee heb, maar ik laat m’n tassen niet thuis op bepaalde momenten. Gebruik ze gewoon voor een dagje shoppen of voor een avondje weg. Ik denk wel dat m’n duurdere tassen niet zo in trek zijn als een Chanel of Hermes.
Ik weet niet of ze al weg zijn maar anders zie ik de foto’s graag tegemoet
Heb ze beide nog en nog geen tijd gehad voor goede foto’s. Lukt misschien vandaag nog voor het donker wordt, anders komende week.
Ik draag mn Chanel om die reden ook bijna nooit
Zonde eigenlijk.
Met Rolex hetzelfde. Wil hem niet in het zicht dus draag em gewoon nooit
Alleen soms bij familie gelegenheden.
Jammer dat je daar bij stil moet staan maarja
Heb foto’s van de speedy kunnen maken, kun je me een DM sturen?
En zie net dat de Neverfull wat meer beschadigingen heeft dan ik dacht. Vind het dan niet zo netjes om deze nog te verkopen en iemand hier nogal wat voor te laten betalen
Je accepteert geen berichten, dus dat gaat niet. Maar ik had meer interesse in de Neverfull eigenlijk. Dus misschien iemand anders dan voor de Speedy?
Ben nu wel benieuwd welke tassen je hebt
Oh dacht dat dat open stond. Mocht je alsnog interesse hebben, laat maar weten.
Te veel ik heb alleen tassen van LV, ooit wel Chanel gehad maar die heb ik verkocht (op een na, de WOC)
Ik vind bijna niks meer zonde dan gebruiksvoorwerpen enkel bij speciale gelegenheden te gebruiken (tenzij die wekelijks zijn, dan snap ik het helemaal). Er zijn heus situaties waarbij ik voorzichtiger zou zijn, bepaalde plekken op reis of uitzonderlijke situaties waarbij het echt onveilig is (en dat zijn er echt wel minder dan je denkt).
Zou het heel erg vinden als iets gestolen zou worden, maar als het alternatief is dat mooie spullen in een kast liggen weg te rotten dan liever de keus met plezier langdurig gedragen te kunnen hebben dan af en toe erover aaien als ik de kast open doe.
Mijn broertje draagt z’n rolex elke dag. Ik zei nog dat ik het wel te chique vind om op een hogeschool (zijn werk) te dragen. Hij zei daarop: ik draag het ook in de bus, moet toch de tijd kunnen zien. Ik doe zelfs voorzichtig met m’n fitbit, als in opbergen in mijn tas als ik douche na het sporten en niet zomaar op de bank laten liggen. Uiteindelijk zijn het wel maar horloges, maar toch…
Ik vind het altijd zo’n zielige verschijning op Reddit. Vrouwen die tientallen tassen van Chanel, Hermes en Dior hebben om ze vervolgens vooral te aanschouwen in dustbags of een glazen kast. Tassen die alleen het daglicht mogen zien bij een promotiediner of trouwerij. Een beetje de vrouwelijke variant van de man met 300+ sneakers die ongedragen in een kast staan onder lelijke TL-verlichting.
ja helemaal mee eens maar (ik heb geen designertassen) ik zou eerder de angst hebben voor geweld dan puur het materiële verlies bij het dragen van dure spullen
Ja ik draag altijd alles. Maar goed, loop ook niet met enorme logo’s te koop want dat is gewoon niet mijn smaak. Dus ik denkt dat het ook vaak niet eens opvalt. Moet opeens denken aan iemand die ooit zei: als je dingen voor speciale gelegenheden moet bewaren en niet iedere dag kunt dragen kun je ze eigenlijk niet veroorloven
Ik las dus een tijdje geleden wel eens iets van een influencer die nav haar tas was gevolgd naar huis, daarna werd er ingebroken en waren al haar designer spullen weg.
Ik weet niet meer welke influencer het was.
Het was in Amsterdam iig.