Moderosa toch?
Ja ben ik het ook mee eens. Vind een rolex wel een ander verhaal want daar worden mensen voor vermoord tegenwoordig
Ja ook maar dat was in Zwolle geloof ik, afgelopen jaar nog een andere influencer in Amsterdam.
Kan alleen niet meer vinden wie het nou was
Ja, eens. Het blijven nou eenmaal gebruiksvoorwerpen en als dat allemaal in de kast ligt te verstoffen heeft het ook geen nut. Maar aan de andere kant is het me ook weer niet de traumatische ervaring van een beroving waard of zo. En het scheelt inderdaad als het niet heel direct van de tas af te lezen is dat het om een bepaald merk gaat.
Nu is het zo dat ik nou ook weer niet vaak in m’n eentje in het donker fiets of met het OV ga, maar denk toch dat de keren dat het wel zo is ik maar ff een andere tas pak.
Ah wat zonde!
Ik ben een meelezer in dit topic maar wil hier toch op reageren. Ik ben een paar jaar geleden helaas thuis overvallen (met wapens) omdat ik een Rolex had (een familie erfstuk). Daarvoor droeg ik hem (en ook de twee designer tassen die ik had) regelmatig. Maar door die situatie ben ik echt super voorzichtig geworden en wil ik altijd ook anderen op het hart drukken om goed na te denken waar je je dure tassen mee naartoe neemt. Ik denk in ieder geval tegenwoordig goed na, zou niet zo moeten zijn maar helaas de tijd waarin we leven
Ja eens, horloges in die categorie zijn echt van een andere orde qua onveiligheid. Ik zou er zelf ook nooit 1 kopen (niet dat dat voor nu een optie is ook hahaha).
Echt heel naar @Willam-Belli !
Hmm interessante discussie, vooral omdat ik gisteren voor het eerst een designer tas heb gekocht, van het geld voor mijn promotie. Een vintage chanel via hartendief. Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Misschien vet naïef van me.
Ik kende Hartendief niet maar wat een leuke winkel/items hebben zij, door jouw berichtje ging ik even kijken
Op wat voor manier dan?
Pff wat afschuwelijk! En ook nog het feit dat de horloge sentimentele waarde voor je had! Snap heel goed dat je nu zo voorzichtig bent.
@Lady_Mary
Super toevallig dit want ik heb die van mij daar ook gekocht! Echt een heerlijke winkel, he! Voor welk model ben je gegaan? Voor de mensen die deze winkel niet kennen, zeker de moeite om eens te kijken of hun Insta te volgen! Ze hebben ook een paar keer per jaar Chanel events.
Oh laat ze maar lullen hoor, zure mensen. Lekker dragen!
Ja echt heel naar was dit . De politie zei toen ook dat ze het zo vaak mee maakten. Die gasten achtervolgen je ook gewoon in de stad soms naar huis als ze zien dat je iets waardevols draagt. Zorgt er ook voor dat de ‘magie’ van zo een tas / horloge voor mij een beetje weg is. Ik draag mijn tassen echt enkel nog naar plekken waar ik me 100% veilig voel nu!
Edit: ik wil trouwens niemand bang maken hoor ik ben gewoon heel erg geschrokken door het voorval en overdreven voorzichtig daardoor haha
Ik snap dit heel goed, mijn collega’s maken altijd opmerkingen over mijn spullen/tassen. Vaak is de eerste vraag of het item ‘echt’ is. Vervolgens is het “oh wat voor baantje heb jij hiernaast dan?” of “nou, ik doe dan zeker iets fout dat jij wel zoiets kan kopen” of “ik snap niet dat je een echte koopt, in Turkije heb je precies dezelfde voor een paar tientjes”. En dat is dan niet alleen de eerste keer dat ze het zien, het blijft bezig.
Koen toch? Not sure
Heb t gevonden zie hierboven!
Ik heb een vintage Dior tas in een heel onbekend model en waavan alleen de ‘bedels’ met de Diorletters weggeven dat het een Dior is.
De eerste keer dat ik 'm meehad was ik met de trein en 's avonds ging ik op Rotterdam CS even naar de toiletten. Zegt de man die het daar in de gaten houdt ‘Pas je wel op met die tas?’
Dat was voor mij wel even een moment dat ik dacht “Oh, moet ik me hier zorgen over maken?” Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik 'm heel weinig gebruik (heeft ook andere redenen hoor) en dat vind ik eegens ook jammer.
Ik verbaas mij hier ook altijd over. Ik heb het niet alleen met designer spullen maar ook opmerkingen over bijv een nieuwe auto. Op een of andere manier krijg ik daar wel opmerkingen over maar wanneer collega’s meerdere keren per jaar een verre reis maken hoor je daar niemand over.
Ik had dit een keer soort van andersom. Ik was een jaar of 22 en werkte op kantoor samen met een vrouw van toen rond de 40. Zij had haar Chanelzonnebril op haar bureau liggen en ik had er ook een dus ik zei “oh is dat nou mijn bril of de jouwe?” toen zei ze “nee deze bril is is van mij, haha dan moet je nog even door sparen!” en toen haalde ik mijn Chanelzonnebril uit mijn tas, ze was meteen stil.