Liefde voor designertassen

Ja echt een super leuke ervaring haha, ik heb een Bordeaux rode full flap gekocht! Erg blij mee, en ook wel onwerkelijk zo’n dure tas haha.

Ik wilde hem eigenlijk vooral veel gaan gebruiken en ook mee nemen in het ov. Nu twijfel ik al helemaal of dat wel zo slim is… helemaal niet over dit soort dingen nagedacht. Het is ook nog eens een exemplaar dat niet cross body kan…

Maargoed hier is een foto! Die ik later wss weer weghaal :smile:

Foto is weg

8 likes

Hoezo zou deze niet crossbody kunnen tijdens het OV? Hengsel lijkt lang genoeg.

En diefstal kan altijd natuurlijk, maar ik zie dagelijks mensen met veel duurdere spullen rondlopen. Ze kunnen ook je telefoon mee rukken, of je laptop etc etc.

3 likes

Ja denk dat dat wel kan idd! Miss dan voor ov gewoon voortaan crossbody

2 likes

Ah jammer heb de foto gemist, maar heb wel een beeld erbij nu! Super leuk :star_struck:
En weet niet op wat voor tijdstippen je in het ov zit maar als je ‘m niet nonchalant op de stoel naast je legt en er gewoon wat bewuster van bent kan het vast wel hoor! Denk dat het meer een ding is als je om 01.00 ‘s nachts in je eentje nog in een verlaten coupe zit of zo.

2 likes

Ik heb zelf een YSL sunset en op sommige momenten draai ik de tas verkeerd om, zodat je het logo niet ziet. En moeilijker te rollen natuurlijk.

1 like

Vinden jullie de prijsstijgingen van de afgelopen twee/drie jaar ook zo absurd? Ik snap best dat het hier en daar omhoog gaat maar ik ben op het punt dat ik de huidige bedragen niet eens wil betalen. Ik ging even vergelijken…

• Louis Vuitton mini pochette is 590 euro. Die was in 2019 nog 210 euro.
  • Loewe puzzle in small is nu 3100 euro. Ik heb een medium, die was 1900 euro in 2020. Dat is 1200 euro meer dan 4 jaar geleden!

Echt janken. Of is dit altijd zo geweest?

Ps. Ja echt een luxeprobleem ook. Maar ik wil ff klagen :grimacing:

Ik vind het echt extreem. LV heeft altijd prijsverhogingen gehad, maar sommige tassen zijn in 4 jaar tijd gewoon verdubbeld. Het is een enorm luxeprobleem, maar vind het wel jammer dat ik nu minder kan kopen.

1 like

Prada en Chanel zijn er ook goed in. Volgen mij is Mulberry dan wel weer classier qua prijsstijgingen.

Chanel denkt dat ze Hermès zijn. Dat is volgens mij al jaren aan de gang. Maar ik lees dan wel dat de kwaliteit minder is geworden.

@Moet Ja misschien maar beter ook. Voor mij dan :sweat_smile:

Pff ja was laatst in Cannes even bij Chanel binnen gelopen maar ik kan die prijzen echt niet over m’n hart verkrijgen. Het is kwalitatief ook niet perse beter geworden de laatste jaren.

Heb nu nog 1 tas van Celine op m’n lijstje staan en verder doet het me allemaal ook niet meer zo veel merk ik, ook wel door de extreme prijzen.

1 like

Ja erg he. Ik vind het ook nog steeds een super matige actie om bv. die Loewe Puzzle te versimpelen waardoor de kosten lager worden en de prijzen te verhogen. Wtf.

Chanel kan ik niks over zeggen. Ben geen classy meid :laughing: Welke tas wil je?

1 like

En Bottega Veneta kan er ook wat van. Dan is Chanel gewoon de nieuwe Hermes, maar dan zonder de voeten van de SA te hoeven kussen.

2 likes

‘Maintaining a H relationship’ is mijn allerfavorietste topic op PurseForum.

1 like

Haha nouja ik uiteindelijk ook niet want voelde me met elke Chanel tas een oud wijf :joy: ga geen 11K neerleggen om me oud te voelen.

Heb de Celine medium Louise in t zwart nu op m’n lijstje, maar moet hem nog in het echt gaan bekijken.

2 likes

Jongens, ik heb er oprecht geen woorden voor hoe LELIJK ik dit vind. Het ziet er zo goedkoop uit. Had dit lekker in de begin jaren ‘00 gelaten :smiling_face_with_tear:

13 likes

Haha, eens! Ik vind de sneakers stiekem wel leuk maar dit is zo vaak nagemaakt dat je 't niet meer serieus kan nemen.

Het is Vuitton, natuurlijk ziet het er goedkoop uit.

5 likes

Ik zou zo graag een Polene Cyme mini willen, maar het staat me toch wel wat tegen dat hij zo open/niet te sluiten is.

Ben benieuwd hoeveel duurder ze zijn geworden vanaf maandag. :sweat_smile:

Ik haat dit merk met een passie en weiger het als designer te zien. Boeit me nul dat LVMH er aandelen in heeft. Echt de Michael Kors van de jaren ‘20.

4 likes

Vind het ook niet echt designer, maar ben wel mega blij met m’n cyme. Gewoon hele goede kwaliteit leer en hardware. Beter dan de loewe fold bijvoorbeeld. Heb de grote variant voor werk en heb er nog nooit last van gehad dat ie niet met een rits dicht gaat. Ook tijdens regen niet.

5 likes