Limburg-topic

Waar gaan jullie heen? Ik ken wel leuke plekjes maar vanaf helemaal noorden van Limburg tot bijv waar ik woon is ook wat ver dus weet dan niet of mijn tips dan het rijden waard zouden zijn haha

Oh ja vergeten te zeggen maar we zitten in Arcen. Ben benieuwd naar je tips😊

1 like

Dit in ieder geval! Reindersmeer is ook heel mooi.

Ik ben er nooit geweest en weet niet of je vis eet, maar hoorde laatst dat ze bij Restaurant Sjef in Arcen hele lekkere garnalen hebben.

Langs de Maas heb je wat leuke dorpjes waar je ook aan het water kunt eten, bijv in Broekhuizen (met het veerpontje vanuit Arcen) of bij Tante Jet in Blitterswijck.

Venlo is de grootste stad in de buurt, daar ben je ook zo.

Als je van natuur houdt moet je eigenlijk echt naar het Reindersmeer bij Well, echt heel mooi daar. Ten noorden van Venlo heb je ook het Zwarte Water en de Venkoelen, is ook mooi.

Mocht het vies weer worden kun je naar het thermaalbad in Arcen, maar als je mooie sauna-complexen gewend bent dan is het wel een beetje vergane glorie, weer eigenlijk niet wat het beleid is daar met kindjes.

Als je nog specifieke vragen hebt dan laat maar weten.

Oh je kunt eens even google of er nog bite-safari’s zijn, routes met fiets of auto langs allemaal horeca waar je wat lekkers krijgt. Of hap- en trap ofzoiets, haha zie je wel veel van de omgeving.

1 like

Ah kijk dit zijn echt leuke tips, dank je wel jij ook @Airy-fairy . We eten vegetarisch dus mocht je daar specifiek nog iets voor weten hoor ik het graag. Ik had landgoed de barones gevonden maar die is helaas gesloten.

Kloosterdorp Steyl stond ook nog op ons lijstje. Ben je daar toevallig wel eens geweest en vond je dat de moeite waard? Blue berrie hill leek ons ook leuk maar wel jammer dat het nog geen plukseizoen is.

Edit: huh ik dacht dat ik reageerde op jou @Krabsalade maar daar ging ergens iets niet goed

2 likes

Als je aan het rond rijden bent in Wellerlooi staat aan de Maas nog een uitkijktoren. 1 euro per persoon, is een automaat waar je muntstukken ingooit. Leuk uitzicht over de maas en de regio bij mooi weer.

2 likes

Kinderboerderij is misschien leuk met de baby (in Venlo) & qua lunchtip is oa Mocca een tip in Venlo (genoeg vega en vegan opties). Wat ik zelf heel leuk vind voor avondeten is Mout in Venlo, ook heel kindvriendelijk en genoeg keuze door de verschillende keukens! Kun je lekker in het park zitten.

1 like

Oh ja Steyl is heel mooi! En dan even met het veer de Maas over en eten bij Maes21 in Baarlo met uitzicht op Steyl. :heart_eyes_cat: Wel maar enkele vegetarische opties zie ik. Kessel is trouwens ook een leuk dorp met een mooi terras aan de Maas bij Baron Frits, naast het kasteel. Met asperges op het menu.

1 like

Oh weet je wat ook heel leuk is, maar dan moet je eigenlijk beide kunnen/willen drinken: Hemelse Wijn in Sevenum. Lijkt echt net of je in Zuid-Frankrijk zit daar. 🫶 @Demelza

1 like

Deze is trouwens ook leuk als het lekker weer is: mooi gebied om te wandelen/fietsen en daarna hier lunchen & bloemen en fruit plukken: https://www.inde7ehemel.com/pluk-en-theetuin/

2 likes

Ik lees hier zelf ook alweer leuke tips, top :ok_hand:t3:

3 likes

Ooo goeie, dat lijkt me een heel leuk alternatief voor blue berrie hill!

En thanks iedereen, echt leuke tips. Wij gaan ons wel vermaken die 4 dagen.

1 like

Oops vergeten te reageren maar ik zie veel leuke tips al.
Clevers niet vergeten! Haha.
En zelf vind ik heel lekker: E11F in Panningen

2 likes

Op Steyl als je tijd hebt naar het Missiemuseum gaan. Steun je het museum mee en het is heel leuk om eens te zijn geweest (vond ik vroeger zelf altijd tof!).

Als je vega/vegan wil eten is Grenswerk in Venlo ook een aanrader. Erg leuke sfeer en veel keuze.

1 like

Ik woon zelf in z-Limburg en ik lees hier tips die ik zelf dus ook ga uitproberen, heeeerlijk dankjulliewel🥰

3 likes

Is Venlo leuk om te winkelen?

Ik ga binnenkort uit eten in Roermond en zoek nog een leuk restaurant. Iemand tips? Geen sushi aub.

1 like

I second this @Dubio wel even reserveren vtv!

2 likes

Bubbles & Bites is ook erg goed

2 likes

Thanks voor de tips! Ik ga hun sites even bekijken.

2 likes