Limburg-topic

Zijn er mensen in (omgeving) Maastricht die het leuk lijkt om een boekenclub of eetclub te vormen? Lijkt mij beiden super leuk!

1 like

Niemand die dit leuk lijkt haha? :see_no_evil:

1 like

Het lijkt me wel leuk maar heel spannend… :grimacing:

2 likes

Lijkt mij ook gezellig, misschien een whatsapp groep oid opzetten als er een aantal mensen zijn die willen meedoen :blush: je kunt me een privé berichtje sturen als je wilt!

Hier sluit ik me bij aan haha

1 like

Erg leuk idee! Zelf woon ik te ver maar zou dit zelf ook leuk vinden voor in de omgeving Roermond?

2 likes

Oh een eetclub lijkt me best leuk!

@Pandava voor mij is Maastricht ook wel te ver weg. Ben best een schijterd maar Roermond is wel te doen voor mij @chasingrainbows

Ik bijt niet! Kan alleen niet heel geweldig koken lol

Heb ik gedaan! Misschien kunnen jullie dit ook doen @macchiato @Geo @Squidy? Super leuk dat meerderen van jullie het wel aanspreekt :blush:

Ik ga over twee weken naar een weekend Maastricht en Valkenburg, in Valkenburg willen we een kerstmarkt doen in de grotten. Hebben jullie tips welke? En kan je op de dag zelf nog kaartje kopen of beter van te voren?

En restaurant tips in Maastricht zijn ook welkom!

Omg. Roermond lijkt me dit ook heel leuk!

@Blush niet helemaal de tip die je vraagt, maar ga 'm toch even delen :sweat_smile: in de kerstperiode rijdt de stoomtrein in zuid limburg in kerst sfeer. Je kan ook met deze trein naar een aantal kerstmarkten

Ik lees dat er verschillende grotten zijn met een kerstmarkt in Valkenburg. Welke is het leukst? Ik heb ook random schaatsen in Maastricht geboekt dus wil dat combineren en denk qua tijdtekort (en energie) sowieso niet alle 4 af zal gaan.

Iemand tips voor een leuk koffietentje of restaurant in Heerlen? Ik ben er nog nooit geweest maar ga er morgen naar de Ikea en wil ook het centrum even in.

Boven in het glaspaleis/schunck ligt een brasserie, vond ik wel leuk. In hetzelfde gebouw ligt ook een bagels&beans.
Vroeger was brasserie goya ook een favoriet, maar daar ben ik echt heel lang niet meer geweest.

2 likes

Zaartje is leuk, lekker en niet te duur.
Goya is indd ook een aanrader.

1 like

Brunchbar is ook leuk voor de lunch en Brasserie Bracke in de winkelstraat vind ik ook altijd lekker, lunch of diner… (niet te verwarren met de kroeg op het plein!) En de lekkerste suikerwafel haal je op de markt bij La Gaufra… Altijd goeie afsluiter van de middag…

2 likes

Bij de bakker! :crazy_face: Haha, inkoppertje maar bedoel er vooral mee niet in de supermarkt… Maar Voncken, Habets of Harry de warme bakker… Wij halen onze vlaai en broden altijd bij Voncken, omdat dat hier de dichtstbijzijnde bakker is…

3 likes

Bij welke bakker in Maastricht kun je op zaterdag de lekkerste kruimelvlaai (alleen pudding) en rijstevlaai halen? Bij de Bisschopsmolen (genoemd in dit topic) hebben ze die volgens mij niet. Ik stuitte op Mathieu Hermans, maar daar bakken ze de rijstevlaai niet op zaterdag als ik het goed heb gelezen.

Bij de molen alleen in het weekend. Bij hermans lijkt het me sterk dat ze dat niet op zaterdag hebben, maar zou gewoon ff bellen om het zeker te weten. Beide goede keus :slight_smile: Je hebt ook verschillende soorten rijstevlaai (zonder slagroom en met) dus handig om te bedenken wat je het lekkerst vindt! Bij beide sowieso slim om vooraf te bestellen want het is zeer druk met toeristen nu vanwege de paasvakantie

1 like