Limburg-topic

Huh dacht dat ik van Lindt van jou had :joy:

1 like

Dat kan wel. Ben wel eens in Aken geweest en dan de chocolade fabriek.

Het is nu onze derde keer in Zuid-Limburg en ik realiseer me dat we dit keer pas voor het eerst echt veel kunnen doen, nu de coronamaatregelen zijn verdwenen. We hebben echt geen moment stilgezeten mede dankzij alle tips van hier. Later zal ik nog wel even een lijstje posten ter inspiratie voor anderen.

Morgen gaan we waarschijnlijk naar… Aken. :magic_wand:

9 likes

OkƩ nog even mijn week in Zuid-Limburg, voor de liefhebber.

Zondag
Aankomst bij ons verblijf, het heet B&B Op twee oren en kost ons dit keer 85 euro per nacht (we zijn hier nu voor de 3e keer).

Maandag
Phantasialand net over de grens in Duitsland.

Dinsdag
Mergellandroute gereden met diverse pitstops bij het vliegveld van Maastricht, langs de Maas vlak na Maastricht, Wingbergerhoeve voor ijsjes (bleek alleen veel te druk, dus we zijn direct doorgereden), Het Hijgend Hert voor een verlate lunch, het Drielandenpunt voor een ijsje in drie landen tegelijk en tot slot Domein Holset.

Woensdag
Eerst een bezoek aan Kasteel Hoensbroek en daarna naar Heerlen voor Thermenmuseum en na een wandeling door het centrum een verlate lunch bij Bagels & Beans (mijn eerste keer ooit!). We zijn de dag geƫindigd op de Brunsummerheide.

Donderdag
Bezoek aan twee kringloopwinkels in Heerlen (RD4U en Frans 2ehands) en daarna doorgereden naar Valkenburg voor een bezoek aan de Romeinse Katakomben (vonden we geen zak aan) en daarna het centrum in om een vlaai te halen.

Vrijdag
Begonnen bij Marres en na wat winkelen en een lange stadswandeling geƫindigd bij Il Bacaro (Oh. My. God.). Op de terugweg nog wezen vliegtuigspotten bij het vliegveld van Maastricht.

Morgen weer naar huis. :sob::sob:

10 likes

Oh je bent donderdag heel dichtbij mij geweest! Hihi…
Klinkt als een heerlijke week, tot snel dus weer? Genoeg te doen nog… :crazy_face:

2 likes

Ah super om te lezen! Klinkt als een goede week.

3 likes

Gaan er nog limbo’s naar Groove Garden?

Volgende week zijn we op vakantie in Limburg en mijn moeder gaat een avond oppassen zodat we uit eten kunnen :grin:
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor restaurants waar je lekker vegetarisch kan eten! We lusten vrijwel alles en we staan op een camping in Oirsbeek (:joy: terug naar mijn roots) dus omgeving Sittard/Heerlen/net over de grens is allemaal goed te bereiken voor ons.

2 likes

Weet iemand een leuke lunch-lokatie ergens beetje buitenaf in het groen, mag in heel Zuid-Limburg zijn, alles ten zuiden van Roermond is oke. @Oprah @TheOne Jullie misschien?

We hebben een jonge blije hond bij, dus ik durf niet te fancy, haha. Hijgend Hert had ik ook al gezien, nooit geweest, lijkt me een goeie! Die andere ga ik even opzoeken, thanks!

2 likes

Oh wat fantastisch, denk dat we daar ook nog wel heen gaan!

2 likes

Leuk, ik ga deze ook onthouden :grin:

1 like
  • Loods81 - Margraten (lunchplank aanrader)
  • Restaurant Gerardushoeve - Epen
  • Restaurant Buitenlust - vijlen
  • ā€˜T hijgend hert - vijlen
  • Brasserie Abshoven - Munstergeleen
  • Burgemeester Quicx, Coffee & More - Valkenburg
1 like

Peil 5 in schinnen is leuk ( ook prijs gewonnen vorige week)
Bei dr tant in schinveld
Zaartje in Heerlen

2 likes

Aon ā€˜t bat in Eijsden is ook leuk!

1 like

Hoi hoi! Wij zijn dit weekend 1 jaar getrouwd en hebben daarom een nachtje Valkenburg geboekt (lang verhaal kort, onze ā€˜huwelijksreis’ was dankzij corona een midweekje Valkenburg, haha). Maar nu zien we de weersvoorspellingen en vinden we het toch lastig activiteiten te verzinnen die we kunnen doen als het regenachtig is. Hier nog ideeĆ«n wat leuk is?

Een rondleiding door de steenkolenmijn! Dat was voor ons toen een beetje een noodgreep vanwege keiharde regen, maar het was eigenlijk zo leuk dat ik het nu aan iedereen aanraad, zeker als je geĆÆnteresseerd bent in de mijngeschiedenis van Zuid-Limburg

En anders chillen in Thermae 2000

1 like

Jajaja, happy doggo hier hoor.

29 likes

Omg dit is zo leuk! :heart_eyes:

2 likes

Ik ga morgen voor het eerst 4 daagjes naar noord limburg op vakantie samen met mijn vriend en onze baby van 7 maanden. Heeft iemand misschien leuke tips voor ons? Zowel bezienswaardigheden als leuke (vega) lunch en diner plekjes? De kasteeltuinen gaan we uiteraard naar toe :blush: