Limburg-topic

Je kunt ook naar bakkerij Souren gaan, is ook altijd lekker.

1 like

Heeft er iemand tips voor een leuk restaurant in Maastricht? Beetje zuurdesem, natuurwijn, lokale producten vibe etc.

Bijzonder misschien? Bij sint Pieter. Of eetcafe Ceramique, in Wyck

Bijzonder is helaas niet gesloten sinds 1 mei! Er zijn heel weinig restaurants in Maastricht die natuurwijn schenken, bij Bikke weet ik het in elk geval wel (scandinavisch restaurant). Safar is ook heel lekker en gezellig, maar niet per se lokale producten/zuurdesem vibe haha. Brandweerkantine kan nog, of Cafe Zondag (zijn allebei wat meer casual).

1 like

Woont hier iemand in de buurt van Maastricht airport?
De woning die ik op het oog heb ligt er redelijk in de buurt kom ik nu achter.
Is er veel overlast zoals bij Schiphol of valt dat wel mee?

Het valt heel erg mee. Op MAA zijn niet heel veel vluchten (vliegveld is nu ook 6 wekend dicht). Vliegtuigen die er komen zijn welke cargo, iets meer herrie. Maar echt niet af en aan zoals Schiphol. Grote vleigtuigen zo’n 10 per dag.

Oh apart. We waren er vandaag weer en kwamen al 3 vliegtuigen over. Ik dacht dat die daar dan ook wel zouden landen… Ze vlogen erg laag haha

Ik werkte eerst in een gebouw dat uitkeek op de landingsbaan en vond het erg meevallen qua geluidsoverlast. Er gaan inderdaad niet veel vluchten. Met bedrijf zit we nu iets verder maar nog in MAA en binnen vergeet ik soms dat we zo dicht bij het vliegveld zitten.

1 like

Er wordt door sommige dorpen/buurten wel veel geklaagd over overlast door MAA. Maar het blijft een klein vliegveld, dus in vergelijking met Schiphol zal het echt reuze meevallen. Ik denk dat het ook heel plaatsgebonden is hoeveel last je er van hebt. Huizen die net onder een aanvliegroute liggen, die zullen best wel wat overlast van de vliegtuigen kunnen hebben.

1 like

Die haan naar Luik. Het kan ook Awacs zijn en dat komt voornamelijk uit duitsland.

1 like

Gaan er mensen naar Groove Garden dit weekend?

Heeft iemand aanraders voor sushi restaurants in Maastricht? Liefst beetje in de buurt van het Vrijthof aangezien we alles te voet doen en we daar moeten eindigen voor Andre Rieu :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Sushi center zit wel in de buurt, echt super goede sushi hebben we niet echt (vind ik dan maar ik ben ook net in Japan geweest dus misschien ben ik biased :smiling_face_with_tear:)

1 like

Zij doen alleen afhaal/bezorgen zie ik, maar we zoeken eigenlijk echt een tentje om even te kunnen zitten en eten.

1 like

Tokyoto heb ik lekker gegeten!

3 likes

Je kan daar gewoon zitten hoor?

Hier ga ik toevallig heen over 2 weken. Eten schijnt indd lekker te zijn en dicht bij het vrijthof.

3 likes

Als je zoekt op Maastricht in dit topic vind je denk ik al super veel tips! :grin:

1 like

Ik ben het Maastricht topic kwijt?

Anyways: weet iemand een plek in Maastricht waar zo’n 120 mensen kunnen lunchen en ook een plek waar datzelfde aantal kan borrelen?