Jaa ik heb een leuk weekend gehad haha
Echt super leuk om al deze tips te lezen. Ik heb net teruggelezen maar zo veel tips worden er niet gedeeld. Als iemand nog toevoegingen heeft op jouw tips dan ben ik wel benieuwd!
@Soy.peor Ja ik las net dat het ging om je verjaardag aan het begin van april haha. Wat hebben jullie gedaan?
Nouja als je de van Rossems nog hebt gekeken zaterdag waren ze erg positief over mijn stad Heerlen!
Erg leuk om te zien en er is ook veel te zien en te doen qua verleden. Heerlijk om de mopperkonten zo positief te zien over de stad, mogen we zelf ook wel meer zijn!
Het Romeinse badhuis is een bezoekje waard en het nieuwe mijnmuseum is toevallig vandaag geopend. Ook erg tof zijn alle gave murals in de stad! Er zijn er heel veel te vinden.
En ga de grens over na Aken, dikke aanrader ook! Sportief uitje? Beklim de trappen in Landgraaf. Met mooi uitzicht over de provincie. Dagje dierentuin? Gaia park it is! Genoeg wijndomeinen om lekkere wijn te halen.
In dezer dagen is de Amerikaanse Begraafplaats in Margraten ook indrukwekkend om te bezoeken.
Weet niet waar je verder eventueel nog opzoek naar bent? Qua vega tentjes kan ik je niet zo helpen, ik let daar zelf niet op, maar denk dat er wel genoeg aanbod is. Heel veel plezier!
Betreft tips voor vega eten:
- SAP in Maastricht
- PĂȘt Thai in Maastricht
- de Brandweerkantine in Maastricht
- Aon t Bat in Eijsden (edit: met name de curry
)
- the Salad Bakery in Heerlen
Lekker geshopt in maastricht en roermond. En overnacht in maastricht.
In valkenburg is een mexicaans restaurant met veel vegan opties!
Als aanvulling hier op @Twijfelaar, ik heb eens heel lekker gegeten bij Eetcafé Ceramique in Maastricht met veel goede vega(n) opties. Ben ze toen gaan volgen op instagram en toen gingen ze helaas full corona complot dus dit is slechts een voorzichtige aanbeveling.
Je hebt ook veel leuke tweedehandswinkels in die omgeving! En zeker een grote ronde gaan fietsen.
En ane Ramen voor vega. Lima81 ook maar vgm is dat vooral bestelling. Allebei in Maastricht
Ze hebben het menu ook flink aangepast en het is veel minder vega
Ahhh ik ben zo blij met jullie tips, dankjewel @tessel @puntjes @pandabeer @marquez en @Kurisu
Vandaag hebben we het plezier net over de grens gezocht: ik lig misselijk en afgeteld van Phantasialand in bed. Ken je dat gevoel dat het dan nog lijkt alsof je in een achtbaan zit? Ja, ik ook.
@Twijfelaar mocht je naar Aken gaan, dan hebben ze bij Restaurant Elisbrunnen een vegan groente lasagne die ik lekker vond. En ga dan zeker ook even naar binnen bij de Aachener Dom! En je hebt nog Ghorban, dat is een leuk delicatessenzaakje. Bezoekje aan de dm drogist is ook altijd fijn
Phantsialand is tof!!! Maar hopelijk is dat gevoel wel snel weg, dat is minder tofâŠ
@Pandabeer kunnen we een Aken topic beginnen?
Jaa pls doe! Daar ga ik binnenkort heen
@puntjes en @pandabeer nu ben ik wel benieuwd wat de Aken hype is. Toch wel meer dan de DM denk ik zo?
Nou ja zeg Tuurlijk is het meer dan enkel DM
Daar hebben ze ook een Lindt Werksverkauf oftewel een supermarkt vol chocolade, voor een wat goedkopere prijs (sorry al mijn tips lijken wel over eten te gaan
)
@puntjes ik ben voor!
Oooooja goeie tip! Was ik helemaal vergeten!
@Flopsyunicorn heeft t er ook vaker over gehad, weet jij nog iets?
Euuhh.
Ik ga eerder naar Kleve want dat is minder ver dan Aken voor mijđ