The Gate Marylebone! Heerlijk aubergine gerecht (volgens mijn vegetarische vriendinnen de favoriet in London)
Zojuist geboekt voor eind september! Was maar iets meer dan €100 met de trein retour Dus tip!
Ga dit topic eens bijlezen en heel lang voorpret hebben haha
Ik ben zelf niet overal geweest maar hierbij een lijst die ik ooit zelf heb opgeslagen:
(niet allemaal fancy dining maar een aantal wel geloof ik)
vega/vegan restaurants:
@ commongroundlondon
@ rasarestaurants
@ itadakizen.london
@ naifsrestaurant
@ mallowlondon
@ plates_london
@ facingheaven
@ silolondon
@ andu_vegancafe
@ farmacyuk
@ bubala_london
@ eatnative
@ apricityrestaurant
@ tendril_kitchen
Kun je uitleggen wat dit is en wat er zo leuk aan was? Ik heb het gegoogeld maar ik snap er de ballen van en ben wel geïntrigeerd omdat je het een paar keer hebt aangehaald.
Ik ga niet teveel vertellen want dat haalt de lol eraf. Maar het is een ‘secret bar’. Dus een cocktailbar met een heel thema en verhaal eromheen. Je kan niet zomaar binnenlopen, je moet aanbellen en meespelen.
Wie weet de beste manier om van London Stansted in het centrum te komen?
Ik zou graag een trein willen pakken en ik zie dat ook als optie maar als ik dan tijden in ga vullen is er nooit een beschikbaar.
Bus kan ook maar d’r zijn echt heel veel aanbieders, dus ik hoop op ervaringen 🥹
Ik ben meerdere keren met National Express (bus) geweest, was altijd prima. Is alweer weer een paar jaar geleden!
Die was ik echt net aan het bekijken, maar had je die vooraf geboekt of gewoon daar? Vind het lastig qua tijd inschatten! Maar ben wel van de controle, dus vind het toch fijn om vooraf te weten wat mijn plan is
Ik zou Citymapper downloaden en daarin invullen waar je naartoe wilt. Altijd heel duidelijk, geeft aan welk platform/halte etc je moet zijn en wanneer iets aankomt.
Als ik nu kijk staat er bv dat er eerst een rail replacement bus of bus 508 is richting Bishop’s Stortford en daarna directe trein maar maandag is er wel een directe trein
Ik boekte altijd vooraf! Kon ook altijd met de eerst volgende bus mee, ongeacht wat op mijn ticket stond qua tijd. Maar misschien dat ze sinds covid reserveringen strenger handhaven, dan zou ik gewoon ruim boeken als je het niet erg vindt om even te wachten.
Ik nam altijd de trein, Stansted Express. Ik kocht dan gewoon een kaartje bij een automaat, maar dit is wel al minstens 3 jaar geleden… En vooraf kopen is wel goedkoper. Zie dat er staking en problemen zijn van 1-5 februari dus weet niet of dat toevallig de data is dat je gaat?
Heeft iemand nog een tip voor goede ramen in Londen? (Ben geen fan van Ippudo.)
Ja @boemboem de stansted express nemen. Is een moderne schone trein en die brengt je vanaf stansted vliegveld naar het station in liverpool street in 50 min. En ook weer terug natuurlijk. Gaat een paar keer per uur. Heb ik in december nog gedaan en ging helemaal top. Je kan een kaartje idd gewoon kopen in een automaat, zou wel een retourtje nemen, is goedkoper.
Okan in Brixton of Supa Ya in Peckham. Bone Daddies in Victoria als je iets meer Centraals zoekt.
ja die trein, maar die is best duur. je kunt ook met de bus naar stratford
vond dat overigens heel makkelijk in londen om uit te zoeken, stelt weinig voor en ze zijn ook super behulpzaam als je het gewoon vraagt
Die bus is prima maar let op dat je niet de “stopbus” boekt die dus heel vaak stopt. Ben je zo minimaal 3 uur van je leven kwijt terwijl het ook in 1/1,5u kan. Soms ook file btw. Maar trein kost wel meer idd.
Ik heb deze week gegeten bij Bubala en vond het heel erg lekker. Vegetarisch/veganistisch Midden-Oosters eten, echt een aanrader.
Die trein is toch “maar” 25 euro voor een retourtje ofzo? Dacht ik van de week gezien te hebben.
Voor mij is het komende week weer zo ver, met Eurostar rechtstreeks naar Londen. Heel veel zin in!
Zijn er mensen met veel Eurostar ervaring? Ik wil op zaterdag 26 augustus met de directe Eurostar vanuit Amsterdam naar Londen. Alleen nu is er alleen nog een directe verbinding om 07:45 te boeken en zo vroeg wil ik niet. Op de NS site staat dat er 4 directe verbindingen per dag zijn. Komen die dan later pas online en hoe lang van tevoren ongeveer?
Ik heb wel 2 keer eerder met de Eurostar gereisd, maar toen was die directe verbinding er nog niet en moest ik overstappen in Brussel en daar heb ik geen zin in dit keer… (maar die zijn nu dus al wel te boeken)
Ik wilde gisteren boeken voor een weekje eerder en toen kon ik uit alle treinen kiezen. Zie nu op jouw datum dat ik uit 2 treinen kan kiezen. Denk dat die andere treinen mogelijk al gewoon vol zitten.