Als je nu gaat is Richmond Park juist heel mooi denk ik, met al die herfstkleuren. Maar als de blaadjes er al af zijn wat minder natuurlijk. Langs het water lopen is sowieso altijd leuk daar!
Ik zou als je even tijd hebt naar Hampstead heath gaan en naar de winkels daar. In de herfst vond ik dat het mooiste gebied van Londen.
@Shadina ik heb voor Mary Poppins gekozen, omdat deze vanaf januari 2023 niet meer te zien is.
Hebben jullie nog tips voor ontbijt of lunchtentjes waar je gewoon iets van brood (vega) kan eten? Er is zoveel keuze in american pancakes en lunch met vlees of vis, maar zoek eigenlijk gewoon iets simpels zoals bagels of tosti’s ofzo.
Nog een tip voor lunch, vooral handig als je met de trein bent want vlakbij St Pancras: Thenga Cafe. Heel betaalbaar en lekker Indiaas eten, ik geloof zelfs vegan. En de mensen die er werken zijn zooo aardig. Het is geen hippe plek of zo, gewoon een simpel eetlokaal. @Moet weet niet of dit wat voor je is, het is dus wel echt alleen Indiaas eten.
Six is niet echt een typische musical, maar wel heel erg Brits en erg leuk!. Hamilton speelt nu ook in Londen als je die ooit wil zien. Verder spelen les mis, wicked, phantom op the opera en the lion king ook altijd op West end
Ja bij de High Street, zijn wel duurdere winkels maar er zijn ook veel tweedehandswinkels. Maar in de herfst kun je in de buurt van de highstreets ook bij die huizen daar rondlopen en dat voelt dan echt als een dorp met heel veel herfstkleuren.
Ik was vorige week 80 minuten voor vertrek op het station en was een van de laatste die in de rij was. Hou er rekening mee dat er weinig zitruimte binnen is - ga regelmatig met de trein, maar heb nog nooit een zitplek kunnen vinden.
Ik ben naar Nopi, Spitalfields en Islington geweest. Vond Nopi de lekkerste, en van de twee ‘gewone’ Spitalfields gezelliger.
Wil je naar de markten voor het eten of de sfeer? Er zijn best veel foodcourts / foodhalls waar de beste eettenten zitten en die zijn elke dag open zijn.
Mercato Metropolitan (Elephant & Castle en Mayfair)
Market Hall (Victoria Station en Oxford Street)
Arcade Food Hall (Tottenham Court Road
Eataly (Liverpool St Station)
Seven Dials Market (Covent Garden)
Markten markten zijn wel het leukste in het weekend. Borough en Camden zijn klassierers, Maltby Street en Broadway zijn aanraders voor de sfeer.
Wat @Shadina zegt: Dat soort dingen kun je bij de meeste coffeeshops vinden. Redemption Roasters, Watchhouse en Gails hebben in elke grote buurt een locatie.
En als je het budget wil houden kan je altijd naar good old Pret
Andere aanraders in Central: Black Penny, Hideaway Coffee en Lundenwic.
Je hebt heel veel flea markets in Londen die per dag in een andere wijk zitten. Het ligt er dus aan in welke wijk je bent en dan zou ik op fleamarkets zoeken. Eventueel Hackney fleemarket?
Zou je willen delen wat er zoal op je lijstje staat? Ik ga deze week en we zijn ook nog een beetje aan het kijken wat we willen doen! Plan was eerst naar de harry potter studios, maar dat zit blijkbaar maanden van te voren vol.
Perfect trouwens, de activiteit in dit topic
Wat zijn je interesses? Is het je eerste keer in Londen? Ik denk dat het voor Londen belangrijk is dat je kiest wat je wil omdat er zo veel te doen is. En ook wat betreft restaurants zou ik reserveren omdat het altijd volgeboekt is
Als je van een leuke rondleiding houdt: walks.co.uk. Hele goede gidsen en allerlei onderwerpen. Gewoon wandelen, ik ben van Camden langs het water naar St Pancrass gewandeld, leuke wandeling langs woonboten en de achterkant van dure huizen. Meeste musea zijn gratis, daarin heb je echt keuze genoeg.
Ohh wat een goede tips @Itsu en @Swelgje, heel fijn! Dit is niet mijn eerste keer londen, maar wel mijn eerste keer met een beetje geld (dus niet als skere student of scholier). Dus ik hoef niet per se alle officiele hotspots te zien en een beetje op chill tempo de stad verkennen, lekker eten, pubs in.
Ik ben in augustus geweest maar door al jullie leuke tips en verhalen wil ik nu weer boeken en terug
Ik ga over 3 weken een week lang naar Londen en ik heb er ontzettend zin in.
Sowieso lekker eten bij Shakespeare’s Head, TGI Friday’s, M&S. En de musea bezoeken.
Ook willen mijn vriens en ik naar de winkel van The Kingsman.
Ik ben van plan om in voorjaar 2023 weer naar Londen te gaan met mijn zus. Laatste keer heb ik een hotel naast Victoria station geboekt. Graag zou ik dit keer meer centraler willen. Iemand een goede tip voor een fijne hotelkamer met lekkere ontbijtbuffet?
Je moet die site in de gaten houden, ik heb ook vorige week geboekt voor dit weekend! Heb wel echt vaak gekeken haha
Heeft iemand nog museum tips!? Ik ga vrijdag tot en met zondag in mijn eentje
Jaaaa <3 so nice
Ik had graag naar het Vagina Museum gewild toen ik er was maar lukte timewise niet. En verder vond ik Wallace Collection vet. En Tate ofcourse.