dit klinkt geweldig
Jaaa!! Mij lijkt het ook geweldig!!
Benieuwd waar je allemaal naartoe gaat, veel plezier
Ik heb een tafel geboekt in een pub om het WK te kijken. Lijkt me echt zo gezellig!
Waaaarom kwam dit restaurant destijds niet naar boven in mijn google search. Ik liep ook elke dag van die week Londen wel even over die market, omdat het enorm dichtbij was. Ik wilde al heel graag een keer terug, dus dit sla ik even op haha!
Ik vond The Chamberlain (dicht bij de Tower Bridge) een heerlijk hotel. Ik weet niet meer of het een ontbijtbuffet was, ik weet wel dat ze eieren/pannenkoeken/meer op verzoek voor je ontbijt maken.
Het is idd niet goed geregeld.
Je hebt er binnen alleen 1 toilet en 2 automaten voor drinken/snacks. Zou ontbijt op het station zelf halen.
Thanks voor de tip! Ik ga morgenochtend super super vroeg, anders kwam ik 55 minuten van te voren aan maar ga daar nu niet op gokken. Was super deze trip!
Edit: ik was zo door de security, zit nu lekker met koffie. Tip: hier ging iedereen automatisch in de rij voor Pret a manger staan maar er is nog een koffie/ontbijt tent links daarvan, veel rustiger. De hal is wel druk.
Wat vinden jullie leuke wijken om qua hotel in te verblijven? De laatste keer dat ik in Londen ben geweest sliep ik in Bloomsbury en dat beviel goed. Maar wellicht hebben jullie nog leuke tips.
Ik was afgelopen donderdag bij Camden market en vond het daar aan origineel eigenlijk best tegenvallen… Veel van die generieke troep die je overal ziet. Waren wel enkele leuke stalletjes gelukkig, ben ook geslaagd voor een leuke print.
Ik ben weer terug van een paar dagen Londen, dank voor al jullie leuke tips! Heb ook gegeten bij Ottolenghi, en heb het daar nog voor je nagevraagd @Shadina, reserveren voor 1 moet zeker mogelijk zijn Verder de Wildlife photography tentoonstelling bezocht (rest van het museum was helaas veel te druk, herfstvakantie?), stadswandeling via walks.com gedaan (aanrader!), het boottochtje van little venice naar camden gemaakt en een concert bezocht. Verder heel veel gegeten en gedronken, onder andere super lekkere sticky toffee pudding gehad.
Ik vond wel de prijzen echt tegenvallen. Ik wist dat Londen niet goedkoop is, maar alles wat je doet kost gelijk zoveel geld, maakt het echt minder leuk.
Oh, en ik was met de trein en we waren ongeveer een uur van te voren op het station, en dat ging prima.
Spitafields (dacht op vrijdag?) en bij coal drop yards hebben ze ook markten maar moet je even kijken wanneer wat is.
Portobello is veel antiek, maar ook veel meuk zoals je op de Albert Cuyp tegenkomt.
Boottochtje was leuk! Niet super speciaal hoor, je gaat gewoon over het kanaal naar camden. Maar het is leuk Londen van een totaal andere kant te bekijken, terwijl iemand wat informatie vertelt. En je ziet echt waanzinnig dure huizen van de achterkant, dat was ook wel indrukwekkend (een zo’n huis met echt een compleet prive park)
We zijn vanaf Rotterdam gegaan!
Voor Spitafield deze en je kan ook nog doorlopen naar de Truman Brewery en hier staat wat er is bij Coal Drop Yards.
Er zijn nu trouwens goedkope Eurostar tickets (£29) van Rotterdam naar Londen. Zag een paar December datums, maar ook voor 2023.
Oee dank voor de tip
Ik zit in twijfel of ik met zo’n bus reis (incl nacht hotel) naar Londen zal gaan.
Ben al vaker alleen in o.a. Londen geweest, maar dan toch lichte twijfel omdat een kerstmarkt misschien wel leuker is met iemand samen te doen. Punt is niemand wil of kan.
Aan de andere kant vermaak ik me normaal ook prima alleen.
Wil al mega lang naar Londen rond kerst tijd, maar dat is er nog niet van gekomen.
Alleen gaan > sowieso doen!
Met zo’n busreis naar Londen > twijfel haha
Ik heb het wel eens met Slangenreizen gedaan dat vond ik toen geen succes. Wel lekker goedkoop.
Haha ik snap je!
Why vond je t niks?
Ik ben wel vaker met de trein/vliegtuig geweest maar met de bus is zo cheap.
M’n plan is dan wel om zo’n optie te kiezen dat je ook 1 nacht in Londen slaapt dus niet 2 nachten op rij in de bus zeg maar.
Het was vooral dat alles voor je is uitgestippeld en je zelf heel weinig invloed hebt op de tijden.
Wij gingen toen ‘s nacht naar Londen, maar kwamen daar ‘s ochtends vroeg in de file terecht met de bus. Daardoor kwamen we later aan dan gepland, maar gingen we meteen ‘s avonds ook later dan gepland naar het hotel (vanwege die verplichte pauzes voor de buschauffeurs). De bus was dus pas weer om 11 of 12 uur ‘s avonds bij het afspreekpunt en toen bleek het hotel ook helemaal niet in Londen te zijn, maar nog een heel uur rijden met de bus. Vervolgens moesten we ‘s ochtends om 7 uur bij het ontbijt zijn en hoorde we daar dat we pas om 11 weer opgehaald werden om terug naar Londen te gaan voor heel even en daarna terug naar Nederland.
Dus die eerste/volledige dag in Londen was gewoon echt heel lang omdat je een slapeloze nacht hebt gehad in de bus. Ik wist echt niet meer wat ik moest doen na het avondeten. En die tweede dag hadden we zo weinig tijd dat je eigenlijk alleen nog maar een paar winkels op Oxford Street in kon.
Achteraf had ik denk liever de bus los geboekt (bij Flixbus ofzo) en dan los het hotel.
Mss Seven Dials Market? Dat is een foodcourt met lekkere tentjes. Vind het altijd zelf fijn om bij dit soort plekken te eten wanneer ik alleen reis.