ik weet niet of hij echt specifiek op zoek is naar een leuk restaurant, of dat het er meer om gaat dat het prettig is om alleen te zitten?
Ik vind het als ik alleen ben fijn als het wat anoniemer is, dus bv wagamama vind ik dan prima (zit bij zowel convent garden als waterloo). Of bv meer een foodcourt zoals de seven dials market doe ik dan ook wel graag.
Hahaaah. Mijn favorieten rond Covent Garden zijn Barrafina, Balthazar, Hawksmoor of Flat Iron (beide steak), Dishoom, ROKA
Neeee geen roomservice ik heb niet echt unieke tips voor hele bijzondere restaurants verder maar ik vind de sfeer zelf altijd heel prettig bij Zizzi (italiaans) en ik vind Dishoom (indiaas) lekker, maar daar heb ik nooit alleen gezeten, alleen met meer mensen. Bij die eerste kun je gewoon binnen lopen en bij de tweede moet je waarschijnlijk wel reserveren. Pizza Pilgrims heeft lekkere pizza. Dit zijn trouwens wel ketens maar dat zijn heel veel restaurants in de UK.
En in Chinatown heb je superveel lekkere restaurants maar daar heb ik niet een naam die ik kan aanraden.
Edit: oh en Pho vind ik ook lekker voor vietnamees en ok om alleen te zitten. Ook een keten
Din Thai Fung of BAO. Wel reserveren.
Alhoewel… in je eentje kan je wel gemakkelijker toch een plekje krijgen.
Oh no! Maar… er zijn taxi’s en metro’s daaro.
Er is trouwens een nieuwe schaatsbaan/kerstdorp bij Battersea Park. In de oude fabriek is een mall met eettentjes.
Leuk voor in de avond.
Het heet Glide at Battersea Power Station. Insta is @glideatpbs . Het is net nieuw dus, zou er niet alleen voor het ‘winterdorp’ gaan.
Als je iets centraler zoekt om te schaatsen is Somerset House mss beter.
Dit is mijn laatste winter in Londen en ik ben allemaal kerst/winter activiteiten aan het inplannen voor de komende maand. Zo een zin in.
Nog een aanrader voor december: Museum of Home versiert alle woonkamers in het museum met kerstversieringen uit die tijd. Toegang is gratis!
Ik had even gekeken, want ik kende het nog niet, maar dit is London, Ontario! In Londen kun je ice hockey boeken bij Alexandra Palace.
Voor afternoon tea met alleen scones kun je zoeken op ‘cream tea’
Ik ben nu in Londen en het is geweldig! Alles mooi versierd, mensen zijn vriendelijk en heb de tijd van mn leven
Een tip. Neem een Oyster visitor card. Dan kun je met het hele ov reizen en wanneer je je vooral in zone 1 en 2 begeeft heb je een daily cap van £7.40 per dag en dan reis je na dat bedrag dus gratis.
En op een regenachtige dag is het echt een aanrader om lekker te shoppen bij de Westfield Mall in Shepherds Bush. Of om gewoon de musea in te duiken. Imperial War Museum is erg indrukwekkend en British museum en het Natural History Museum zijn ook aanraders. Mijn favoriet blijft het V&A museum.
Wat wel jammer is, Topshop is verdwenen op Oxford Street en Forever 21 en New Look ook. (Die laatste is wel weer te vinden in de Westfield Mall.
Is £7.40, voor zone 1 en 2. Had het opgezocht
Ja zo handig. Nog wel een extra (overbodige) tip: gebruik altijd dezelfde pinpas. Vrij logisch want anders stopt hij niet bij je cap omdat hij niet weet dat jij het bent, maar ik ken iemand die die dat niet snapte en dus verschillende passen had gebruikt en toen verontwaardigd was dat hij meer had betaald
En als je nog een oude oystercard hebt liggen kun je die inleveren/deactiveren en krijg je je 5 pond borg terug (gewoon bij de top up machines)
Voor zover ik weet wel ja, ook apple en google pay. Je kunt het gewoon proberen bij de eerste metro waar je komt, gaat het poortje open dan werkt het. Zo niet, kun je altijd nog een andere pas gebruiken of een oystercard aanschaffen bij de machines die er staan.
Ik heb het zelfs met Fitbit pay op mijn fitbithorloge gedaan haha. Mijn vriend gebruikte zijn telefoon.
Je bank rekent er afhankelijk van wat de wisselkoers is een paar centen bij en houdt dat af.
Overigens reserveert TFL als je uitcheckt eerst een geschat bedrag, dat kan hoger liggen. Maar ze corrigeren het automatisch maximaal een paar dagen later. Dus niet schrikken als het een paar pond meer is in eerste instantie dan wat het zou moeten zijn.
Oh en nog wel belangrijk, in de bus tap je alleen in, niet uit! Hij schrijft dan soms een hoger bedrag af inderdaad maar dat wordt vanzelf verrekend later.
De bus is trouwens ook een stuk goedkoper. (En vergeet niet dat de halte aan de overkant van de weg is ten opzichte van Europa )
Engeland ligt in Europa
Oh ja haha. Ik bedoel natuurlijk de rest van Europa
Kies bij het pinnen in winkels altijd de Britse koers. Toen ik een jas kocht bij Superdry kon ik kiezen tussen de pond en de euro. Kies dan de pond, die prijs is altijd beter dan de euro.
Mijn bank berekend per pintransactie €0.30 cent.
Wasabi, lekkere sushi boxen en noodles voor rond de 8 pond. Bij M&S food hall kun je maaltijden kopen. Lekkere salades. De soep en de wraps bij Pret A Manger zijn ook super lekker!