Londen-topic

Neeee geen roomservice :grimacing: ik heb niet echt unieke tips voor hele bijzondere restaurants verder maar ik vind de sfeer zelf altijd heel prettig bij Zizzi (italiaans) en ik vind Dishoom (indiaas) lekker, maar daar heb ik nooit alleen gezeten, alleen met meer mensen. Bij die eerste kun je gewoon binnen lopen en bij de tweede moet je waarschijnlijk wel reserveren. Pizza Pilgrims heeft lekkere pizza. Dit zijn trouwens wel ketens maar dat zijn heel veel restaurants in de UK.
En in Chinatown heb je superveel lekkere restaurants maar daar heb ik niet een naam die ik kan aanraden.

Edit: oh en Pho vind ik ook lekker voor vietnamees en ok om alleen te zitten. Ook een keten :sweat_smile:

2 likes

Din Thai Fung of BAO. Wel reserveren.
Alhoewel… in je eentje kan je wel gemakkelijker toch een plekje krijgen.

1 like

Oh no! Maar… er zijn taxi’s en metro’s daaro. :star_struck:

3 likes

Er is trouwens een nieuwe schaatsbaan/kerstdorp bij Battersea Park. In de oude fabriek is een mall met eettentjes.

Leuk voor in de avond.

4 likes

Het heet Glide at Battersea Power Station. Insta is @glideatpbs . Het is net nieuw dus, zou er niet alleen voor het ‘winterdorp’ gaan.

Als je iets centraler zoekt om te schaatsen is Somerset House mss beter.

Dit is mijn laatste winter in Londen en ik ben allemaal kerst/winter activiteiten aan het inplannen voor de komende maand. Zo een zin in.

Nog een aanrader voor december: Museum of Home versiert alle woonkamers in het museum met kerstversieringen uit die tijd. Toegang is gratis!

6 likes

Ik had even gekeken, want ik kende het nog niet, maar dit is London, Ontario! In Londen kun je ice hockey boeken bij Alexandra Palace.

Voor afternoon tea met alleen scones kun je zoeken op ‘cream tea’

1 like

Ja zo handig. Nog wel een extra (overbodige) tip: gebruik altijd dezelfde pinpas. Vrij logisch want anders stopt hij niet bij je cap omdat hij niet weet dat jij het bent, maar ik ken iemand die die dat niet snapte en dus verschillende passen had gebruikt en toen verontwaardigd was dat hij meer had betaald :skull:

En als je nog een oude oystercard hebt liggen kun je die inleveren/deactiveren en krijg je je 5 pond borg terug (gewoon bij de top up machines)

4 likes

Voor zover ik weet wel ja, ook apple en google pay. Je kunt het gewoon proberen bij de eerste metro waar je komt, gaat het poortje open dan werkt het. Zo niet, kun je altijd nog een andere pas gebruiken of een oystercard aanschaffen bij de machines die er staan.

3 likes

Ik heb het zelfs met Fitbit pay op mijn fitbithorloge gedaan haha. Mijn vriend gebruikte zijn telefoon.

1 like

Je bank rekent er afhankelijk van wat de wisselkoers is een paar centen bij en houdt dat af.

Overigens reserveert TFL als je uitcheckt eerst een geschat bedrag, dat kan hoger liggen. Maar ze corrigeren het automatisch maximaal een paar dagen later. Dus niet schrikken als het een paar pond meer is in eerste instantie dan wat het zou moeten zijn.

2 likes

Oh en nog wel belangrijk, in de bus tap je alleen in, niet uit! Hij schrijft dan soms een hoger bedrag af inderdaad maar dat wordt vanzelf verrekend later.

De bus is trouwens ook een stuk goedkoper. (En vergeet niet dat de halte aan de overkant van de weg is ten opzichte van Europa :stuck_out_tongue:)

3 likes

Engeland ligt in Europa :stuck_out_tongue:

2 likes

Oh ja haha. Ik bedoel natuurlijk de rest van Europa

Waar zit je ongeveer? Ik verbleef in paddington en daar had je een mega lekker libanees tentje. Zag er heel knus uit was niet duur en was meer zon tent van even eten en weer door. Mocht je interesse hebben kan ik t wel even opzoeken.

1 like

Paramount heet het. Misschien zijn er meerdere vestegingen.

1 like

Ik kon laatst niet vinden waar dat kon. Moet dat bij een speciale machine/een loket/specifieke stations?
(Heb het eerder wel eens gedaan, maar vergeten hoe & wat precies)

Nee gewoon bij een normale machine waar je ze ook kunt opladen (met contant geld). Je houdt hem ervoor en klikt op ‘refund’ (of een soortgelijke knop) Dan krijg je het geld uit de automaat.

3 likes

Ok ik zal volgende keer beter opletten! :joy:

3 likes

Haha ik weet zeker dat je het kan :joy:
Ik bedenk me wel dat het volgens mij alleen kan als je niet veel credit erop hebt staan! Je krijgt muntjes terug.

3 likes

Voor goede cheap eats zou ik het in de Aziatische hoek zoeken. Yoric Koreaans, heb je een Bibimbap voor £10 en je kan ook nog sides bestellen als dat past. Pho voor £11 bij Viet Food, of Katsu rice (schnitzel in curry), ook voor £11 bij Misato.

Wasabi was getipt en paar jaar terug toen ik er was, hadden ze daar ook 40-50% korting voor sluitingstijd. Geen idee of dat nog steeds zo is nu.

Zag ook nog je vraag over scones/cream tea en ik had laatst met een vriendin afternoon tea gedaan bij The Ivy Chelsea Garden. Was £29 per afternoon tea maar op aanraden van de medewerker hadden we ‘m gedeeld en dat was zelfs voldoende! En ze hebben daar ook cream tea voor £10. Echt wel goede prijzen en het ziet er leuk uit van binnen.

2 likes