Ik wil heel graag naar een concert in Londen, maar ik heb het te laat ontdekt en nu lijkt het uitverkocht te zijn. Nu heb ik een melding aangezet via de internationale Ticketswap. Wat zijn nog meer veilige opties om aan een kaartje te komen?
waar is het? de O2 zelf biedt ook vaak doorverkooptickets aan
Roundhouse
Is iemand de afgelopen dagen nog in Londen geweest die iets meer kan vertellen over de strikes? Ligt echt de hele Underground eruit tot 7 januari?
Op https://tfl.gov.uk/ kun je de status van de lijnen zien, ook voor komend weekend. Ik was er vorige week en ik heb niets gemerkt (behalve dat het ov er op 1e kerstdag compleet uit lag maar dat heeft niets met de stakingen te maken)
Tegenwoordig heb je geen oystercard nodig maar kun je betalen met je je pinpas of telefoon. In vijf dagen kun je niet alles zien dus maak voorjezelf een lijstje uit de tips van eerder wat je zou willen doen.
Ik weet niet waar je woont maar ik zou je aanraden ook eens naar de trein te kijken ipv vliegen. Het is zoveel makkelijker en comfortabeler! Geen gedoe met bagage, je kunt zoveel vloeistoffen en eten meenemen als je wilt, veel comfortabelere zitplaatsen en je komt midden in Londen aan. Als je vliegt moet je meestal in Engeland nog een dure bus of trein naar Londen nemen
Ik ben nu in Londen en er is eigenlijk niets van te merken. Prima te doen, ook tijdens de spits.
De stakingen zijn vooral de trein maatschappijen en een paar Tube lijnen. Je kan hier een overzicht vinden: Strikes - Transport for London
Met de wissslkoers kan het soms ook voordeel zijn om met een NL pas te betalen.
Ik denk dat het vooral voor gemak handig is: je hoeft niet in de rij te staan om hem te halen, eventueel bij te laden en aan het einde terug te brengen voor de £5 borg.
The ship rooms
The Phoenix Hotel, is ook inclusief ontbijt. Zit bij Hyde Park en twee stations voor de metro. Ook de bussen rijden heel gunstig af en aan. En het hotel is netjes, schoon en vriendelijk personeel.
Wat misschien ook wel leuk is om te doen is een wandeling langs alle Harry Potter locaties van de films. Ik heb deze aantal jaar geleden gedaan en was erg leuk om te doen. (Heb meerdere van hun wandelingen gedaan, ook een ghost tour en is echt een aanrader.)
Poh ik keek even naar de tarieven voor een tweepersoonskamer maar die is dus gewoon 150 pond per nacht. The Ship Rooms is niet beschikbaar helaas.
Ik ben net als @anon4775214 het topic aan het doorspitten voor hotel tips dus deze twee kwamen me goed uit.
Ook bijv via booking? Ik was zo’n 99 euro per nacht kwijt in november.
Lancaster Gate hotel is ook een prima hotel trouwens!
Travelodge Kings Cross mss? Buiten de feestdagen waren de kamers in het weekend max £100. Dit was wel pre-covid.
Oh jee! Was t hotel niet schoon genoeg? Of al vol?
Een vriend van mij heeft een hele schone airbnb geboekt laatst. Misschien ook nog het proberen waard?
Wanneer ga je?
Laatste week van maart is het plan, voor zover ik weet is er dan niks bijzonders dus ik hoop op redelijke hotelprijzen
Jammer dat ie al vol zit. Of iemand moet m nog annuleren paar dagen van te voren. T is echt een fijne plek.