Lunch tip topic

Ik geef een lunch voor mensen die houden van basic gerechten. Heeft iemand nog tips voor warme gerechten? Ik zat zelf te denken aan een groente frittata, maar heb nog geen goed recept gevonden. Het moet niet zwaar op de maag liggen, gewoon een bijgerecht

Shakshuka? Klinkt misschien te exotisch voor ze maar is natuurlijk ook gewoon maar ei met groenten😉

1 like

Een ratatouille? Of bruschetta? Mini quiches? Hartige pannenkoekjes?

1 like

Wat doen jullie als beleg op een mueslibol? Behalve kaas, want dat heb ik niet in huis :grimacing:

Boter en suiker
Paté
Hagelslag
Pindakaas
Filet americain

Eigenlijk gewoon alles

3 likes

Ik ga een poging doen om zelf lunches klaar te maken voor op het werk. Welke recepten kun je al op zondag klaar maken en de rest van de week opeten?

4 likes

Als je op instagram of pinterest zoekt op ‘mealprep’ dan vind je heel veel recepten! En dan kun je ook nog specifieren door bijv ‘high in proteine’ of ‘vegan’ of ‘low carb’ toe te voegen als je specifieke wensen hebt. Vaak zijn dingen zo’n 3 tot 4 dagen houdbaar, niet de hele week.

1 like

Ik maak vaak salades, als je een beetje dit aanhoudt van volgorde in het bakje dan blijft het bij mij meestal wel 4 dagen goed

Eventueel kun je ook de dressing helemaal apart houden in een klein bakje of flesje.

6 likes

Een pan met chili (sin carne maar met bonen en linzen in mijn geval) en dan eet ik het 1 dag al chili, 1 dag met rijst ,1 dag als bowl en 1 dag over zoete aardappels.

Je kan het ook de hele week met rijst eten, maar voor mij werkt dit het beste

Ik maak op zondag ook een pot met ingemaakte wortels en rode ui die eroverheen gaan. En wat er verder in de koelkast is die week.

2 likes

Soep? En misschien dan 1 of 2 porties invriezen voor einde van de week. En als je twee soorten maakt kun je varieren per dag.
Ik neem vaak restjes avondeten etc mee naar werk. En bij soep doe ik bij het restje vaak nog iets van linzen of kikkererwten erdoor op de dag zelf zodat het wat meer vult. Maar ik eet ook vrij veel met de lunch, ik zou het niet redden op een wrap oid.

1 like

Ik vind couscous/bulgur/quinoa altijd lekker om mee te nemen naar werk. Dressing zou ik dan apart houden. Als je iets van wraps mee wil nemen zou je daar ook wat quinoa (of couscous etc.) in kunnen doen, dan is het veel meer vullend. Dus een wrap met quinoa, bladgroenten, gebakken/geroosterde groenten, wat gehakte noten of pompoenpitten oid en lekker wat hummus om het smeuĂŻg te maken. Dan krijg je echt een lekkere dikke en goedgevulde wrap. Daar zou je eventueel ook nog een losse dressing bij kunnen maken.

3 likes

Ik heb met behulp van jullie twee koude lunches klaargemaakt voor de rest van de week. :yum:Heel erg bedankt!

Kikkererwten Appel selderij salade en een Mexicaanse Chili die ook in een wrap kan.

Ga ook koude spice noodles en couscous klaarmaken de volgende week.

6 likes

Iemand tips voor lekkere lunchgerechten voor ongeveer 15 personen?

1 like

Shakshuka :heart_eyes:

3 likes

Vergeten te vermelden: de lunch is op locatie, dus ik moet de gerechten van tevoren maken en meenemen. Om het nog ingewikkelder te maken. :grimacing:

Een pastasalade met vlinderpasta, pesto, zongedroogde tomaatjes, rucola, geroosterde pijnboompitjes en mozzarella of parmesan?

Belegde wraps (verschillende varianten, en dan in drie snijden en serveren met een stokje erdoor)?

3 likes

Ik heb dit topic even doorgescrold en wel het een en ander gelezen, maar toch nog de vraag:

Wat vinden jullie lekker en gezond hartig broodbeleg om mee te nemen? Ik vind veel dingen wel lekker, maar niet om mee te nemen
 vis en ei krijgt zo’n lucht

Hoe blijft houmous in de broodtrommel buiten de koelkast?

Of misschien nog andere lunchtips die lekker, makkelijk, en gezond zijn (en zonder sterke geurtjes voor je buurman of buurvrouw🙈)

Groentespread van de ah ! Neem ik vaak mee in een bakje voor op crackers
En soms een avocado, kan je ook in een bakje meenemen dat het al geprakt is, moet je alleen nog even die pit er in doen dan blijft het mooi groen.

2 likes

Pompoenhummes van de AH met kipfilet en soms een beetje sla op brood vind ik echt zo lekker. Heksenkaas-kipfilet is ook een hit.

2 likes

Ik neem vaak hummus (ik wissel af in de smaken) en babaganoush mee naar mijn werk, maar dan wel in een klein los bakje. Ik smeer dan crackers of broodjes pas als ik ze opeet, dan blijft het echt heel lekker. Echt 100x beter dan thuis gesmeerde boterhammen.
Ook ander beleg neem ik los mee, soms vegan heksenkaas, of zo’n johma achtige salade (maar die vind ik toch nooit zo succesvol).
Ook maak ik wel eens linzensalade en neem dat mee, ook erg lekker.
Maar de meeste van deze dingen ruiken wel een beetje, het is nou eenmaal eten :unsure:

2 likes