Mankementen

Ik ben een kluns. Stoot mezelf regelmatig en ga nog wel eens onderuit.
Ik kan heel slecht tegen drank (deze eerste twee punten hebben wonderbaarlijk genoeg niets met elkaar te maken).
Ik heb slechte ogen.
Ik ben slecht in de meeste sportieve activiteiten.
Ik ben slecht in parkeren.

Herkenbaar! Als ik thuis een raar geluid hoor, loop ik soms ook door mijn hele huis om erachter te komen waar het vandaan komt - en dan blijkt het soms van buiten te komen.

1 like

Ik heb hier echt dé oplossing voor, te koop bij Blokker:

Ik heb m thuis en hij werkt echt goed!

1 like

Ik kan ook niet met m’n vingers knippen. Schaam me altijd een beetje als we met koor moeten knippen en ik daar een beetje sta te faken. :’)

Ik ben supergoed met gezichten, maar héél slecht met namen onthouden. Driekwart van de tijd weet ik niet hoe iemand heet of haal ik hem/haar door elkaar met iemand anders.

Ik ben ook een ontzettende kluns. Ik struikel vaak over mijn eigen voeten. Brand/snij mezelf ook regelmatig met koken en gooi per ongeluk dingen kapot.

En ik heb ook hoogtevrees.

Oh ja ik kan ook geen namen onthouden. Als ik word voorgesteld kijk aan iemand kijk ik alleen naar het gezicht en ik kan dan niet de connectie tegelijk maken met de naam.

Ik kan geen koprol.

6 likes
  • Ik kan niet fluiten
  • Rechts of links onderscheiden (ik roep altijd maar wat, is meestal de verkeerde keuze)
  • Hoogtevrees
  • Geen richtingsgevoel
  • Hoofdrekenen

Ik haat dingen organiseren. Van de spullen in mijn huis tot aan feestjes. Laat het me niet doen, ik heb het overzicht gewoon niet.

Ik ben echt zo onhandig, zit ook vaak onder de krassen en blauwe plekken.

Dit is heel herkenbaar voor mij haha, ben altijd standaard 10 min te vroeg. Ik kom er ook altijd op de fiets pas achter dat ik veel minder tijd nodig heb om te komen waar ik moet zijn, waardoor ik vaak op een slakkengang op die fiets zit zodat ik misschien iets later aan kan komen.

1 like

Haha ik ben net zo! En mijn vrienden zijn vaak te laat, waardoor ik altijd overal op iedereen sta te wachten

Zelfs met de TomTom/Google maps aan rij ik fout. Dit gebeurt me altijd. Dan ga ik te vroeg naar links of rechts. ‘Over 500 meter naar rechts’ interpreteer ik als ‘ga NU naar rechts’ :sweat_smile:

1 like
  • Ik kan alleen knipogen met mijn rechteroog.
  • Ik ben super onhandig, stoot vaak tegen dingen aan, laat dingen uit mijn handen vallen en struikel vaak over dingen.
  • Ik ben slecht in zo ongeveer alle sporten.
1 like

Ik ben enorm niet-lenig, ik kan bijvoorbeeld bijlange na niet de grond aanraken als ik voorover buig.

1 like

Heb je even?

Lichamelijk: kan qua gezicht eigenlijk alleen lachen, met Mn linkeroog knipogen en een onderkin maken. De rest van Mn gezicht kan ik niks mee: kan niet scheel kijken, wenkbrauwen optrekken, oren of neus bewegen, tong oprollen. Ik heb -4 dus Mn ogen zijn sowieso slecht. Ik ruik ook heel slecht. Ik wou dat ik zoals Jim Carrey was, heb nu maar twee gezichtsuitdrukkingen.

Sport: kan niet hoepelen, geen ballen vangen, handstand maken of radslag of koprol, heb totaal geen coördinatie over Mn lichaam waardoor ik geen choreografie kan aanleren, want links en rechts bewegen kan ik niet tegelijkertijd. Ik loop overal tegenaan en val ook vaak trappen op ipv af. Ik ben ook heel erg niet lening, kan geen kleermakerszit omdat Mn muniscus is afgescheurd en dan kan ik niet meer lopen. Kan niet goed strekken of spieren knakken. Oh en ik heb nog nooit een armpjedrukken gewonnen omdat ik letterlijk nul kracht heb in Mn armen: ik kan amper iets zwaars optillen en Mn armen worden vet moe als ik een staart maak in Mn haar.

Vaardigheden: kan geen auto rijden, niet schaken of dammen, niks qua brijen, haken etc., kan geen band plakken, geen kaarten schudden voor een spel, kan geen noten lezen, geen enkel muziekinstrument bespelen, groenten in kleine gelijke stukjes snijden, ik ben toondoof en kan dus niet horen of ik of iemand anders op het ritme, in de goede melodie of vals zingt, kan ook niet zingen of rappen, kan niet goed acteren, ik kan geen namen en gezichten onthouden, kan geen enkel accent nadoen, niet beatboxen.

5 likes

Ik kan niet rekenen tenminste alleen min en plus tot 1000 ofzo, verkeer richtings gevoel zelfs met Tom Tom verdwaal ik, tijd in schatten en dus te laat komen, niet normaal plat op mijn voeten kan stil staan (ik heb jaren op hakken gelopen) en ik automatisch op mijn tenen ga staan en soms lopen.

Ik heb nooit “geleerd” om “rechtop” te staan waardoor ik best wel met mn kont naar achterloop, maar het is dus mn natuurlijke houding geworden dus vind het ook raar om ineens moeite te moeten doen om ‘normaal’ te staan dus doe het ook lekker niet

1 like

Ik ben geen ochtendmens
Ik leg altijd spullen even neer op een plek en dan 5 minuten later kan ik het niet meer vinden (bijvoorbeeld op de trap, de wc, bovenop de koelkast)

3 likes

Zo herkenbaar, de keren dat ik m’n telefoon in de sokkenla of wasmand terug heb gevonden…

2 likes

Maaaaar je hebt wel een hele grote algemene en weet enorm veel interessante en zinnige feitjes van bepaalde landen. Ik vergeet het censuurtopic nooit weer. Met de opperturkmenistan enzo. :sweat_smile: dacht, mag ook wel ff gezegd worden na jouw hele opsomming over je mankementen.

3 likes