Mankementen

Ik kan geen koffie drinken zonder vlekken te maken. Ik laat koffiekopjes altijd vallen echt stupide, ik heb het ook alleen met koffie.

1 like

Dit topic heeft me echt opgevrolijkt want ik was/ben soms bang dat er ‘iets’ mis met me is door al mijn gekneus altijd. Mijn moeder heeft me als vierjarige op ballet gedaan omdat ik altijd viel, struikelde, uitgleed, botste, en dat heeft destijds wel geholpen door me meer bewust bezig te laten zijn met mijn lichaam. Maar ik zit altijd veel in mijn hoofd en bots daardoor nog steeds vaak tegen kasten, deurposten, bedden en tafels. Mijn benen zijn altijd bont en blauw (ben ook nog eens heel bleek en krijg makkelijk blauwe plekken). Verslik en verspreek me ook vaak en heb vooral geen enkel gevoel van oriëntatie. Mijn ex-vriend liet me op vakantie altijd als eerste uit het hotel stappen om te kijken waar ik heen zou lopen :sob: (nooit de goede kant op). Maar volgens mij is het echt een kwestie van concentratie, nu ik soms autorijd en me dus enorm focus onthoud ik ineens een stuk makkelijker de weg bijvoorbeeld.

2 likes

Ik heb last van overbeharing :slightly_frowning_face:
Ik draag lenzen/een bril
Mijn reukvermogen is echt slecht in vergelijking met anderen
Ik praat heel veel over mijn kat (=vervelend voor mijn vrienden)

M’n okselhaar groeit altijd binnen 16 uur terug

8 likes

Ik weet pas sinds vorig jaar dat ik eigenlijk niet kan knipogen. Ik knijp allebei mijn ogen tegelijk dicht.
Nu probeer ik dat soms voor de spiegel te trainen maar dat lukt niet zo haha.

Ik super onhandig, dus alles wat daarbij komt kijken (vallen, struikelen, tegen dingen aan lopen, morsen, stoten). Van de week nog van de fiets gevallen, hartstikke blauw en pols gekneusd. :roll_eyes:

Ik heb ADD en hoewel ik dat niet per se als een mankement zie, zijn wat persoonskenmerken die ik heb en daar toevallig ook mee geassocieerd worden wel mankementen. Ik ben heel chaotisch en kan me vaak slecht concentreren.

Mijn mankementen zijn blijkbaar niet zo uitzonderlijk, ik zie alles hier al meerdere keren terugkomen.

  • Mijn richtingsgevoel is onder nul.
  • Soms sta ik gewoon stil en verlies ik opeens mjn balans en val ik bijna om.
  • Ik kan niet fluiten.
  • Ik kan niet knipogen.
1 like

Jaaa ik laat schnitzels enzo ook altijd aanbranden! Vooral die met dat grovere paneerspul

Uhh oke dat citeren gaat nog niet helemaal goed

Dat heb ik ook. Of als ik mn tas oppak, dat ie dan in mijn gezicht belandt. Of dat ik een keukenkastje optrek, en daarbij mn wang tot bloedens toe schaaf. Zulke dingen.

2 likes

ik ga geen dingen met tomatensaus eten zonder te knoeien.

Ik kan trouwens ook niet normaal fietsen. Als ik 1 iemand heb ingehaald vind ik het awkward om achter de volgende te blijven fietsen. Dan ben ik bang dat ik weer ingehaald word door de vorige ofzo. Dus dan haal ik die ook weer in. En zo fiets ik dan steeds sneller en sneller en haal ik iedereen die ik tegenkom in, tot ik helemaal buiten adem en bezweet aankom op mijn bestemming. En iedere keer denk ik weer, jezus waarom haal je al die mensen dan in?!

12 likes

Ik kan vrijwel niks eten zonder te knoeien

Ik kan dus echt niet koken, gelukkig mijn vriend wel dus heb alsnog lekker eten elke avond.

Ik kan niet fluiten, snap niet hoe dat werkt.

Ik kan geen leeftijden schatten. Zit er altijd heel ver onder of boven. Het helpt ook niet dat mijn vrienden en ik er bijna allemaal jonger uitzien :joy:

Ik heb mijn rijbewijs bijna twee jaar en heb geen idee waarom je je rem nodig hebt bij het instappen
Of bedoel je de handrem

Here we go:

  • heel klunzig (ik struikel regelmatig over m’n eigen voeten, knoei, laat dingen vallen)
  • kan geen analoge klok lezen
  • kan niet sporten (ik ben oprecht bang voor ballen en al het turn gerelateerde lukt niet want ben een houte hark)
  • kan niet rekenen (9+7 kost al aardig wat moeite)
  • ik doe óf iets langzaam en nauwkeurig, óf iets snel en slordig, there’s no inbetween
  • ik ben tijdens het voeren van een gesprek met iemand die ik niet goed ken veel te bang voor ongemakkelijke stiltes, ik zit dan continu te verzinnen wat ik als volgende kan zeggen of vragen en dit maakt het automatisch ongemakkelijk (terwijl ik bij familie en vrienden de oren van het hoofd lul)
  • echt vreselijke stinkvoeten
  • heb m’n rijbewijs al 3 jaar maar snap nog steeds de voorrangsregels niet, alleen dat rechts voorrang heeft (meestal)

Ik heb geleerd 'm te onthouden met KRENG (Koppeling, Rem EN Gas) en daar moet ik nog steeds vaak om grinniken :yum:

1 like

Ik kan er niet tegen als mensen niet weten wat links en rechts is, maar misschien is dat een beetje een impopulaire mening gezien het aantal keer dat ‘mankement’ voorbij kwam.

Ook kan ik echt boos worden als mensen de spellingregels niet kunnen toepassen. Ik snap dat gewoon niet. Maar ik ben dan ook wel een beetje een taalfanaat :nerd_face: