Mankementen

  • Ik kan niet fluiten.
  • Ik kan niet knipogen.

Ik heb ooit eens gelezen dat als je een vuist maakt met je duim naar binnen, dat je kokhalsreflex dan onderdrukt wordt. Zelf niet echt last van dus geen idee of dit klopt. :slightly_smiling_face:

1 like

Ik heb een slechte motoriek, stoot overal tegenaan en blijf achter alles hangen. Ik krees het zojuist ook nog voor elkaar om een lusje van mijn broek vast te maken aan de railing van een trap???

1 like

Maar dat zijn toch geen mankementen? Eerder ergernissen van jou aan andermans mankementen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn linkeroog is -5.5, en verslechterd nog steeds. Ik ben ook echt bang dat ik over een tijdje geen lenzen meer kan dragen omdat ze mijn sterkte niet meer hebben😫 Ik kan ook echt niet wennen aan mijn bril want ik loens een beetje. Edit: ik zie nu dat het tot -12 gaat. Dat geeft hoop!
Dit is mijn vervelendste mankement denk ik. Verder onthou ik dingen slecht, bijv. als iemand vraagt wat ik gisteren heb gegeten weet ik het niet meer

image

Ik heb altijd heel lang nodig om liftknopjes om de deuren te openen en sluiten uit elkaar te houden. Als ik een lift in stap en ik wil op het knopje drukken om de deuren dicht te laten schuiven moet ik minimaal 5 seconden diep nadenken voordat ik weet welke van de twee de juiste is.

Ook lullig als er dan nog iemand aankomt terwijl de deuren net dichtgaan, dan moet ik vaak zo lang nadenken waar ik op moet drukken om de deur tegen te houden dat het al te laat is.

8 likes

Ik zie dat als mankement omdat ik liever tolerant wil zijn en me niet wil ergeren :innocent:

1 like

Haha, ah zo!

Ik kan de bewegingen van mijn beide pinken tijdens het bewegen niet onder controle houden. En ik kan ze ook niet volledig recht houden in ‘stille toestand’.

Ik volg films en series nooit 100% om de een of andere reden. Ik ben altijd wel verward over iets, of volg het gewoon niet meer om de een of andere reden.

4 likes

Ik kan moeilijk gezichten onthouden, vooral als iemand geen opvallende uiterlijke kenmerken heeft.

Ik kan ook niet boeren.

Mijn gehoor is slecht en ik hoor vaak ook niet waar geluid vandaan komt.

Ik kan niet achteruit fileparkeren, wel vooruit.

Ik heb - 15 met lenzen en een cilinder, dus je kan nog wel even lenzen blijven dragen, haha!

2 likes

Haha, gelukkig! Vind het toch echt veel fijner dan een bril. Ik zit nu bij spec.savers en daar gaat het tot -12, moet jij speciaal naar het ziekenhuis voor je lenzen of kan je ze gewoon bij een opticien krijgen? Haha, sorry ben benieuwd!

Ik zit ook bij de specsavers (wat toevallig haha) en heb wel harde lenzen, dus daar zal het verschil inzitten! Ik heb tot ik -10 had zachte lenzen gedragen, maar mijn ogen konden daar niet meer tegen, en ben toen naar harde lenzen gegaan.

1 like

Onlangs zei de dokter dat ik te los in elkaar sta :disappointed: wat dus betekent dat ik hypermobiel ben. Ik heb het niet in die mate dat mijn armen of benen constant uit de kom gaan (gelukkig nog nooit meegemaakt), maar heb er wel veel last aan mijn nek door :frowning_face: ohja, ik heb ook geen nekspieren, maar ben hard aan het trainen om ze te kweken :grimacing:

Ik durf niet recht naar boven te kijken als ik buiten ben. Ik ben bang dat ik dan omval of de lucht in wordt gezogen ofzo. Soort omgekeerde hoogtevrees.

5 likes

Ik kan niet fluiten en niet met m’n vingers knippen.

1 like

Ik kan ook niet goed horen waar geluid vandaan komt.

En ik zit altijd onder de blauwe plekken waarvan ik niet weet waar ze vandaan komen.

Ik val altijd in slaap op de bank. En als ik dan bedenk dat ik maar eens naar bed moet gaan, moet ik dus nog tanden poetsen etc. en ben ik weer klaarwakker. :roll_eyes:

Ik kan niet boeren, zo irritant.