Marktplaats/Vinted #2

Snap dat het dom is, maar je kan wel gewoon als workaround kinderen aanklikken, dan “Alle” en dan filteren op maat etc toch?

2 likes

Met verkopen niet, volgens mij? Dan ben ik verplicht te kiezen.

3 likes

Oh ja inderdaad, ik dacht dat je bedoelde met kopen!

1 like

Wanneer iemand iets van je koopt op Vinted en DHL kiest als verzendmethode :100: :pray: :pray: :ok_hand: :hearts:

19 likes

Ik had een half jaar geleden ofzo gemeld dat ik een zak spullen naar Sellpy had gestuurd en mijn eerste verkoop is nu volledig afgerond! 13 stuks voor een opbrengst van € 62. Het sorteren was een heel gedoe en heeft letterlijk maanden geduurd (ze waren de zak met mijn spullen kwijt). Maar uiteindelijk ben ik er wel tevreden mee want ik had in elk geval geen zin om 13 keer naar het postkantoor te lopen en op duizend berichten te reageren dus volgende keer ik een stapel kleren heb die niet snel verkopen op Vinted ga ik ze zeker opnieuw naar Sellpy sturen.

9 likes

Ik wil dit ook gaan doen! Las dat de volgende inkoop/verkoop rond november is, dus even m’n winterkleding uitzoeken.

Hoeveel zakken/tassen had je besteld en hoeveel paste er in?

1 like

Ik had dus zo’n pervert in mijn berichten op vinted, die zei dat hij mijn leren kleding wel wou aantrekken en hij noemde me ‘baas’ en stuurde berichten als ‘oke baas :heart_eyes::flushed:’ en toen had ik de koop afgebroken want no thanks, en heb hem gerapporteerd op Vinted.

Kreeg ik een melding van Vinted dat ze er niks aan doen omdat dit niet buiten de richtlijnen valt?? Whaaat.

1 like

Ik heb 1 zak gevuld met 13 stuks, waarvan 1 dunne jas en een paar schoenen.

1 like

Ik verkoop een kast en heb echt heel veel reacties ontvangen. Ik ben druk met verhuizen, dus ben alleen ingegaan op een paar reacties en toen in zee gegaan met iemand die snel, vriendelijk en serieus reageerde.
De kast staat nu op gereserveerd en alsnog krijg ik reacties en zijn er mensen die ‘???’ sturen omdat ik hun berichtjes niet heb gelezen/beantwoord :neutral_face::roll_eyes::neutral_face::roll_eyes:

Gelukkig verder heel veel succeservaringen deze weken. Ik heb echt toffe dingen gekocht voor een prikkie en heel veel aardige mensen gesproken. Mijn halve inboedel komt straks van Marktplaats :smile:

7 likes

Zo irritant is dat, ik had hetzelfde, ook met een broek.

Deze schoentjes die als staat ‘nieuw zonder prijskaartje’ hebben, en in de omschrijving staat ‘1 keer gedragen’ :exploding_head:

Samenvatting

1 like

Haha echt he, onder die rode rubberen labeltjes achterop ook helemaal afgesleten.
Had het overigens gerapporteerd op Vinted, maar het is niet in strijd met de community-normen dus gebeurt er niks mee.

3 likes

Ik blijf dit ook rapporteren hoor! Het vervuilt echt mijn zoekopdracht dus ik blijf Vinted gewoon stalken in de hoop dat ze er op een gegeven moment iets mee gaan doen

3 likes

Ik zet er altijd bij dat het mijn plezier in vinted verminderd en dat ik de app daardoor minder gebruik.

Sinds ik dat doe is elke klacht nog “goedgekeurd”. :joy:

18 likes

ik zie zo vaak zulke leuke dingen (en een hele goede deal) die mij zelf niet passen of iets wat ik al heb en wil het dan graag delen haha

https://www.vinted.nl/items/5084592108-pull-norvegien-susan-fosse

zoals deze Noorse trui, super goede kwaliteit en normaal/nieuw 200+ euro

misschien heeft iemand er iets aan😂

9 likes

Ik was vandaag even klaar met nietszeggende openingsberichten op marktplaats. Ik kreeg als gespreksstarter: “waarom geen deksel?”. Ik verkoop dus een pan zonder deksel (die er origineel wel bij zit).

Ik heb heel flauw geantwoord dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat het antwoord op die vraag helpt om te bepalen of diegene interesse heeft in de pan.

Ik kreeg terug: “Was maar vraag.”

Ik had echt moeten terugsturen: “Was maar reactie.” Niet gedaan natuurlijk. Toen kwam wel naar boven wat deze persoon eigenlijk wilde: een lagere prijs betalen. Nou hè hè, laten we het daar dan over hebben. Ik heb diegene uitgenodigd om een bod te doen. Niks meer gehoord natuurlijk…

1 like

Ik heb een pakketje (Vinted) opgehaald uit een pakketautomaat en kom er bij het openen achter dat het niet mijn pakketje was. Andere naam + ook niet het goede pakketautomaatpunt. Morgen DHL bellen en hopen dat ik mijn eigen pakket ooit nog ontvang. :clown_face:

1 like

Ik vind die vraag helemaal niet raar eigenlijk

21 likes

Dit had ik laatst ook maar is wel goed gekomen! Het verkeerde pakketje hebben ze opgehaald (online geregeld). En kreeg later de juiste bevestiging om m’n pakketje op te halen.

1 like

ja weet niet of het in dit geval ook zo is, maar veel mensen op marktplaats beheersen nederlands niet goed en die worden vaak belachelijk gemaakt of bij voorbaat al niet serieus genomen

12 likes