Ja snap die flauwe tegenreactie ook niet nee
Oh dit is super leuk om te delen!
Het is ook geen rare vraag, maar het antwoord geeft geen antwoord op de eigenlijke vraag die iemand wil stellen. Óf iemand wil weten of het goedkoper kan, óf iemand wil weten of ik de deksel nog heb en toch wil meeverkopen. Het is een vrij nutteloze tussenstap dus en daar heb ik er de laatste tijd meerdere van gehad, waarbij mensen vervolgens alsnog afhaakten (meestal na de bevestiging dat iets nog beschikbaar is). Ik vind oprecht dat mensen best een beetje mogen nadenken over hun benadering op marktplaats/Vinted/Facebook verkoopgroepen.
En Maria uit Hengelo heeft meerdere advertenties met goede beheersing van de Nederlandse taal op marktplaats staan, dus taal is niet het probleem. En ja, dat heb ik gecheckt voordat ik deze reactie stuurde.
Ik denk vooral dat het niet zo diep is. Het is maar een chatbericht. Toch niet heel raar dat de gemiddelde boomer op een andere manier berichten stuurt dan je zelf zou doen? Vind dit ergens zo elitair, alsof je alleen maar zaken wil doen met iemand die een perfect geschreven berichtje stuurt.
Ja indd en alsof je alleen maar extreem efficiënte berichtjes mag sturen en elk overbodig woord afgestraft moet worden. Zet alles dan op een veilingsite ofzo als je geen overbrug contact wil.
Nee hoor, maar na 40+ berichten in een paar weken tijd met de vraag of iets nog beschikbaar is (soms daarna nog een paar vragen) en daarna niks of dat ze om wat voor reden dan ook (die niks met het product of mijn antwoorden te maken hebben) toch geen interesse meer hebben, ben ik daar wel een beetje klaar mee. En mijn ervaring is dat een dergelijke start van het gesprek een stuk vaker zo eindigt.
Alleen maar fijn trouwens dat de meesten hier niet dezelfde ervaring lijken te hebben, of dezelfde frustratie.
Dat is hetzelfde als mensen een berichtje sturen met: oksel tot oksel? Daar krijg ik ook de eeuwige jeuk van en reageer weleens sarcastisch: “hoi, zou je misschien de breedte van oksel tot oksel voor mij willen opmeten? Alvast bedankt!”
Dat wordt niet altijd gewaardeerd.
Ik snap niet waarom je de tijd zou nemen om sarcastisch te reageren via marktplaats, zoiets helpt niemand en je verkoopt er ook niet meer door
Nee en inhoudelijk vind ik het ook een legitieme vraag. Ik probeer het er zelf ook altijd bij te zetten.
Omdat het soms gewoon fijn is om sarcastisch terug te doen. En negen van de tien keer meet ik iets op en komen ze er ook nooit meer op terug, ook erg hinderlijk.
Hebben jullie al eens gehad dat je betaalt voor verzending met Homerr en dat het via DHL wordt bezorgd? Ik heb het nu toevallig net twee pakketjes en ben vrijwel zeker dat ik geen DHL heb aangeklikt en betaald!
Niet DHL maar wel al een paar keer dat Homerr wordt veranderd in Vinted Go. Dat staat dan ook bij de tracking.
Oeh ik ken dit helemaal niet, wat goed! Ik heb ook nog een krat met best wel mooie kleding die gewoon niet lekker verkoopt op Vinted, ik wilde het eigenlijk naar de lokale kringloop brengen maar misschien kan ik er nog wat voor krijgen via Sellpy dus.
Ik weet niet wat Vinted go is Maar best gek toch?
Ik ging het eens opzoeken
Is nog goedkoepr dan de meeste zendingsdiensten
Ik heb iets verkocht dat ik moet versturen met Homer. Maar vanmorgen sprong het opeens op verzonden en ik heb het helemaal nog niet verzonden.
Ik nam contact op met Vinted maar dat kan tot 3 dagen duren voor antwoord.
Iemand al eens zoiets gehad en wat heb jij toen gedaan?
Huh wat bizar? Zou in ieder geval als eerste de koper inlichten als je dat nog niet hebt gedaan.
Ik had een hondenreisbench op marktplaats staan al een maand en drie keer had dezelfde vrouw gevraagd wat ik ervoor wilde en zei ik 15 euro. (Ik had het ding nml een maand ervoor voor 30 euro op mp gekocht en m’n hond vond het ding niet leuk dus heeft er ongeveer 14 seconde in gelegen dus 15 euro voelde wel als laag genoeg.) En ineens zondag kreeg ik een berichtje en bod van iemand die random 20 euro bood terwijl de vp dus 15 was!! En ze kwam m binnen 20 minuten ophalen. Voelde me echt gezegend haha
Ik wil graag iets kopen van iemand op Vinted, maar ze reageert maar niet op mijn bod. Elke andere vraag wel. We zijn inmiddels bijna 2 weken verder. Prima als je niet op mijn bod in wil gaan, maar weiger 'm dan haha. Ik ga overigens wel kopen nu of morgen, maar iets eraf was best leuk geweest.
Wie kan mij helpen?
Ik had via vinted een nieuwe armed angels trui gekocht. Op het moment dat ik de trui binnen kreeg voelde ik direct dat het nep was, het rook en voelde als polyester.
De verkoper reageerde direct erg onaarsig, sneerde dat ik een echte textielexpert was etc. Benoemde dat ik het 9 oktober terug kon sturen en dat het klaar was. Ik heb via vinted een melding gemaakt mbt de nepheid van het product, bovendien heb ik geen zin verzendkosten te betalen. Vinted is het nog aan het onderzoeken, maar de verkoper heeft al een retourverzoek gestuurd (waarbij ik verzendkosten zou betalen).
Het gekke is echter. Dat ik vorige week donderdag een betaling heb gehad via ppr payment services so, van precies dat bedrag. Dit is dus al geweest voordat ik een melding heb gemaakt of het überhaupt al binnen had ( dat was afgelopen maandag). Het viel me wel op dat de gebruiker geblokkeerd was afgelopen maandag, kan het daar iets mee te maken hebben?
Iemand dit wel eens meegemaakt? Vinted doet volgens mij geen betaling via ppr payment servives toch?