Ik kreeg het pakket thuisbezorgd door postnl toen! Had niet eens in de gaten dat het pakket zo lang op het postkantoor lag. Dezelfde dag keek ik in vinted en stond het er als tegoed al.
Ik had 2 jaar geleden via Vinted een spijkerjasje gekocht, maat M. Helaas was die een tijdje geleden dmv slijtage helemaal kapot. Ik wilde datzelfde jasje opnieuw kopen maar dan toch een maat S want M zat best wijd maar kon wel als oversized. Dus een tijdje gezocht op Vinted en een maat S gevonden voor 5 euro, echt goedkoop. In de advertentie stond: nieuw zonder prijskaartje. Dat heb ik met een korreltje zout genomen want anders vraag je geen 5 euro. Voor de rest op de foto zag die er wel goed uit, alleen geen foto van het label. Heb ik dat jasje gisteren opgehaald en ik zeg nog tegen mijn vriend: oh dit is een S maar zit ook best wijd. Kijk ik op het label, is het maat M. Verder zag het jasje er wel goed uit.
Nu heb ik haar een bericht gestuurd van: ik accepteer de bestelling waarschijnlijk wel ivm die paar euro maar alleen het jasje wat je hebt gestuurd is maat M en in de advertentie staat maat S. Stuurt ze terug: Oh sorry niet naar gekeken. Verder helemaal niks. Nu ben ik goed in staat om “ik heb een probleem” te melden door die stomme reactie maar aan de andere kant wil ik ook niet echt gaan zeuren voor die 5 euro.
Welke reactie had je dan liever gehad? Ze zegt sorry …
Nou ja ‘niet naar gekeken’ is minstens slordig te noemen
Ze zegt idd sorry maar meer het nonchalante van ja niet naar gekeken zoals @Hippe_kikker zegt. Ik had misschien meer verwacht dat ze het rot zou vinden. Zo komt het nu niet op mij over (maar dat weet je natuurlijk niet door getypte tekst). Als ik vanuit mezelf kijk zou ik het rot vinden als ik een verkeerde maat zou doorgeven en eventueel aanbieden om het retour te sturen. Maar zoals ik ook al post: ik ga het accepteren want ja, 5 euro daar wil ik ook niet moeilijk over doen.
vandaar ook waarschijnlijk haar nonchalante reactie, wat zit je nou ingewikkeld te doen over vijf euro terwijl dat jasje ook nog gewoon past. Een biertje in het cafe kost tegenwoordig ook al gauw zoveel geld, ga je dan ook zo moeilijk doen als hij een beetje tegenvalt
Ik ga hem wel betalen want ik lust hem wel, maar lekker vind ik hem niet. ![]()
Het klopt wat je zegt hoor maar ik kan heb er gewoon moeite mee dat het verkeerde info is. Natuurlijk drink ik mijn bier of koffie of wat dan ook gewoon op ook al valt die tegen. Maar als ik een cappuccino bestel en ik krijg gewone koffie dan zeg ik daar iets van, ongeacht de prijs. Dan krijg je een nieuwe maar met Vinted werkt het zo niet. Als ze alles verkoopt voor 5 euro en er verkeerde maten bij zet en niemand doet moeilijk of zegt er iets van verdient ze goed. Het ging mij gewoon om de verkeerde informatie.
Maar voor wie het nog wil weten: ik heb alles is oke aangegeven ![]()
sterker nog, ik heb hem zelfs al op! maar niet van harte hoor, dat moet je er wel bij weten!
Je doet alsof ze je probeert op te lichten? Rustig joh ze heeft zich vergist.
Ik snap je wel hoor, haar reactie komt laconiek over. Ik denk dat dit in positieve zin iets over jezelf zou kunnen zeggen, nl dat je het graag goed doet en niet graag fouten maakt in je advertenties. Onbedoeld leg je die verwachting nu misschien ook aan haar op. Ik had laatst iets vergelijkbaars via Vinted, waarbij de verkoper net zo nonchalant reageerde. Dat stemde me dan toch niet helemaal tevreden, terwijl ik ook niet goed kan benoemen wat ik dan wel had willen horen. Misschien gewoon iets oprechter een sorry en zoiets als ‘ik zal er voortaan beter op letten’ ![]()
Ik denk dus ook dat ik gescamd ben. Had een zwart en wit COS-shirt aan een Duitse verkocht als bundel. Ze had nog gevraagd of er geen gele vlekken bij de kraag en oksels van het witte shirt zaten, ik daar nog extra foto’s van gemaakt. Allemaal in orde.
Heeft ze het ontvangen, stuurt ze meteen: de kraag is geel. Met een foto van een wit shirt met een super gelige kraag. Ik zeg: kijk nog eens naar die foto’s die ik je heb gestuurd, daar is alles wit, hoezo is het nu ineens zo geel dan, is dit wel echt een foto van MIJN shirt?!
Ja volgens haar was het verschil dat mijn foto’s binnen waren gemaakt en die van haar buiten bij daglicht, dus dan zag je het pas. ![]()
Geloof er nog steeds geen fuck van dat dat foto’s van de kraag van mijn shirt waren, maar had ook geen zin in gedoe via Vinted, dus heb maar toegegeven en haar de helft van het geld teruggegeven, wat ze suuuuuper aardig vond. Jaja.
sowieso trouwens goed om die labels te checken, die Italiaanse/franse komen vaak niet met de onze overeen
Nu heb ik dus toch mijn geld terug gekregen! Er stond retour naar afzender en ineens was hij bezorgd (waar dan? Geen idee, niet bij mij in ieder geval) en toen had ik meteen mijn geld terug gelukkig.
Ik heb ook een keer zoiets gehad en Vinted oordeelt dan in je voordeel, waardoor zij gewoon alles moest betalen. Ik had toen zelfs nog als coulance/stop a.u.b. met dit gezeik 20 euro ofzo aangeboden, daar ging ze niet mee akkoord en toen moest ze dus uiteindelijk wel alles betalen haha
Goed om te weten! Ik denk altijd: het gaat 10-20x goed en dan 1x minder goed, neem m’n verlies wel, geen zin om er tijd en energie aan te besteden. ![]()
Ja goede keuze denk ik!
Weet iemand hoe het zit met een vinted go label aanmaken?
De vorige twee keren kon ik gewoon naar zo’n box en hoefde ik het niet zelf uit te printen.
Nu heb ik iets verkocht en moet dat wel. Is er iets in mijn instellingen waardoor ik het zelf uitprinten kan vermijden?
Moet het naar het buitenland misschien? Naar mijn weten moet je dan altijd printen en moet er ook een deel in je pakket.
Ja Frankrijk! Maar zie niks staan dat er iets in mijn pakket moet!
Dat zal het in ieder geval wel zijn dan helaas haha