Marktplaats/Vinted #2

Ik ben zelf ook nieuw op Vinted en verkoop nu nog geen kleding maar in de toekomst misschien wel. Is dit echt zo? Mag je alleen retouren als er vlekken of beschadigingen oid in zitten? Ik zou dat als verkoper wel een hele opluchting vinden want ik ben maar een particulier en zit niet te wachten op retourzendingen omdat kledingstukken niet passen of in het echt niet mooi genoeg gevonden worden.

Ja als de verkoper de juiste maten in de advertentie heeft gezet en/of foto’s gemaakt heeft van het label dan is dit bij gewone verkoop geen reden voor retour. Als je een pro-verkoper bent dan weer wel.
Alleen als het artikel overduidelijk in andere staat is dan aangegeven (vlekken etc) die niet in de advertentie vermeld zijn dan is het een reden voor retour! En Vinted kan meelezen in de chats geloof ik dus dan zullen zij in dat geval ook de verkoop goedkeuren uiteindelijk. Als het je uiteindelijk niet past dan is de optie gewoon om het weer door te verkopen.

Deze koper koopt en verkoopt heel sporadisch aan de reviews te zien. Het afgelopen half jaar zo’n 3 reviews waarvan de laatste 2 een 1 ster review zijn.

1 like

Ze mogen inmiddels gelukkig retour! :tada:

6 likes

nee ok, ik denk dat we dan daarin verschillen in wat je nog wel zou dragen of niet (misschien ben ik dan schorriemorrie), zou denken dat voorstukje zie je toch niet echt als je loopt. Maar ik begrijp je wel dan als je ze niet wil dragen is het voor welke prijs ook zonde

2 likes

Ik had pas een boek gekocht via vinted maar dit was beschadigd terwijl dat niet op de foto’s te zien was dus na overleg heb ik het retour gestuurd… nu ligt het al weer een week klaar om af te halen door de verkoper dus ik vroeg me af, hoelang blijft dat liggen? En wat als zij het nu niet ophaalt?
Hoop toch wel dat ik gewoon mijn geld terug krijg want het was geen goedkoop boek verder.

2 likes

Volgens mij krijg je je geld wel terug van Vinted en misschien het boek ook wel als het weer retour gaat.

1 like

Nu al 2 dagen achter elkaar krijg ik een bericht dat dpd mijn op vinted bestelde pakket tussen 17.00-18.00 af zal leveren bij het pakketpunt. Maar het punt gaat dicht om 5 en gisteren is het ook al niet gelukt om te leveren. Hoe irritantšŸ˜…

2 likes

Dat is ook apart! Hij is nu inderdaad weer terug onderweg naar mij… maar ik snap alleen niet wanneer ik m’n geld dan terug krijg.

2 likes

Ah wat vervelend zeg. En vreemd dat het boek niet wordt opgehaald. Hopelijk krijg je gewoon je geld terug

Een paar uur geleden vroeg een koper aan mij of ik meer wist over de verzendstatus. Toevallig werd het boek het afgelopen uur bezorgd. En vlak na de bezorging kreeg ik een melding dat de koper een probleem gemeld heeft bij Vinted. Dat de bezorging lang duurt etc etc. Maar meid check even je brievenbus dan. :sob: Als ik een melding krijg dat het bezorgd is dan de koper ook neem ik aan. Ik heb er een slecht gevoel over, hopelijk is de koper niet van slechte wil en krijg ik straks alsnog mijn geld.

Edit: Storm in een glas water, het pakketje is goed bezorgd gelukkig :pray:

2 likes

Dat heb ik ook eens gehad. Kreeg schoenen in maat 41 terwijl er 36 stond. Ik retour gestuurd, prima communicatie ook met de dame. Jammer maar was een foutje dus kan gebeuren. Kreeg ik ze ineens een week later weer thuis!! Had ze blijkbaar niet opgehaald en ik had mijn geld ook al terug als een tegoed. Ik wilde het haar weer laten weten maar ze reageerde plots nergens meer op. Hopelijk is er niks ernstigs met haar gebeurd.
Heb de sandalen nog steeds ergens liggen…

2 likes

Ja bij mij was ook verder gewoon prima communicatie en ik stelde eerst een gedeeltelijke terugbetaling voor en toen zei ze als je niet tevreden bent dan stuur maar terug. Dus ik dacht prima, dan stuur ik het wel terug.
En dan haalt ze het vervolgens dus niet eens op? Heel vreemd.
Wanneer kreeg jij je geld terug dan? Toen je het pakket opnieuw had opgehaald of daarvoor al?

Ik kreeg het pakket thuisbezorgd door postnl toen! Had niet eens in de gaten dat het pakket zo lang op het postkantoor lag. Dezelfde dag keek ik in vinted en stond het er als tegoed al.

1 like

Ik had 2 jaar geleden via Vinted een spijkerjasje gekocht, maat M. Helaas was die een tijdje geleden dmv slijtage helemaal kapot. Ik wilde datzelfde jasje opnieuw kopen maar dan toch een maat S want M zat best wijd maar kon wel als oversized. Dus een tijdje gezocht op Vinted en een maat S gevonden voor 5 euro, echt goedkoop. In de advertentie stond: nieuw zonder prijskaartje. Dat heb ik met een korreltje zout genomen want anders vraag je geen 5 euro. Voor de rest op de foto zag die er wel goed uit, alleen geen foto van het label. Heb ik dat jasje gisteren opgehaald en ik zeg nog tegen mijn vriend: oh dit is een S maar zit ook best wijd. Kijk ik op het label, is het maat M. Verder zag het jasje er wel goed uit.

Nu heb ik haar een bericht gestuurd van: ik accepteer de bestelling waarschijnlijk wel ivm die paar euro maar alleen het jasje wat je hebt gestuurd is maat M en in de advertentie staat maat S. Stuurt ze terug: Oh sorry niet naar gekeken. Verder helemaal niks. Nu ben ik goed in staat om ā€œik heb een probleemā€ te melden door die stomme reactie maar aan de andere kant wil ik ook niet echt gaan zeuren voor die 5 euro.

1 like

Welke reactie had je dan liever gehad? Ze zegt sorry …

15 likes

Nou ja ā€˜niet naar gekeken’ is minstens slordig te noemen

3 likes

Ze zegt idd sorry maar meer het nonchalante van ja niet naar gekeken zoals @Hippe_kikker zegt. Ik had misschien meer verwacht dat ze het rot zou vinden. Zo komt het nu niet op mij over (maar dat weet je natuurlijk niet door getypte tekst). Als ik vanuit mezelf kijk zou ik het rot vinden als ik een verkeerde maat zou doorgeven en eventueel aanbieden om het retour te sturen. Maar zoals ik ook al post: ik ga het accepteren want ja, 5 euro daar wil ik ook niet moeilijk over doen.

vandaar ook waarschijnlijk haar nonchalante reactie, wat zit je nou ingewikkeld te doen over vijf euro terwijl dat jasje ook nog gewoon past. Een biertje in het cafe kost tegenwoordig ook al gauw zoveel geld, ga je dan ook zo moeilijk doen als hij een beetje tegenvalt

17 likes

Ik ga hem wel betalen want ik lust hem wel, maar lekker vind ik hem niet. :beers:

1 like

Het klopt wat je zegt hoor maar ik kan heb er gewoon moeite mee dat het verkeerde info is. Natuurlijk drink ik mijn bier of koffie of wat dan ook gewoon op ook al valt die tegen. Maar als ik een cappuccino bestel en ik krijg gewone koffie dan zeg ik daar iets van, ongeacht de prijs. Dan krijg je een nieuwe maar met Vinted werkt het zo niet. Als ze alles verkoopt voor 5 euro en er verkeerde maten bij zet en niemand doet moeilijk of zegt er iets van verdient ze goed. Het ging mij gewoon om de verkeerde informatie.

Maar voor wie het nog wil weten: ik heb alles is oke aangegeven :laughing:

sterker nog, ik heb hem zelfs al op! maar niet van harte hoor, dat moet je er wel bij weten!

1 like