Marktplaats/Vinted #2

Waardeloos! In ieder geval weer even genezen van teveel Vinted aankopen doen.

1 like

Hahahaha okee het is letterlijk nu bezorgd.

5 likes

Ik heb dit bijna altijd met vinted go. En dan vaak ook een melding “je pakket wordt vandaag bezorgd in het pakketpunt” en dan duurt het nog dagen. Ik vind het op zich goed dat het langer duurt want we moeten af van het idee dat pakketjes er binnen een paar dagen moeten zijn (misschien ijdele hoop dat ze daardoor in zo’n sorteercentrum meer pakketjes voor één locatie afwachten voordat ze ze uitsturen) maar die vele meldingen en onduidelijke tracking zijn wel irritant

2 likes

Ik heb een keer gehad dat een pakketje dat ik verstuurd had er bijna een maand over deed en verder is alles er altijd heel snel, ook met Vinted go.

Vraagje
 ik heb nu in 3 weken tijd 5x hetzelfde
Meegemaakt op wisselend marktplaats en Facebook marktplaats.

Er reageert iemand, altijd met een buitenlandse naam (Hakim / Bilal / Ilhan, altijd man) alleen Engels sprekend en ze komen dan tot een bod. We komen tot overeenstemming, dus er is ook gesprek, niet alleen een bod of “can you sent this?”.
Vervolgens komen zij of ik met een voorstel qua dag en tijd en dat is dan akkoord. Dan vragen ze om een adres en of
 je hoort niks meer? Als in, ze reageren nergens op en komen ook niet opdagen. Of ze zeggen na een uur:
I would not be able to come today
Apologies. You can continue with another buyer

Dit voelt best wel naar want die mensen hebben dus wel telkens m’n adres, maar ja op welk punt deel je dat anders? Of spreken jullie allemaal op anonieme openbare plekken af met je pax kast en wasmachine haha.

Edit: vind het ook lastig te rapporteren want
 hij spreekt Engels? Of “hij zei af”. Niet echt een reden om te rapporteren maar het gebeurd echt vaak nu.
Ook met niet lege accounts en mensen met bijv wel een paar recensies

3 likes

Superirritant dit ja, heb het ook wel een paar keer gehad, zeker bij duurdere dingen als een fiets of kinderbed. Wij zeggen meestal ‘we wonen in de buurt van bekend gebouw x’ en delen dan een uurtje voor de afspraak ons adres. Maar als het voor deze mensen een scam is om je adres te weten (maar waarom idd?) kunnen ze natuurlijk ook daar nog op wachten.

6 likes

Kees van der Spek contacteren haha nu ben ik ook heeel benieuwd

4 likes

Ja die van vandaag zei: dan kom ik zo rond 15.30 en om 15u, toch niet. Want geen vervoer?
Het is ook niet dat je op mijn mp account bijv ziet dat ik dure spullen te koop heb ofzo. Stel je hebt een MacBook en een design kastje en een dure antieke vaas ofzo erop staan is het misschien nog interessant om in te breken haha. Maar IKEA meubels zijn niet echt super aantrekkelijk toch :crazy_face:

Edit; en het ging nu om een simpel ding van 30€. Niet eens echt duur dus haha

1 like

Krijg je als verkoper bericht wanneer de koper het product niet ophaalt? Mijn product is 10 dagen geleden aangekomen, maar ik kring geen update oid. Heb nog een berichtje gestuurd, maar dat negeert ze. (Ze is wel online).

Ben geen groots vinted verkoper, dus weet niet of dit vaak voor komt?

2 likes

Ik heb dit kortgeleden gehad maar kreeg na ongeveer 7 of 8 dagen bericht dat het retour gestuurd werd. Als je doorgaat naar de tracking kun je zien hoeveel dagen ze nog heeft om het op te halen of dat het dus retour komt.

Edit : Maar misschien ligt het ook aan vinted want ik krijg momenteel regelmatig bericht dat er een storing is
EN
ook zo raar, als een pakketje bezorgd was kreeg ik altijd bericht "we wachten op de koper om het op te halen maar nu ook niet, dus houd ik nu zelf de track and trace een beetje in de gaten en zag net dat er weer een pakketje (dat lang onderweg was) vanochtend afgeleverd is maar geen bericht van gehad. Zijn er meer mensen die dit hebben?

2 likes

Volgens mij heeft Vinted Go het echt heel druk momenteel. Ik heb vanmiddag een pakket ingeleverd maar ik heb nog niet eens een bevestiging van verzending (behalve de sticker). Was zelfs terug gegaan naar de winkel voor de zekerheid en toen ze de QR scanden stond er: is al in behandeling.
Ondertussen zitten Vinted Go boxen hier in de stad -010- vol. En een groot Vinted Go punt is tot en met 19 mei gesloten vanwege vakantie. Dat helpt ook niet mee dus

1 like

Ik kan nu zien dat ze het de 23e al heft opgehaald. Dat wordt alleen niet geupdate in vinted, ben benieuwd of ik dit geld nog krijg

1 like

Dat had je dan inderdaad al moeten hebben. Het gaat dus niet helemaal goed bij vinted momenteel.

2 likes

Dat zou wel wat verklaren! Ik heb om half zes twee pakketjes verstuurd. Bij de eerste kwam er direct te staan verzonden, bij de andere staat nog steeds dat ik moet verzenden. Hopelijk snel opgelost

Vorige week kreeg ik zelf een pakketje binnen via Vinted en die stond nog niet eens op afgeleverd
 Heb het met een omweg nu zelf maar bevestigd zodat de verkoper niet langer hoeft te wachten op haar geld

1 like

Zag net dit voorbijkomen

4 likes

Ja dus, dat bleek ook wel. Komt vast eerdaags wel weer goed.:crossed_fingers:

Haha en terwijl je dit post krijg ik eindelijk de verzendupdate van Vinted. Toevallig

1 like

Even ergernis. Iets gekocht via Vinted, verzending duurde heel lang. Verkoopster vraagt mij meerdere malen waarom het zo lang duurt. Ja dat weet ik ook niet? We hebben dezelfde info.
Is het gisteren einde van de middag aangekomen op het pakketpunt, vraagt ze of ik al op “ontvangen” kan klikken omdat ze nu eindelijk haar geld wel eens wil krijgen.
Zo irritant.

Wat een gekkie, straks geeft ze jou nog een slechte review omdat het zo lang duurde voor je het ontvangen had haha

2 likes