Marktplaats/Vinted #2

Ben best veel op mp aan het kijken voor tuin dingen en sommige mensen hebben echt een onrealistische verwachting. Verkopen dan stenen, bomen of speeltoestellen maar zetten dan in de advertentie erbij ‘wel zelf uitgraven’ of ‘zelf uit elkaar halen’ en dat snap ik ergens nog wel als het gratis is. Maar én geld vragen en dan ook nog verwachten dat ik je boom zelf kom uitgraven? :roll_eyes:

En ook gratis basic groen uitgeslagen terrastegels eruit halen voor jou en dan afvoeren zonder dat het die mensen geld, tijd of inspanning kost is eigenlijk ook een hele slechte deal.

4 likes

Vinted go heeft wéér een pakketje opgestuurd naar een niet gekozen pakketpunt. Het gekozen punt is gewoon open, niet geslotem.
Deze is gelukkig iets dichterbij dan een retourtje 3,5 uur fietsen :upside_down_face: , maar alsnog vind ik het heel irritant. Ik kies niet voor niks een bepaald punt en waarom gebeurt dit zomaar. Ze kunnen het ook gewoon doen zonder “gevolgen”. Ze waren niet in de buurt van het gekozen punt, wilden niet omrijden, dit was het enige pakket ofzo?

2 likes

Jij woont ook in een grote stad toch? Veel pakketpunten zijn vol heb ik vernomen. Het aantal pakketten zou zo groot zijn dat ze geweigerd worden. Maar weet natuurlijk niet of dat nu de precieze reden is. Het is hoe dan ook vervelend voor je.

1 like

Ah misschien door de vakantie dan, dat mensen hun pakketten niet komen halen. Al lijkt die toko normaal nooit pakketten te weigeren, zo vol als het kan zijn daar.

Zou zomaar kunnen, dat belooft wat voor de zomervakantie dan :sweat_smile:

Mensen die een andere maat selecteren omdat zij het klein vinden vallen.
Ik zoek op xs van dit merk omdat ik een xs wil. Niet omdat jij de S klein vind vallen.

11 likes

Ik probeer iets te kopen maar ik krijg een melding dat ik “op dit moment niets van deze verkoper kan kopen”.

De verkoper lijkt niet op vakantie te zijn.
Echt irritant dit.

Het gratis verzenden van boeken is afgelopen. Vind ik wel jammer want heb best veel gekocht en gelezen!

4 likes

Oh ik heb bij boeken wel nog gratis verzenden. Er staat niet meer bij 100% korting op verzenden maar gewoon 0,00 bij verzendkosten.

3 likes

Hm ja ik ook inderdaad!

2 likes

Heb vanavond nog boekjes er op gezet en ook 0,00 verzendkosten

2 likes

Dankjulliewel ik was op zoek naar de rode balk met 100% korting op verzenden. Die is weg maar gratis verzenden is nog steeds.
Meteen 3 boekjes besteld :crazy_face:

4 likes

Geldt het gratis verzenden voor alle boeken? Ik heb even zitten scrollen en zie overal wel verzendkosten bij staan.

Zijn het wel Nederlandse verkopers? Voor buitenland geldt het niet.

Ik word echt gek van al die AI-foto’s op Vinted. Het irritante is dat Vinted het wel overschrijding van de regels vindt als je er per advertentie iets over rapporteert, maar als je een account met enkel AI-foto’s rapporteert dan beoordelen ze het als geen overschrijding van de regels. :fu:

5 likes

Ja, maar wel 6 maanden geleden geupload, misschien is dat het?

1 like

Ik had echt een mega mooie jurk gevonden op vinted, hele oude zara collectie. Had m al bijna afgerekend, toen toch maar even de beschrijving gelezen.

Staat er in de beschrijving dat ze niet verkoopt via vinted? Was een Duitse verkoper, dus ik vroeg wat de reden was. Gaf ze een raar verhaal over de vinted wallet en dat ze alleen via paypal of bankoverschrijving haar geld wil ontvangen en dat via vinted de verzendkosten te duur zijn. Daarna werd ze boos en heeft ze me geblokkeerd. Ik had haar en de advertentie ook gerapporteerd maar volgens Vinted mag het gewoon ook al raden ze het af :grimacing:

2 likes

Dit is bijna standaard bij Duitsers. Ik vind het zo irritant. Als je niet via Vinted wil verkopen moet je het gewoon niet gebruiken.

9 likes

Irritant die mensen die een kledingstuk als ‘heel goed’ verkopen, maar dat er dan wel een gat in zit.

3 likes

Oh serieus? Ik doe dit eigenlijk wel altijd met kinderkleding. Maar dat is dus juist niet fijn? Haha