Marktplaats/Vinted #2

Hoe is een item heel goed als er een gat in zit hahaha

Edit: sorry lezen is een kunst haha

Maar dit vind ik ook vervelend, zet het et dan wel bij in de omschrijving want vaak houd ik daar zelf al rekening mee qua maat

2 likes

Ik doe dit zelf ook bij kinderkleding. Moet zeggen dat ik het ook fijn vind als mensen het doen. Juist irritant als ik iets zie in mijn maat of maat van kinderen en er staat bij dat het klein valt.

1 like

De petty asshole in mij zou het alsnog kopen en haar laten annuleren zodat ze 1 ster krijgt. Zo hinderlijk want @Chesirecat al zegt: dat doen Duitsers vaker maar inderdaad, als je niet wilt verkopen op Vinted, doe het dan niet.

6 likes

Naja ik weet bijv dat ik van een merk maat xs/32 heb. Dus daar heb ik m’n filter op staan. Voor broeken die maat.

1 like

Ik zie dit net bij het plaatsen van een nieuwe advertentie. Dus dan mag het blijkbaar wel :thinking:

image

ohh dit is nieuw

2 likes

Zou je dan ook stockfoto’s mogen gebruiken? Ik heb vroeger wel eens na mijn eigen foto’s een stockfoto toegevoegd, zodat je kunt zien hoe iets valt. Die advertenties werden altijd verwijderd.

Ja vooral als je zelf geen aan-foto’s ofzo hebt, dan is een foto van H&M zelf (ofzo) wel chill. Maar dat mocht inderdaad nooit

3 likes

Alle advertenties die ik rapporteer onder noemer “AI-gegenereerde afbeelding” worden wel verwijderd door Vinted zie ik. :full_moon_with_face:

Iemand kocht iets op mn vinted, toen wou ze er een bundel van maken en kocht ze nog iets, maar nu wil ze nog iets en is ze heel onhandig aan het doen met annuleren en of ik het er voor minder op kan zetten e.d., want anders lukt het haar niet. Ik begrijp niet wat ze moeilijk aan het doen is, of had gewoon in 1x gekeken wat ik te koop had staan in plaats van steeds annuleren en weer opnieuw willen beginnen.

Laat haar gewoon nogmaals annuleren en een nieuwe bundel maken, dat is het makkelijkste toch

3 likes

Jaa ik had gezegd doe maar gewoon, maar dat wil ze dan niet doen, dus begrijp niet wat daar moeilijk aan is haha

1 like

Ik heb wel eens een tikkie gestuurd voor een extra artikel en die er dan bij gedaan.

3 likes

Ik koop ook eens iets op vinted, en nu is dat pakje zoek geraakt. De verkoper heeft het verzonden en heeft een track en trace code doorgeven die aantoont dat het na het afleveren in het pakketpunt al 2 weken stil ligt. Vinted heeft helemaal niet geregistreerd dat het pakket verzonden is, dus ik ben automatisch al terug betaald. Ik ga ervan uit dat dit pakket ooit wel weer boven water komt, en bij mij geleverd wordt.
Maar kan zij nu makkelijk aan vinted duidelijk maken dat ze het wel degelijk verzonden heeft? En wordt ze dan op een of andere manier nog vergoed voor het verloren pakje? Of schrijf ik het gewoon zelf over op de dag dat het toch aankomt bij mij?
Gaat over een kleiner bedrag, maar toch vervelend voor haar natuurlijk.

1 like

Ze heeft een t&t dus het is verstuurd dus dat kan ze aantonen, ik denk dat Vinted haar dan ook compenseert? Of dat ze haar naar de pakketdienst terugverwijzen?

Ik heb ‘discussie’ met iemand die had een truitje ‘nieuw zonder prijskaartje’ verstuurd en er zit een vlek op de mouw. Eerst biedt hij aan 4 euro terug te betalen (totaal was 14) of retour. Dus ik zeg voor 4 euro wil ik best zelf proberen te wassen en dat risico nemen. Zegt hij: ‘ja als de vlek eruit gaat is het gewoon 14 euro’. Dus ik heb gereageerd dat ik dat een beetje een rare manier van zaken doen vind omdat ik iets nieuws had besteld en het niet nieuw is en ik nu moet wassen. Begint hij me toch te flippen?! Dat ik er ook dingen op heb staan die niet nieuw zijn (ja, staat in de staat en beschrijving vermeld?) en vloeken met het g-woord en zeggen dat ik mierenneuk en dat hij mij gaat rapporteren. Ik had inmiddels het geschil al geopend en gerapporteerd en toen kon hij alsnog een retour aanbieden. Heb het label (op zijn kosten) geaccepteerd en gezegd dat ik nu ga proberen te wassen, hij zijn geld dus kan krijgen als het eruit is en zo niet ik het terug stuur. Toen flipte hij natuurlijk helemaal dat ik nu direct moet terugsturen… maar ik kan natuurlijk ook gewoon niet terugsturen en een slechte review achter laten.

Ik weet ook echt niet waar ik goed aan doe want terugsturen moet hij na aankomst ook weer accepteren en aangezien hij niet al te correct is ben ik bang dat het retour niet eerlijk wordt afgehandeld.

Ik neig nu dus naar wassen en eventueel houden en anders terugsturen en mijn verlies maar nemen? Ik baal ook dat ik dan geen review kan achter laten en dat als ik hem houd wel maar ik waarschijnlijk zelf een onterechte review krijg :face_with_spiral_eyes:

Dat wil ze ook niet, en ze wil ze niet annuleren, alleen dat ik dat doe, maar dan wel een moment dat zij ook online is. Ze heeft me vandaag door de dag heen 8 berichten gestuurd hierover hahah manman wat een gedoe voor een boek van 2 euro. Ben meteen wel weer klaar met vinted op deze manier

1 like

Voor 2 euro zou ik t er gewoon bij doen eigenlijk

2 likes

Haha nou inmiddels was ik er wel klaar mee. Het is een nieuw boek dat voor 25 euro in de winkel ligt. De andere 2 boeken ook, en die heeft ze voor 6 euro samen. En ik krijg al sinds zondagavond berichten “ben je nu online dan?” En vragen, en inmiddels berichten dat ze niet zo veel te besteden heeft, en dat het mijn schuld is dat ik niet alles tegelijk had geupload, dat dat echt stom is, en dat het flauw van me is, en dat het onhandig is dat ik niet overdag reageerde en nog meer. Echt spijt dat die eerste aankoop al rond is, want ik denk dat ik sowieso een slechte review ga krijgen nu.
Ik was overigens overdag gewoon aan het werk dus zag die hele stroom aan berichten s avonds gisteren en vandaag

Hahaha omg oké dan de prijs van t boek naar 10 euro zetten :joy: wat een gek mens. Je kan de boel ook nog annuleren, dan krijg je volgens mij niet direct een slechte review.

Hahaha ja toen werd het een principekwestie hoor. O en ze moest er nu toch een nacht over nadenken of ze m dan wel kon kopen als het los was!

2 minuten later heeft ze m toch gekocht.

Edit; en vannacht nog een aantal berichten gestuurd dat het flauw is omdat ze niet zoveel te besteden heeft!!

2 likes