Marktplaats/Vinted #2

Hm ja ik ook inderdaad!

2 likes

Heb vanavond nog boekjes er op gezet en ook 0,00 verzendkosten

2 likes

Dankjulliewel ik was op zoek naar de rode balk met 100% korting op verzenden. Die is weg maar gratis verzenden is nog steeds.
Meteen 3 boekjes besteld :crazy_face:

4 likes

Geldt het gratis verzenden voor alle boeken? Ik heb even zitten scrollen en zie overal wel verzendkosten bij staan.

Zijn het wel Nederlandse verkopers? Voor buitenland geldt het niet.

Ik word echt gek van al die AI-foto’s op Vinted. Het irritante is dat Vinted het wel overschrijding van de regels vindt als je er per advertentie iets over rapporteert, maar als je een account met enkel AI-foto’s rapporteert dan beoordelen ze het als geen overschrijding van de regels. :fu:

5 likes

Ja, maar wel 6 maanden geleden geupload, misschien is dat het?

1 like

Ik had echt een mega mooie jurk gevonden op vinted, hele oude zara collectie. Had m al bijna afgerekend, toen toch maar even de beschrijving gelezen.

Staat er in de beschrijving dat ze niet verkoopt via vinted? Was een Duitse verkoper, dus ik vroeg wat de reden was. Gaf ze een raar verhaal over de vinted wallet en dat ze alleen via paypal of bankoverschrijving haar geld wil ontvangen en dat via vinted de verzendkosten te duur zijn. Daarna werd ze boos en heeft ze me geblokkeerd. Ik had haar en de advertentie ook gerapporteerd maar volgens Vinted mag het gewoon ook al raden ze het af :grimacing:

2 likes

Dit is bijna standaard bij Duitsers. Ik vind het zo irritant. Als je niet via Vinted wil verkopen moet je het gewoon niet gebruiken.

9 likes

Irritant die mensen die een kledingstuk als ‘heel goed’ verkopen, maar dat er dan wel een gat in zit.

3 likes

Oh serieus? Ik doe dit eigenlijk wel altijd met kinderkleding. Maar dat is dus juist niet fijn? Haha

Hoe is een item heel goed als er een gat in zit hahaha

Edit: sorry lezen is een kunst haha

Maar dit vind ik ook vervelend, zet het et dan wel bij in de omschrijving want vaak houd ik daar zelf al rekening mee qua maat

2 likes

Ik doe dit zelf ook bij kinderkleding. Moet zeggen dat ik het ook fijn vind als mensen het doen. Juist irritant als ik iets zie in mijn maat of maat van kinderen en er staat bij dat het klein valt.

1 like

De petty asshole in mij zou het alsnog kopen en haar laten annuleren zodat ze 1 ster krijgt. Zo hinderlijk want @Chesirecat al zegt: dat doen Duitsers vaker maar inderdaad, als je niet wilt verkopen op Vinted, doe het dan niet.

5 likes

Naja ik weet bijv dat ik van een merk maat xs/32 heb. Dus daar heb ik m’n filter op staan. Voor broeken die maat.

1 like

Ik zie dit net bij het plaatsen van een nieuwe advertentie. Dus dan mag het blijkbaar wel :thinking:

image

ohh dit is nieuw

2 likes

Zou je dan ook stockfoto’s mogen gebruiken? Ik heb vroeger wel eens na mijn eigen foto’s een stockfoto toegevoegd, zodat je kunt zien hoe iets valt. Die advertenties werden altijd verwijderd.

Ja vooral als je zelf geen aan-foto’s ofzo hebt, dan is een foto van H&M zelf (ofzo) wel chill. Maar dat mocht inderdaad nooit

2 likes

Alle advertenties die ik rapporteer onder noemer “AI-gegenereerde afbeelding” worden wel verwijderd door Vinted zie ik. :full_moon_with_face: