Marktplaats/Vinted #2

Iemand kocht iets op mn vinted, toen wou ze er een bundel van maken en kocht ze nog iets, maar nu wil ze nog iets en is ze heel onhandig aan het doen met annuleren en of ik het er voor minder op kan zetten e.d., want anders lukt het haar niet. Ik begrijp niet wat ze moeilijk aan het doen is, of had gewoon in 1x gekeken wat ik te koop had staan in plaats van steeds annuleren en weer opnieuw willen beginnen.

Laat haar gewoon nogmaals annuleren en een nieuwe bundel maken, dat is het makkelijkste toch

3 likes

Jaa ik had gezegd doe maar gewoon, maar dat wil ze dan niet doen, dus begrijp niet wat daar moeilijk aan is haha

1 like

Ik heb wel eens een tikkie gestuurd voor een extra artikel en die er dan bij gedaan.

2 likes

Ik koop ook eens iets op vinted, en nu is dat pakje zoek geraakt. De verkoper heeft het verzonden en heeft een track en trace code doorgeven die aantoont dat het na het afleveren in het pakketpunt al 2 weken stil ligt. Vinted heeft helemaal niet geregistreerd dat het pakket verzonden is, dus ik ben automatisch al terug betaald. Ik ga ervan uit dat dit pakket ooit wel weer boven water komt, en bij mij geleverd wordt.
Maar kan zij nu makkelijk aan vinted duidelijk maken dat ze het wel degelijk verzonden heeft? En wordt ze dan op een of andere manier nog vergoed voor het verloren pakje? Of schrijf ik het gewoon zelf over op de dag dat het toch aankomt bij mij?
Gaat over een kleiner bedrag, maar toch vervelend voor haar natuurlijk.

Ze heeft een t&t dus het is verstuurd dus dat kan ze aantonen, ik denk dat Vinted haar dan ook compenseert? Of dat ze haar naar de pakketdienst terugverwijzen?

Ik heb ‘discussie’ met iemand die had een truitje ‘nieuw zonder prijskaartje’ verstuurd en er zit een vlek op de mouw. Eerst biedt hij aan 4 euro terug te betalen (totaal was 14) of retour. Dus ik zeg voor 4 euro wil ik best zelf proberen te wassen en dat risico nemen. Zegt hij: ‘ja als de vlek eruit gaat is het gewoon 14 euro’. Dus ik heb gereageerd dat ik dat een beetje een rare manier van zaken doen vind omdat ik iets nieuws had besteld en het niet nieuw is en ik nu moet wassen. Begint hij me toch te flippen?! Dat ik er ook dingen op heb staan die niet nieuw zijn (ja, staat in de staat en beschrijving vermeld?) en vloeken met het g-woord en zeggen dat ik mierenneuk en dat hij mij gaat rapporteren. Ik had inmiddels het geschil al geopend en gerapporteerd en toen kon hij alsnog een retour aanbieden. Heb het label (op zijn kosten) geaccepteerd en gezegd dat ik nu ga proberen te wassen, hij zijn geld dus kan krijgen als het eruit is en zo niet ik het terug stuur. Toen flipte hij natuurlijk helemaal dat ik nu direct moet terugsturen… maar ik kan natuurlijk ook gewoon niet terugsturen en een slechte review achter laten.

Ik weet ook echt niet waar ik goed aan doe want terugsturen moet hij na aankomst ook weer accepteren en aangezien hij niet al te correct is ben ik bang dat het retour niet eerlijk wordt afgehandeld.

Ik neig nu dus naar wassen en eventueel houden en anders terugsturen en mijn verlies maar nemen? Ik baal ook dat ik dan geen review kan achter laten en dat als ik hem houd wel maar ik waarschijnlijk zelf een onterechte review krijg :face_with_spiral_eyes:

Dat wil ze ook niet, en ze wil ze niet annuleren, alleen dat ik dat doe, maar dan wel een moment dat zij ook online is. Ze heeft me vandaag door de dag heen 8 berichten gestuurd hierover hahah manman wat een gedoe voor een boek van 2 euro. Ben meteen wel weer klaar met vinted op deze manier

Voor 2 euro zou ik t er gewoon bij doen eigenlijk

2 likes

Haha nou inmiddels was ik er wel klaar mee. Het is een nieuw boek dat voor 25 euro in de winkel ligt. De andere 2 boeken ook, en die heeft ze voor 6 euro samen. En ik krijg al sinds zondagavond berichten “ben je nu online dan?” En vragen, en inmiddels berichten dat ze niet zo veel te besteden heeft, en dat het mijn schuld is dat ik niet alles tegelijk had geupload, dat dat echt stom is, en dat het flauw van me is, en dat het onhandig is dat ik niet overdag reageerde en nog meer. Echt spijt dat die eerste aankoop al rond is, want ik denk dat ik sowieso een slechte review ga krijgen nu.
Ik was overigens overdag gewoon aan het werk dus zag die hele stroom aan berichten s avonds gisteren en vandaag

Hahaha omg oké dan de prijs van t boek naar 10 euro zetten :joy: wat een gek mens. Je kan de boel ook nog annuleren, dan krijg je volgens mij niet direct een slechte review.

Hahaha ja toen werd het een principekwestie hoor. O en ze moest er nu toch een nacht over nadenken of ze m dan wel kon kopen als het los was!

2 minuten later heeft ze m toch gekocht.

Edit; en vannacht nog een aantal berichten gestuurd dat het flauw is omdat ze niet zoveel te besteden heeft!!

2 likes

Kun je niet zeggen dat je nu verstuurt wat ze besteld heeft en dat als ze het toch niet wil ze dan maar moet annuleren en je verder niet meer in discussie gaat.

Echt zo irritant zulke mensen, klinkt alsof ze niet bekend is met Vinted en hoe alles werkt.

1 like

Dat wilde ze ook niet hahah. Ze wil gewoon al die boeken voor de minimale prijs denk ik. Ze heeft juist 100+ reviews dus zou denken dat ze het vaker doet.

Dan zou ik gewoon versturen, je hebt toch al een deal? Ik zou zeggen het wordt versturen of annuleren. En anders zelf annuleren en daarna blokkeren. Wel jammer van een slechte review als ze die geeft, maar als je genoeg reviews hebt merk je dat bijna niet

1 like

Als het via vinted gekocht is krijg jij van vinted een track&trace code (vinted maakt een verzendlabel voor de verkoper en jij krijgt die t&t code in de app te zien) en niet iets dat de verkoper jou doorgeeft. Klinkt als een mogelijke scam van de verkoper, ofwel lees ik het verkeerd

2 likes

Ik zit momenteel in dezelfde situatie. De verkoper heeft het pakket bij een verzendpunt in een kluisje gelegd, maar het is daarna nooit als ingeleverd geregistreerd. Ik ga er nog steeds van uit dat het pakket uiteindelijk wel boven water komt, maar het is vervelend dat ik niet weet of en wanneer dat gebeurt.

Het gaat om een sporthorloge dat ik binnenkort graag wil gebruiken, dus ik twijfel nu of ik alvast een andere moet kopen. Inmiddels heb ik van Vinted bericht gekregen dat mijn geld wordt teruggestort, omdat de verkoper het pakket niet binnen de gestelde termijn zou hebben verzonden.

Pff heb deze week twee dingen die ik verkocht heb die kapot zijn aangekomen (servies). Had het echt heel goed ingepakt (papier, meerdere lagen bubbelfolie, doos helemaal opgevuld en grote en stevige doos) maar het is alsnog kapot aangekomen. Kopers gaven in allebei de gevallen aan dat het kapot is en vinted legt het bij mij dat ik moet aantonen (met filmpjes??) dat ik het goed genoeg heb ingepakt. De kopers erkende ook dat het goed was ingepakt dus er is gewoon mee gesmeten of een tering zware doos opgezet. Maar omdat ik geen filmpjes kan aanleveren krijg ik mijn geld niet terug. Dus de kopers hebben hun geld terug gekregen en ik niet. Echt een stel fuckers bij vinted. Dus tip als je iets breekbaars verkoopt: maak fotos en filmpjes van hoe je het inpakt en hoe het in de doos zit anders heb je sowieso geen kans om je geld terug te krijgen.

Ik heb bij drie van de vier vinted pakketjes problemen, echt bizar. En alle drie super onbehulpzaam.

Een verkoper is wel heel erg. De gaten staan in het shirt over de hele naad. En een ander shirt met pillen en een marker vlek. Allebei als “nieuw” omschreven. Enige oplossing is terugsturen op eigen kosten naar spanje. Waarom wil je je kapotte shirt terug. Ik laat het maar zitten, want mn gemoedsrust is belangrijker dan het principe, maar niet echt aanmoedigend om tweedehands te shoppen op deze manier.

Ja ik snap je, maar ik denk dat het in dat geval gewoon oprecht verkeerd loopt bij Vinted. Ze vraagt ook helemaal niks van me en het gaat echt om een klein bedrag. De track and trace link is gewoon legit, en verwijst echt naar de legitieme mondial relay website.

1 like

Nouuuuuu, mijn pakketpunt was zogezegd niet beschikbaar dus heeft mondial relay het bij een “dichtbij” nieuw punt afgeleverd… 120 km van mijn woonplaats. Wat is dit?

2 likes