Marktplaats/Vinted #2

‘ik zie geen verschil in kleur tussen jouw foto en de mijne’

:slightly_smiling_face::gun::gun::gun:

ik heb het niet als probleem gemeld maar gewoon aan de verkoper laten weten met mijn foto erbij, ik wil het ook niet retour sturen ofzo maar zou het wel vriendelijk vinden als ze aanbiedt een deel van het aankoopbedrag te vergoeden. zo niet ga ik daar ook niet om zeuren. maar doodleuk zeggen dat je geen verschil ziet? :sob:

3 likes

En wat is die verkleuring bij de oksels? Geprobeerd schoon te maken?

2 likes

ja geen idee ook maar dat was iig te zien op de advertentiefoto (al had ik het wel gemist). binnenkort even goed verzorgen maar, het is kasjmier en kan geloof ik ook best wat uitrekking/ontvilten gebruiken… kijken of ik die verkleuringen er ook uit krijg en dan maar wat textiel/wolverf gebruiken om hem de kleur te krijgen die ik dacht dat het zou zijn

Van dat soort gebreken hoort er een close-up bij te zitten toch? Dat zegt Vinted zelf althans

Anyway toevallig zit ik met eenzelfde kwestie, ik heb mijn wollen jas verpest en overweeg hem te verven. Ga wolverf eens opzoeken, misschien is dat een optie voor me

1 like

je moet er met verven wel rekening mee houden dat vlekken daar ook in te zien zijn. die kleuren donkerder mee.
er bestaat ook rit color remover dat heb ik wel eens aangeraden zien worden bij vlekken en dan daarna er overheen verven

1 like

Dit “kleurverschil” is toch gewoon de belichting? Of is er nog iets behalve de vlekken in de oksels?

4 likes

ja en door de belichting lijkt het een heel andere tint.
dat het niet perfect overeenkomt snap ik maar ik vind dit persoonlijk wel een geval waarbij je zelf ook zou moeten zien dat de kleur irl en op je foto zo uiteen lopen dat je ff een foto in ander licht moet maken

ik houd er tegenwoordig rekening mee dat dit gebeurt en maak er ook geen drama om bij verkopers maar ik blijf me toch verbazen zeker als iemand zegt ‘ik zie geen verschil’

3 likes

Ik zie ook geen verschil, ik zie een andere belichting.

Zelfs als je nieuwe kleding/schoenen op internet koopt kan de kleur van de productfoto anders zijn dan hoe het er in werkelijkheid uit ziet. Het is soms gewoon lastig op beeld te krijgen. Of het ligt zelfs aan je eigen beeldscherm, who knows?

Maar met tweedehands spullen is dat iets waar ik vooraf rekening mee hou en is het niet iets waar ik over zou zeuren. Je ziet op de foto van de verkoper dat de foto niet in daglicht gemaakt is, je kan dan vragen voor een foto in daglicht.

5 likes

die de top een andere kleur maakt :joy: op haar foto lijkt de kleur gesatureerd en een stuk koeler/blauwer van kleur, in het echt is het veel meer muted en warmere kleur. je kunt toch niet met droge ogen zeggen dat dit dezelfde kleuren op de foto’s zijn? ik heb ook niet gezeurd tegen die vrouw of ergens om gevraagd, alleen gezegd hey deze kleuren komen niet echt overeen en daarna gewoon de koop afgerond nadat ze vroeg of ik wilde retourneren en ik nee zei, en ze krijgt ook gewoon een 5sterren review, want ik weet dat dit zo gebeurd en het niet opzettelijk is. ik houd er sowieso ook rekening mee dat ik dingen koop die ik of niet terug zal willen sturen of vraag voor het kopen idd nog tig foto’s met andere belichting. had ik nu niet gedaan omdat ik hem toch niet zou willen terugsturen als de kleur anders uitviel, omdat ik het mocht het nodig zijn de moeite en het geld waard zou vinden om hem te verven.
maar de kleur op de foto is gewoon niet de kleur die ik heb ontvangen en het is gewoon de verantwoordelijkheid van een verkoper om te zien oh door dit licht verandert de kleur misschien moet ik ff een betere foto maken die gewoon normaal weergeeft hoe iets er uit ziet. als dat niet lukt ook prima dat is vinted, maar als je dan zegt hier geen verschil tussen te zien ben je gewoon een beetje kleurenblind hoor :joy: ik blijf me daar gewoon over verbazen hoe mensen dat blijkbaar niet zien? daarom postte ik het hier

3 likes

Op de ene foto zie ik paars en de andere roze? Een tijd terug wel een paar schoenen proberen te verkopen die paars (lila) waren maar op bijna elke foto als roze uit kwamen. Uiteindelijk maar weer offline gehaald want zou me lullig voelen als je roze schoenen zou verwachten en paarse (lila) krijgen.

De okselvlekken zijn ook niet bepaald fris maar zou je misschien wel met baking soda nog kunnen fixen.

ja danku! haha.
je kunt trouwens met je bewerkingstool op je telefoon (iig iphone) de kleur wat aanpassen met de warmte/tint tools, dat doe ik vaak als de kleur niet goed fotografeert. wel zorgen dat je je scherm niet op warmere nachtstand hebt staan oid.

2 likes

Ah ik heb alleen een Android (tablet) en ook geprobeerd met filters ze toch paars te krijgen maar ze bleven toch hardnekkig als roze uitslaan :frowning: dus uiteindelijk maar naar de kringloop gebracht en heeft iemand ze daar gevonden om blij mee te zijn.

1 like

Ja niet om vervelend te doen maar ik zie het ook écht niet.

Omdat je op die tweede foto de flits ziet weerspiegelen in het hout, past m’n brein het automatisch aan. Want kleuren zien er anders uit bij flitslicht/lamplicht/daglicht, en bij flitslicht vind ik kleuren altijd intenser, dus ik verwacht dan dat het bij normaal licht zachter van kleur is. Maar dit gaat echt compleet onbewust.

Is dat kleurenblindheid of een goed aanpassingsvermogen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vervelend anyway!

Maar ik denk dus dat mensen hier echt in verschillen :slight_smile:

4 likes

Ja ik zou het er wel bij zetten of verwachten dat het erbij staat als het zo verschilt. Maar ik weet niet of ik het hierbij super anders vind uitpakken en of het erbij had moeten staan :smiley:
Ik heb nu wel een broek ontvangen die op de foto bordeaux leek en in het echt veel paarser is. Toch een teleurstelling als het niet helemaal is zoals je had verwacht. Zoals ik dacht dat het was, was het helemaal “mijn kleur” en dit is OK maar niet iets wat ik in de winkel zou hebben gekocht.
Ik bedenk me nu dat ik de broek bij meerdere verkopers heb gezien en dat iemand wel had geschreven “kleur is moeilijk op de foto vast te leggen, broek is minder paars in het echt” maar daar leek de broek juist enorm lila door de flits. 101 tinten paars blijkbaar. Op de foto, in mijn hoofd en in het echt :’)

1 like

Ik wilde precies dit schrijven, dat de kleur in daglicht logisch volgt uit de foto met flits, dat mijn hoofd dat zo doet. Maar toen bedacht ik me; dat is ook doordat we nu tegelijkertijd de twee foto’s zien. Leuk experiment als we alleen de foto met flits hadden gezien en dan zelf de kleur hadden moeten mengen met verf naar de werkelijke kleur: waren we op de juiste werkelijke kleur terecht gekomen?

2 likes

haha ja wellicht! alleen flits/binnenlicht kan ook nog onwijs verschillen van effect want ik heb ook wel eens spullen gehad die met binnenlicht werden gefotografeerd die irl warmer uitvielen of juist koeler en soms ook juist gesatureerder in plaats van bleker. ligt echt aan het licht en de camera i guess al kan je idd op deze foto wel zien dat het vrij wit licht is en de kleur irl wat warmer zou zijn. maargoed verder niks aan de hand ik had gewoon gehoopt dat het meer overeen zou komen dan het nu deed maar zij heeft haar geld en een goede review en ik een top van kasjmier :heartbeat:

3 likes

Ja daar heb je wel gelijk in!

Leuk, ik krijg hier helemaal 2015 blue-gold dress nostalgische gevoelens van.

3 likes

En het erge is dat we daarvan nooooit te weten gaan komen wat nou de werkelijke kleur is. Voor altijd een mysterie.

Die flashbacks kreeg ik ook al :joy: @Zwartekoffie maar de jurk bleek uiteindelijk officieel blauw met zwart te zijn

2 likes

Heeft er iemand ervaring met pakketten die zijn omgewisseld?
De verkoper heeft per ongeluk 2 pakketten omgewisseld en ik zit dus nu met een verkeerd kledingstuk. (De andere koper is verwittigd en heeft het niet opgehaald.)
De support dienst geeft een super onduidelijk antwoord. De verkoper moest zijn adres aan mij doorgeven, meer zeggen ze niet. Dus ik veronderstel nu dat ik het foute kledingstuk zelf moet gaan terugsturen buiten Vinted om. Mag dit dan met gewone briefpost? En krijg ik dan mijn geld daarna terug? Of is het de bedoeling dat de verkoper daarna het correcte pakket ook buiten Vinted opstuurt?

1 like