Marktplaats/Vinted #2

Boosten jullie wel eens iets op Vinted en doet dat daadwerkelijk iets? Ik zat in een lekkere verkoopstreak maar heb er nu nog twee dingen opstaan die ik kwijt wil (schoenen + een jas dus geen shirtje à 2/3euro) en de kosten voor boosten vallen mee. Maar heeft het enig nut?

Ik heb dit twee keer gedaan en de spullen werden toen heeeel vaak gefavoriet maar niet echt sneller verkocht.

5 likes

Ik vind het irritant aan vinted nu dat je bij opgeslagen zoekopdrachten of uberhaupt zoekopdrachten nu niet meer ziet hoeveel nieuwe dingen daarvan zijn geupload, maar louter dat het nieuw is door een blauw bolletje. Eerst was dat een getal. Flauw.

3 likes

Ik zie dat (gelukkig) wel?

1 like

Ik heb dit ook een paar keer gedaan met wisselend succes.

1 like

Ugh ik heb mijn kledingkast opgeruimd en heel wat stuks die helaas te klein geworden zijn (ik ben de afgelopen jaren redelijk wat aangekomen) op Vinted gezet. Aangezien ik ze snel weg wil hebben en duurdere stuks moeilijk verkopen heb ik het echt aan goedkope prijzen online gezet.

Zo was er één jurkje van het merk Caroll, nieuw gekocht voor 120 euro en amper gedragen, dat ik erop heb gezet voor 5 euro. Een Fransoos heeft dat jurkje gekocht en klaagt nu dat het imperfecties heeft, nl. dat de voering langer is dan de jurk. Dat heb ik oprecht nooit gezien? Bij de advertentie stonden ook uitgebreide foto’s in detail. Het komt bij me over als klagen om te klagen. Ik hoop dat ze me nu geen slechte review heeft (heb enkel nog maar 5 sterren reviews op mijn account). Ik heb geantwoord dat het me spijt maar dat ik geen imperfecties had gezien en dit met de beste bedoelingen heb verkocht.

En bijkomende ergernis bij Fransen is dat ze alleen maar in het Frans communiceren, alsof iedereen Frans spreekt. Ik heb gewoon geantwoord in het Nederlands, ze moet ook maar automatisch vertalen klikken.

2 likes

Heb jij nog een blauw bolletje ik heb helemaal niets meer

4 likes

En heeft ze een aan-foto waar dit zichtbaar is?

Laatste vind ik echt een onzin ergernis. Die vertaalknop zit er niet voor niks en is geen moeite om je duim 2 cm te laten zakken en daarop te klikken? Niet iedereen kan Engels

5 likes

Goed idee om een aanfoto te vragen!

Ik vraag me wel af of ze iets van compensatie verwacht, want het geld is al naar mijn Vinted portemonnee overgemaakt dus het lijkt alsof ze de verkoop heeft afgerond/heeft aangeklikt dat alles in orde is? Maar dat kan ik nu niet zien.

En ja wat betreft dat laatste, snap ik, is meer een ergernis tegenover Fransen die altijd Frans praten en beledigd zijn als je geen Frans spreekt in het algemeen :see_no_evil: als Belg kom ik die in het dagelijkse leven heel vaak tegen.

2 likes

Dat laatste had ik afgelopen weekend al in Wallonië. Mon dieu, wat waren er weinig Engelssprekenden en dat nog wel in een museum :smiling_face_with_tear:

Maar dat bolletje heb ik ook en geef me gewoon x nieuwe artikelen.

Aanfoto vragen stem ik ook voor want dit klinkt echt als kul en dan die foto door zo’n machine halen om te kijken of er met AI dingen gesleuteld zijn.

1 like

En @Venkel wat raar dat iedereen verschillende dingen heeft, maar helemaal niks lijkt me nog irritanter…

2 likes

“Al” in Wallonië? Je beseft dat ze daar Frans spreken?

2 likes

Ik ook niet meer nee. Super irritant

Dat besef en weet ik heel goed ja maar het was meer dat ik het niet had verwacht had bij een groot museum met dito expo qua personeel. De bus, winkels, etc. prima maar op zo’n locatie verwacht je toch juist meertalige bezoekers? Gelukkig was de expo ook te lezen in het Nederlands en Engels.

1 like

Oh dit doe ik echt áltijd, nooit gedacht dat mensen zich daaraan konden ergeren. Vind die knop juist top en super handig. Ik typ ook altijd in het Nederlands.

15 likes

Haha nee hoor, volgens mij is dat gewoon een newbie ergernis. Letterlijk iedereen spreekt hun eigen taal en als je één keer op de vertaalknop heb geklikt vertaalt de app daarna de chat automatisch. Het is echt een non-ergernis.

7 likes

Zo vreemd is het toch niet om te verwachten dat medewerkers van een museum waar ook toeristen komen basis-Engels kunnen spreken? Ik probeer het zelf wel altijd in het Frans, maar ben toch altijd opgelucht als de ander uit zichzelf overgaat op Engels, want dat beheers ik een stuk beter.

2 likes

Op Vinted kan ik nergens aanvinken dat ik alleen advertenties uit mn eigen land wil zien ofzo toch? In verband met die gratis verzending op boeken… Ik klik echt aan de lopende band advertenties van Belgen aan, zou handig zijn als ik ergens een vinkje zou kunnen aanzetten dat ik alleen advertenties zie van boeken die aan die voor gratis verzending in aanmerking komen.

2 likes

Ik blokkeer iedereen die zn kleding debiel neerlegt, want ik word daar echt ongelofelijk agressief van.
Het wordt alleen niet minder helaas. :unamused:

Samenvatting

:face_with_symbols_over_mouth: :triumph: :gun:

7 likes

Hahaha da’s bijna handdoekorigami zoals ze wel eens in hotels doen

5 likes