Marktplaats/Vinted #2

Gewoon op er is iets mis drukken, laten terugsturen op haar kosten, andere pakket komt terug want koper haalt het niet op, verkoper stuurt de goede pakketjes naar de goede kopers en het is opgelost.

6 likes

Je kan toch gewoon een geschil starten zodra je het ontvangen hebt? Dan kan de verkoper je retour aanbieden en kun je het via Vinted gewoon retouren en krijg jij je geld terug en zij haar artikel.

Wat @Venkel zegt dus, ik was niet zo snel.

@Kikker
Heb ik uiteraard gedaan! Ik krijg zelf niet echt een antwoord, enkel dat ze de verkoper gaan contacteren en dat die z’n adres moet doorgeven voor retour. Niks over een label of zo. Dus ik moet dat zelf aankopen dan? Echt heel vaag.

Nee dat moet de verkoper doen! Jij wacht nu gewoon af. Als hij niet reageert krijg je uiteindelijk je geld terug van Vinted.

Vreemd, want de verkoper heeft bericht gekregen dat die via een chatbericht zijn adres aan mij moet doorgeven… Verder geen info.

1 like

Dat is heel raar! Nog nooit van gehoord.

Net bericht gekregen van Vinted dat de return costs voor mijn rekening zijn. Gaat me echt niet eens om die paar euro. Vind dit echt te belachelijk. Dus eigenlijk betaal je die kopersbescherming voor niks.

1 like

Hoe zit het dan met dat jij jouw adres moest geven?
Is het nu niet dat die verkoper heeft gezegd dat jij de verzendkosten moet betalen? Heel irritant inderdaad, zo gaat het altijd.

1 like

Ja de verkoper geeft aan wie de verzendkosten betaalt, dus die moet je aanspreken lijkt me

@kauai
Nee ik moest mijn adres niet doorgeven. De verkoper moest zijn adres doorgeven aan mij zodat ik kan retourneren.
De verkoper heeft niet aangegeven dat ik moet betalen want die stelt zelf voor om de verzendkosten terug te betalen aan mij (logisch gezien hij een fout maakte).
Verkoper krijgt ook enkel maar bericht dat die zijn adres moest doorgeven aan mij, en kan zelf niks aanklikken of kiezen.

Ik word gek van AI foto’s op Vinted :tired_face: ik wil gewoon een leuke jurk

7 likes

Boosten jullie wel eens iets op Vinted en doet dat daadwerkelijk iets? Ik zat in een lekkere verkoopstreak maar heb er nu nog twee dingen opstaan die ik kwijt wil (schoenen + een jas dus geen shirtje à 2/3euro) en de kosten voor boosten vallen mee. Maar heeft het enig nut?

Ik heb dit twee keer gedaan en de spullen werden toen heeeel vaak gefavoriet maar niet echt sneller verkocht.

5 likes

Ik vind het irritant aan vinted nu dat je bij opgeslagen zoekopdrachten of uberhaupt zoekopdrachten nu niet meer ziet hoeveel nieuwe dingen daarvan zijn geupload, maar louter dat het nieuw is door een blauw bolletje. Eerst was dat een getal. Flauw.

3 likes

Ik zie dat (gelukkig) wel?

1 like

Ik heb dit ook een paar keer gedaan met wisselend succes.

1 like

Ugh ik heb mijn kledingkast opgeruimd en heel wat stuks die helaas te klein geworden zijn (ik ben de afgelopen jaren redelijk wat aangekomen) op Vinted gezet. Aangezien ik ze snel weg wil hebben en duurdere stuks moeilijk verkopen heb ik het echt aan goedkope prijzen online gezet.

Zo was er één jurkje van het merk Caroll, nieuw gekocht voor 120 euro en amper gedragen, dat ik erop heb gezet voor 5 euro. Een Fransoos heeft dat jurkje gekocht en klaagt nu dat het imperfecties heeft, nl. dat de voering langer is dan de jurk. Dat heb ik oprecht nooit gezien? Bij de advertentie stonden ook uitgebreide foto’s in detail. Het komt bij me over als klagen om te klagen. Ik hoop dat ze me nu geen slechte review heeft (heb enkel nog maar 5 sterren reviews op mijn account). Ik heb geantwoord dat het me spijt maar dat ik geen imperfecties had gezien en dit met de beste bedoelingen heb verkocht.

En bijkomende ergernis bij Fransen is dat ze alleen maar in het Frans communiceren, alsof iedereen Frans spreekt. Ik heb gewoon geantwoord in het Nederlands, ze moet ook maar automatisch vertalen klikken.

2 likes

Heb jij nog een blauw bolletje ik heb helemaal niets meer

4 likes

En heeft ze een aan-foto waar dit zichtbaar is?

Laatste vind ik echt een onzin ergernis. Die vertaalknop zit er niet voor niks en is geen moeite om je duim 2 cm te laten zakken en daarop te klikken? Niet iedereen kan Engels

5 likes

Goed idee om een aanfoto te vragen!

Ik vraag me wel af of ze iets van compensatie verwacht, want het geld is al naar mijn Vinted portemonnee overgemaakt dus het lijkt alsof ze de verkoop heeft afgerond/heeft aangeklikt dat alles in orde is? Maar dat kan ik nu niet zien.

En ja wat betreft dat laatste, snap ik, is meer een ergernis tegenover Fransen die altijd Frans praten en beledigd zijn als je geen Frans spreekt in het algemeen :see_no_evil: als Belg kom ik die in het dagelijkse leven heel vaak tegen.

1 like