Marktplaats/Vinted #2

Het zou zoooo fijn zijn als verkopers even contact met je opnemen als je iets duurs hebt gekocht. Gewoon een berichtje van ‘ik heb het gezien, ik ga het snel in orde maken’
Ik heb iets gekocht waar ik echt excited over ben maar die meid is nu al 2 dagen niet online geweest, ik heb iets te vaak meegemaakt dat iets dan gewoon niet wordt verzonden. Ik weet dat verkopers het niet hoeven te doen maar het zou me echt geruststellen.

Ik laat ook wel eens een bod staan hoor, even afwachten of er nog wat hoger geboden wordt en zo niet kan ik m nog accepteren

Marktplaats gelukje: stokke baby set in de juiste kleur met tafeltje én kussens stond hier om de hoek te koop voor een fijne prijs :pray:

8 likes

Iemand op Vinted die haar lengte en gewicht doorgeeft met de vraag of ze het dan gaat passen :smiling_face_with_tear:

Gewoon ja zeggen :joy:

3 likes

Ik was uitgekeken op een viral Zara jas van vorig jaar, binnen 3 uur +50 likes en voor de originele prijs verkocht. :sweat_smile::joy:

3 likes

Het is toch echt zo kut dat een printer nog steeds zo’n belangrijke rol heeft in het kopen en verkopen op Vinted. Een koop die ik had gedaan (waar ik heel erg naar uit keek) gaat nu niet door omdat de verkoper haar printer kapot is. Ik heb zelf ook zo vaak iets geannuleerd omdat ik niet in staat was ergens m’n verzend label te printen.
Waarom is dit nog steeds zo moeilijk. Verkoop nu alleen nog maar via DHL en Homerr in Nederland

4 likes

Ja dit heb je ook bij Sézane items, zelfs als ze gedragen zijn en je dat duidelijk aangeeft krijg je er makkelijk bijna de nieuwprijs voor

3 likes

Ik heb voor het eerst een probleem met een Vinted-verkoper. Ze verkocht een trui van kasjmier, label maat UK 14, US 10. Verkoper maakt er EU 38 van, maar is dus eigenlijk 42.

Nu krijg ik die trui binnen en voel je duidelijk dat de kasjmier vervilt is. Ik heb exact dezelfde trui in een maat UK 6, een EU 34 dus, en ik leg die twee truien op elkaar: ze zijn exact even groot :joy: de EU 42 is zelfs korter gekrompen :joy:

Benieuwd of ik 'm vlot ga kunnen retouren.

7 likes

Ik heb een aantal truien via Vinted gekocht en ze jeuken allemaal :frowning: vind dat altijd zo stom

4 likes

Wat gebeurt er als iemand het pakketje niet ophaalt? Krijg je dan wel je geld?

Ik heb haar woonplaats en afleverplaats opgezocht en het was maar 15 minuten. Maar het gaat wel om 45 euro en ik wil gewoon mijn geld. :weary:

Pakket gaat terug naar jou maar geld terug weet ik niet eigenlijk? Hoop van wel want jij hebt moeite gestoken in tijdig verzenden en alles natuurlijk.

Trouwens ik vind een voorstel sturen altijd zo lastig. Iemand heeft meerdere keer dezelfde broek erop met verschillende maten en dito prijzen. Kan ik het dan maken om op de duurste (want dat is de maat die ik moet hebben) een voorstel met een prijs van de goedkoopste te sturen? :thinking:

1 like

Ja zou ik sowieso doen hoor. Vind een bod doen altijd de moeite waard, wordt vaker wel dan niet geaccepteerd (of gaat nog even heen en weer).

Het pakketje komt naar je terug maar je krijgt geen geld helaas

4 likes

In het weekend was de status aangepast naar “aangekomen in de regio” en daar bleef ie bijna een week op staan. Tussendoor nog wel een keer gechat met DHL, maar ik moest afwachten en geduld hebben. Gisteren keek ik weer even en nu gaat het pakketje retour afzender. :upside_down_face:

Als de verkoper het retour heeft ontvangen, dan de bestelling maar annuleren -mocht Vinted nog niet met een oplossing gekomen zijn- en opnieuw bestellen.

3 likes

Heeft iemand hier ook last van?

1 like

Ja laatst ook gehad, na een dag lukte het toen weer

1 like

ik had dat 2 weken terug ook, paar uur later werkte het weer.

2 likes

Ja zit wel meer dan 10 EUR verschil tussen dus voelt dan een beetje aftroggelen dus stuur meestal tot 5 eraf maar worth a try inderdaad :crossed_fingers: thanks!

1 like

Ergernissen: Ik vind die geur van sterke wasverzachter zo smerig in kleren die ik koop op Vinted. Lijkt wel alsof mensen een hele fles wasspul bij hun kleding gooien.

Verder zoveel dingen die te heet gewassen zijn en dan niet true to size zijn (aka te klein) Echt zonde van het geld, ook al koop ik alles voor kleine prijsjes. Met verzendkosten enzo loopt het ook weer op natuurlijk.

20 likes