Marktplaats/Vinted #2

Ik zie ook overal die brabantia artikelen van de AH op vinted en marktplaats voor hoge prijzen. Ik moest zelf nog 1 artikel en ben een paar winkels afgegaan op de laatste dag en gelukkig was er nog precies 1, want ik wilde koste wat kost niet bij zo’n doorverkoper hoeven kopen.

Bij weggeef/zwerfboeken is het vaak wel zichtbaar, zie foto hierboven bv

1 like

Ik ben helemaal verbaasd over de doorverkoopwaarde van Sézane. Had iets gekocht op Vinted, zo goed als nieuw en vond het prachtig maar paste mij helaas niet.

Vervolgens voor een hogere prijs weer op Vinted gezet met het idee: dan kunnen mensen flink afdingen, krijg ik het snel verkocht en heb ik mijn originele kosten + verzendkosten er waarschijnlijk precies uit. Maar toen is het direct verkocht, voor maar een paar tientjes onder de nieuwprijs van een item dat nog te koop is bij Sézane zelf?

Overigens heeft de koper al 45 uur niet op “alles is oké” geklikt dus wie weet blijkt het op de valreep nog een scam :upside_down_face:

5 likes

Met betrekking tot dat laatste: als zij het toch niet binnen 48 uur doet, krijg jij toch gewoon je geld?
Denk juist als het een scam is, ze snel reageren.

Ja klopt dat is logischer, was beetje bang dat ze een loslatend onderdeel ging claimen ofzo! Maar heb de populariteit van Sézane gewoon onderschat.

2 likes

Ik koop de laatste tijd veel kinderkleding via Vinted, maar elke keer als ik een jasje koop krijg ik die ongewassen binnen?!?! :face_vomiting: het is toch geen moeite het even te wassen voor je het verstuurt

1 like

Is zeker netjes maar kinderkleding gaat vaak voor een paar euro toch? Het is net zo weinig moeite voor jou denk ik dan. Edit: of er moeten poepvlekken ofzo op zitten???

3 likes

Het gaat me niet per se om de prijs, ik vind het gewoon super aso om zoiets ongewassen te versturen. Ik stuur het heus niet terug, ik was sowieso tweedehands kleding goed uit, maar ik kan dit niet begrijpen hoor

4 likes

het is echt bizar! Ik heb een hele lijst Franse merken die ik volg op Vinted, waarvan de nieuwprijs ongeveer gelijk is met Sézane. Maar de resale value van Sézane ligt echt twee keer zo hoog als die van de andere merken.

1 like

Maar je wast het toch zelf ook nog even voor het dragen? Of bedoel je dat er vlekken op zitten die niet zijn gemeld?

1 like

Met jasjes zijn het eigenlijk steeds jasjes die bij wijze van spreken zo vanaf het buitenspelen in een pakketje zijn gepropt :joy: dus niet echt grote vlekken maar wel gewoon vies/ongewassen.

Maar misschien ligt het aan mij hoor. Ik was spullen die te klein zijn geworden sowieso eerst uit. Daarna maak ik pas foto’s/zet ik het op Vinted/breng ik het naar de kringloop. Dus ik vind het gek als anderen dat niet doen

4 likes

Ja, ik snap het wel. Kreeg ook eens een trui met de haren en stinkparfum van de originele draagster er nog op :cry:

2 likes

Ja gadver al die parfum walmen word ik ook niet goed van. Laatst ging ik een pakketje ophalen en voordat ik het goed en wel in mijn handen kreeg rook ik die lucht al :weary:

Er is ook superveel namaak van dat merk op Vinted dus misschien wou ze eerst controleren of het wel echt was? Maar yay, gelukkig is het goed gegaan en heb jij je artikel probleemloos weten te verkopen :slight_smile:

3 likes

Ik heb een boek verkocht op vinted maar ik krijg er geen mail van en in mijn inbox staat ook niet aan wie.
Had wel van iemand een bod gekregen maar die heb ik afgewezen. En vervolgens zag ik bij mijn advertenties dat het verkocht is. Hopelijk alsnog snel een melding.

Staat het niet bij je berichten? In je chat staat ook je QR code

Nee, ook niet.

1 like

Ik had dit vandaag ook na de aankoop van een boek. Het duurde ruim een uur voor ik het in de app zag staan en de mail kreeg.

1 like

Oke, dan wacht ik het nog af.

Zijn er meer mensen bij wie de Vintedapp maar blijft laden en niet verder opent dan het beginscherm?