Marktplaats/Vinted #2

Bij mij werkt het.

2 likes

Heb je de cache van de app al geleegd?

1 like

Pakketje via Vinted Go afgeleverd aan de andere kant van de stad bij een locatie die in het weekend niet open is. Er zijn nog vijf Vinted punten tussen hier en daar. Echt onhandig :upside_down_face:

Ja, had de app al meerdere keren verwijderd ook, maar ben er nu achter. Het was mijn vpn!

2 likes

Ik had een geschil aangemaakt op Vinted en het pakketje terug gestuurd naar de verkoper. Nu zie ik dat het pakketje niet is opgehaald door de verkoper en het weer mijn kant op komt. Wat gebeurt er als ik het pakketje niet ophaal? Zou graag mijn geld terug willen.

1 like

Wat irritant! Volgens mij gaat het dan weer terug naar haar maar krijg jij wel je geld terug uiteindelijk.

2 likes

Ik had een gloednieuw spel op Vinted gezet (zelfs nog in cellofaan) maar VintedGo heeft het helemaal verneukt, echt kut. De koper klaagt alleen alsof ik het beschadigd heb verkocht en dat vind ik echt stom. Wat kan je dan doen?

Geen idee, zijn de verkoopfoto’s niet leidend? Ik denk dat je het oordeel van Vinted moet afwachten dan. Rot voor je hoor

Heb ik ook een keer gehad, hoop dat je goede foto’s had voor het verstuurd is… De beschadiging zat bij mij op een plek waar ik net geen foto van had, dus Vinted gaf de koper gelijk dat ik het kapot opgestuurd had :neutral_face:. Heb het toen maar terug laten sturen en later opnieuw (met beschadiging) voor een lagere prijs verkocht.

Ben bang helaas niks, om aan te tonen dat het beschadigd is geraakt tijdens het vervoer moet je echt foto’s (en eigenlijk filmpjes hebben) hebben van het inpakproces waarin je ziet dat het item nog helemaal goed was en dat je het zorgvuldig hebt ingepakt. Anders kiest vinted altijd de kant van de koper helaas. Ik maak nu filmpjes van alles wat ik verstuur want ben ook al een paar keer mijn geld kwijtgeraakt omdat het kapot was gegaan tijdens het vervoer (ondanks echt goed inpakken met heel veel folie/steviege dubbele dozen etc).

2 likes

Pff wat een gezeik. En ja het was tien euro dus wat mij betreft mag ze het hebben. Het is ook niet alsof het product daadwerkelijk kapot is, alleen beschadigd in de hoeken.

Ik heb ook iets duurder online staan dus als dat verkoopt ga ik het inderdaad maar filmen bij het inpakken.

Edit: ik vind het ook vooral irritant dat de koper doet alsof ik het expres beschadigd heb verzonden, ik weet niet waarom maar dat wantrouwen meteen is zooo irritant. Je hebt toch de foto’s gezien??

Ik zoek sneakers als vervanger van een kapot gedragen paar. Dus ik zoek op merk + type. Heeft iemand een lege doos van dat merk te koop staan voor 5 euro? “Schoenendoos van type/merk x, zo goed als nieuw”. Wie gaat dat kopen? Het is geen bijzondere doos of merk ofzo. Een zoektocht op Vinted of marktplaats laat echt zien hoe raar mensen kunnen zijn zeg

1 like

Dat vond ik ook zo oneerlijk, vooral ook omdat Vinted gewoon meegaat met de koper en je dus als oplichter wordt neergezet en je ook nog eens je geld kwijt bent :expressionless:

2 likes

Ik zag gisteren een foto van mezelf terug waarop ik een bepaalde zonnebril draag die daarna stuk is gegaan. Was geen dure of speciale bril, gewoon van Asos, maar heb m altijd gemist daarna en voor zover ik dat van mezelf mag zeggen stond hij me ook goed. Ging voor de grap eens op Vinted kijken en daar stond ie gewoon op voor 5 euro. Direct gekocht en een berichtje gestuurd dat ik zo blij was dat ik mijn favo bril weer gevonden had. Zegt die meid ‘wow zo toevallig en je hebt m ook nog op op je profielplaatje’ haha klopt dus indd lijk ik net zo’n gekke bril fanaat :nerd_face:
Lang verhaal kort vind ik dit soort dingen zo leuk en chill aan Vinted als je dan zoiets nog vindt en weer lekker kan dragen, kijk er helemaal naar uit dat ik m’n bril weer heb :blush:

55 likes

Zo fijn! Ik was tijdens het lezen een klein moment bang dat het toch verkeerd zou aflopen haha.

Ik had laatst ook een sportshirtje gekocht op Vinted die ik eerder heb gehad maar op de een of andere manier ben kwijtgeraakt en regelmatig moest ik eraan denken en baalde ik dat ik het kwijt was. Dus ik ben dat shirt ook gaan opzoeken op Vinted en heb ik het onlangs besteld in zeer goede staat voor een paar euro. Het énige waar ik van baal: de verkoper heeft het verkocht als M en ik weet 100% zeker dat het een S is (er zit geen label meer in) want het valt korter dan in mijn herinnering en nu ben ik dus minder blij ermee dan dat ik voorheen was met mijn originele shirt. :slightly_frowning_face:

2 likes

Natuurlijk mag je dat zeggen!

7 likes

Ik heb ooit een heleboel sportshirts van jou gekocht en die draag ik nog steeds dagelijks :joy:

2 likes

Niet blij mee bent? Ik ben toch geen webshop.

4 likes

Krijg jij die melding als koper?
Want je kunt tegenwoordig ook bij pro kopers kopen, en dan heb je gewoon 14 dagen herroepingsrecht om te retourneren.

2 likes

Laten jullie atijd een review achter? Zowel als koper als verkoper?

1 like