Toen ik met Marktplaats begon 20 jaar geleden wist ik ook niet dat het gewoon 5 sterren was, tenzij er reden was om daarvan af te wijken. Ik dacht ook 5 sterren is een geweeeldige ervaring met heel veel vriendelijkheid of inzet van de verkoper ofzo.
Tot ik het dus toevallig meekreeg van iemand anders. Dat je 5 sterren geeft als alles gewoon goed is gegaan.
Misschien moet dat bij Vinted in de handleiding staan. 5 = alles is goee
4 = duidelijke gebreken in het aan/verkoopproces
Vinted maakt er automatisch bij 5 “perfect” van en dan denk ik ook bij sommige transacties “nounou alles was gewoon prima” ![]()
(Bij Airbnb of soortgelijke websites mag dit trouwens anders. Zovaak delen mensen daar 5 sterren uit terwijl je dan in een kapotte aftandse Airbnb terecht komt. Ik heb wel wel eens na een reis de advertentie opnieuw bekeken en die 5 sterren reviews met verbazing teruggelezen. Hoezo alles geweldig? Er waren 10 dingen stuk, het was niet goed schoongemaakt, het rook naar schimmel, je hoorde de hele nacht een hond blaffen etc etc.
Ik weet nu na schade en schande dat een 4,81 niks hoeft te betekenen en ik mik eerder op 4,90 of hoger.)