Marktplaats/Vinted #2

Daar ben ik ook bang voor inderdaad :grimacing: pakketje is aangekomen, dus ben heel benieuwd. Gelukkig dat ik het zag, dan kan ik extra kritisch kijken.

1 like

Als ik iets verkoop dan vraag ik idd om een aanbetaling wanneer het lang duurt voordat ze kunnen komen, maar als het gratis opgehaald kan worden dan zou ik het niet te lang reserveren, max. een week denk ik @Max. Zeker als het in de weg staat en er meerdere mensen geïnteresseerd zijn.

1 like

Ik ben er achter denk ik. Het ziet er wel legit uit, maar het is de chinese versie van de broek met chinese kaartjes eraan. Ik kan er verder niks aan vinden wat niet echt zou zijn maar de maat is heel anders. Het is een wide leg polkadot broek in een M, maar hij is mij veel te klein terwijl ik normaal een S draag. Hij is ook niet echt wijd. Bij het model op de adidas website zie ik ook dat de S tot op de grond valt terwijl ze langer is dan ik, terwijl bij mij de M boven de enkel komt.

1 like

Ik heb nu voor het eerst de vraag gekregen of ik allerlei vage dingen wil opmeten van een jurk die ik voor een habbekrats nieuw met prijskaartje verkoop. Nul zin in om dat op te meten, want die mensen kopen het toch nooit heb ik hier wel geleerd :joy:

1 like

Ik erger me kapot aan alle advertenties waar het materiaal niet bij staat?! Moet daar elke keer naar vragen. Ik begrijp dat echt niet, dat wil je toch altijd weten wanneer je iets koopt? Of dan zit er wel foto bij van de was instructies, maar niet de samenstelling…
Ook iedereen die het verschil niet kent tussen satijn en zijde!! Of elke gebreide trui wol noemen!! En 10% wol is geen wollen trui!

16 likes

met Chinese kaartjes eraan zou ik toch persoonlijk denken dat het een neppert is. Sowieso melden bij Vinted!

2 likes

Ik deel deze ergerins, maar ik vrees dat het grootste deel van de mensen dat echt niks interesseert :sweat_smile:

9 likes

Ik ging net een pakketje wegbrengen in een vinted kluis. Er ging een deurtje open waar al een pakketje in lag. Helaas kun je dat niet aangeven op het apparaat. Maar zo kunnen dus pakketjes verdwijnen.

Toen ik erna er langs fietste werd de kluis leeg gemaakt. Hopelijk is het dan wel goed gekomen.

1 like

haha IK VOEL DIT!! ik vind het zo leip dat mensen oprecht denken dat gebreid = wol!

maar soms is het ook wel weer een voordeel dat mensen geen stofkennis hebben of de waarde ervan kunnen schatten. ik vroeg laatst de stofsamenstelling van een heel mooie set en toen stuurde ze een foto van het label waar op stond zijde en dan voering viscose en zij zo: 100% viscose :slightly_smiling_face: en voor wat het was en dat de hoofdstof 100% zijde was heb ik er relatief echt weinig voor betaald. of een trui die er voor 3euro op stond en bij navragen 100% kasjmier bleek te zijn. en een jurkje van 40% mohair en 60% wol voor 8,50, ook alleen een foto van het label en niet de stofsoort erbij aangevinkt of in de advertentie.

19 likes

Ik heb iets gekocht op vinted en diegne had uitstel aangevraagd. Er staat in dat het verzonden had moeten worden voor 1 juli. Maar het is nu 2 juli en vinted heeft het niet geannuleerd. Of werkt het anders?

1 like

Ik heb wel vaker gehad dat annulering een dag vertraging had, nooit langer dan dat, dus hopelijk gebeurt het vandaag.

Oke, dan hoop ik dat het snel gebeurd. Snap niet zo goed waarom ze niet verzend aangezien ze wel weer andere items plaatst.

Misschien komt er nog een verlenging aan? Je mag dan weer accepteren of weigeren

1 like

Dat hoop ik want ik ga binnenkort op vakantie en heb dus niet meer de mogelijkheid om het op te halen.

O ja ik heb ook ooit om die reden de tweede verlenging moeten weigeren. Nou hopelijk wordt het snel opgelost en veel plezier!

1 like

Ik uhhh weet dat anders ook niet? :sweat_smile:

Maar een foto van het materiaal zou ik zo fijn vinden idem voor afmetingen want waarom is vrouwenkleren zo inconsistent as fuck qua sizing? Bij de mannenafdeling weet ik welke maat ik heb en werkt elke keer without fail maar vrouwen? Russian roulette dit hoor.

Maar qua materiaal: ik draag graag leren jasjes en hoe vaak ik nepleer onder echt vermeld zie worden ook dus dat is helaas geen garantie.

@Marqant is het misschien voor de Chinese markt bestemd? Zag op Reddit dat er heel veel mensen het Chinese nieuwjaar jasje wouden van Nike? geloof ik.

Zijde is het materiaal, afkomstig van de zijderups.

Satijn is de specifieke weving, die als resultaat die glanzende, zachte stof geeft. Dat kan met zijde, maar ook met garen van katoen, polyester etc.

10 likes

Weer wat geleerd :slight_smile: dank je voor deze duidelijke uitleg!

2 likes

Zou ook een chinese versie van adidas kunnen zijn idd, maar dan had ik het voor de maat wel moeten weten.

Haha geweldig! Ik ben dat helemaal vergeten. :laughing: Goed om te horen dat je het nog steeds draagt!