Marktplaats/Vinted #2

Gek hè?

Ik was verder allang blij dat de boom er werd uitgehaald dus heb niks gezegd over het komen zonder afspraak.

Dat van m’n vriend hoorde ik pas net, hij had het nummer teruggebeld en toen kwam hij erachter dat het de mensen van de boom waren.
Ik was zonet de berichtjes nog even aan het lezen op marktplaats en toen viel het me ineens op dat ik het adres niet eens had gedeeld. Dus ik heb ze nog even een bericht gestuurd met de vraag hoe ze aan het adres komen. Ben benieuwd of ik antwoord krijg.

7 likes

Wow dit is zo creepy. Die zijn gewoon gaan graven ofzo. Heb je nog wat gehoord?

1 like

Doet me denken aan die gast op insta (of TikTok maar kijk het op inst) aan een zandkorrel en een stukje lucht zo je exacte locatie kan bepalen.

Maar dat deze mensen iets dergelijks doen zonder consent is uitermate creepy en grensoverschrijdend. Hebben ze nog iets teruggestuurd?

2 likes

Ze hebben gereageerd.

Ze zijn aan het nummer van m’n vriend gekomen door bij de buren aan te bellen (omdat wij niet thuis waren) en te vragen wat het telefoonnummer was van de bewoners van het huis was. Die hebben dit gewoon gegeven?

Hoe ze wisten waar het huis was gaven ze een verklaring dat hij eerder toen hij jong was een vriend had wonen in deze straat en daardoor de boom en voortuin herkende.
Maar de voortuin is vorig jaar net veranderd? Dus die verklaring vind ik heel raar. De boom stond er wel al 15+ jaar maar die was toen echt een stuk kleiner.

Ik moet zeggen dat ik echt wel even klaar ben met marktplaats door zulke rare mensen.

5 likes

Raar verhaal. Ik vind het ook wel erg ver gaan.

3 likes

Op Marktplaats is je postcode volgens mij wel altijd zichtbaar en je kunt doorklikken op een kaart, dus als je dan ergens naar toe rijd kun je het misschien toch wel makkelijk vinden.

Voorbeeld van willekeurige advertentie op Marktplaats nu:

En dit krijg ik als ik Route klik:

4 likes

De hele postcode hoort bij een handvol huizen in 1 straat, zeker als je de wijk blijkbaar kent en die boom eerder gezien hebt is het dan niet heel lastig te vinden.
Alsnog een tikje creepy om dan zomaar op te komen dagen, maar het is geen geavanceerde speurneuzigheid ofzo.

9 likes

Je kan dit wel uitzetten geloof ik. Ik zie bij sommige mensen dat ze een hele woonplaats als cirkel hebben.

1 like

Zo te zien zijn de verzendkosten bij vinted weer omhoog gegaan, waar eerst €2,89 stond staat nu €3,09. Heb wel een bericht gehad over kopersvergoeding maar volgens niet hierover?

Ja ik vind ook alles opeens weer best wat duurder! Soms is het bijna x2 als je wat goedkopers koopt. Wel logisch, maar wel jammer haha

1 like

Ik heb een set wollen rompers gekocht op Vinted, en bij aankomst blijkt er een duidelijk zichtbare vlek op een te zitten. Ik wil ze niet terugsturen want gedoe en de ander is wel goed, maar de verkoper had dit niet gemeld en de fotos zijn zo gemaakt dat dit stukje stof niet zichtbaar is. Omdat het kwetsbare wol is denk ik dat ik het er met wassen ook niet uit krijg.

Wat doen jullie in zo’n situatie? Berichtje aan de verkoper en dan de zending niet accepteren als ok?
Ik koop niet vaak via Vinted en heb deze situatie nooit meegemaakt. Ik heb al even in dit topic gezocht maar vond niet zo snel een soortgelijke situatie, omdat de helft van de bestelling wel goed is.

Je kan bij een bundel aangeven welk artikel niet goed is. Ik had laatst als verkoper bij een pakket met 4 items, waarvan 1 ook een vlekje in zat die ik niet had gezien. Heb alleen dat item geld voor terig vrij gegeven en de rest netjes mn geld voor gekregen.

2 likes

Afhankelijk hoe duur ze waren. Als het om een paar euro gaat, zou ik het laten gaan. Als het om meer geld gaat zou ik de producten niet accepteren via vinted en daarna kun je berichten sturen naar de verkoper. Je kunt dan ook afspreken dat je bikvoorbeeld de helft van je geld terugkrijgt.

5 likes

Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik heb het pakket 1 september afgegeven en er staat bij de track en trace ook ineens iets uit 2024? En normaal is het pakketje allang afgehaald van het pakketpunt en onderweg, maar volgens mij ligt het pakket daar nog steeds. De tijd van 18:47 is de tijd dat ik het pakket heb afgegeven aan het pakketpunt

2 likes

Misschien een trackingcode die toevallig is hergebruikt? Heel maf!

2 likes

Ja dacht ik ook, heel apart. Ben benieuwd haha

Al allerlei gekke dingen bij Mondial Relay meegemaakt, maar het is nog altijd goed gekomen!

1 like

Inmiddels heb ik mijn deel van de verwisselde pakketjes gekregen maar haar deel is elders bezorgd, heb ik over bericht laten weten met waar, nadat oorspronkelijke punt het tweemaal weigerde. Nu staat er op de tracking dat de ontvanger het pakket heeft geweigerd? Jongeeeehhhh… :melting_face: nou ja, zij 2 Euro rijker en ik dan twee shirtjes straks? Vond dat ding eigenlijk nog best leuk dus ergens hoop ik dat-ie wel weer terug naar mij komt in dat geval.

2 likes

Ik had het laatst ook al maar als ik iets op vinted wil reserveren voor iemand krijg ik steeds een foutmelding, had ik eerder nooit problemen mee, op verborgen zetten lukt wel.
Iemand hier ook problemen mee?

Dat had ik ook en heb uiteindelijk het artikel op een absurd hoge prijs gezet en toen een voorgesteld aanbod, nadat ze het had gefavoriet, naar d’r gestuurd met de afgesproken prijs.

Inmiddels laat mijn koopster weten dat ze het wel heeft opgehaald in bericht maar weet niet of ze het leuk gaat vinden. Hallo jij had dat toch eerst besteld? Ga ik vragen waarom de tracking dan aangeeft dat ze het heeft geweigerd? Oh man.

Edit: fuck it directe Hollander modus en maar gevraagd hoe en wat met dat ik het geen probleem vind als het zo is en terug naar mij komt.

1 like