Marktplaats/Vinted #2

Mijn Vinted account is geblokkeerd omdat ik blijkbaar namaak schoenen erop heb gezet. Ik was hier niet van op de hoogte en dacht ze gewoon door te verkopen aangezien ik ze heb gekregen. Ik heb bezwaar gemaakt, maar weet iemand hoe Vinted hierin is en of ik mijn account nog terug kan krijgen? Ik heb altijd goeie recensies gehad dus vind het echt mega zonde dat mn account nu geblokkeerd is.

Ik heb al eerder over iemand geklaagd toen ik namaakschoenen had ontvangen (en die vervelend deed erover). Vinted deed er toen niks mee. Misschien is het beleid veranderd (zou ik zelf wel fijn vinden als ze hier strenger in worden), maar ik denk dat je prima kan proberen een mailtje te sturen!

1 like

Ah ja hier zijn ze niet verkocht maar is de advertentie verwijderd en meteen mn account geblokkeerd… Snap dat ze er streng op zijn hoor maar ik was me van geen kwaad bewust en zit nu met een geblokkeerd account terwijl ik super veel gekocht en verkocht heb :sob:

Legalapenstaartvintedpuntjouwlanddomein al geprobeerd te mailen? Want ik heb een opgeslagen zoekopdracht van mijn favoriete uit de handel gehaalde parfum staan en my goodness, zoveel fakes komen er ongegeneerd langs! Dus ik zou toch zeker even berichten en hopen dat :slight_smile:

Mijn Fransoos avontuur gaat nog even verder door: ze claimt dat ze het echt ontvangen heeft en besloten heeft het te houden want leuk. Helemaal top maar ze kan me geen feedback geven dan wel zo mijn funds vrijgeven. Heb d’r gezegd dat ze in de tracking dat zou kunnen aangeven ondanks daar nog steeds staat van weigering. Heb d’r gevraagd een foto te sturen van het item + verpakking (vooral dat laatste even ter bewijs) zodat we dat naar Vinted kunnen sturen ter support als we er niet zo uitkomen en bij Vinted een claim gaan indienen ondanks er natuurlijk AI bots als klantenservice zitten maar ja.

1 like
Sorry dit is misschien meer voor het parfumtopic

Oeh welke zoek je? En hoe herken jij fake parfums?

Ik wil heel graag een populair parfum kopen (Born in Roma Intense) en er staan er superveel op Vinted, maar ik denk bij allemaal ‘dit is vast nep’ dus ik durf niet :smiling_face_with_tear:

Ook een ontopic bericht: deze week had ik binnen 24 uur na mijn aankoop, een pakket binnen. Ze heeft het binnen een uur na aankoop verzonden en de dag erna heb ik hem opgehaald.

Nog nooit zoiets meegemaakt, ben bang dat ik nu al mijn gelukspunten heb opgemaakt en ik straks gestraft ga worden met dertig zoekgeraakte pakketjes

3 likes

Ik heb al heel wat parfum gekocht via Vinted (voornamelijk mijn favoriet die er al jaren uit ligt) en tot nu toe bijna allemaal goed gegaan qua echtheid. Mijn tip: wat verkopen ze nog meer? Als het allemaal cosmetica is vind ik het al snel sus maar als er ook kleding en andere dingen tussen zitten al wat minder, en bij twijfel altijd toch bericht met meer info vragen zoals een batchcode. Als ze vijandig gaan doen dan weet ik genoeg en dahaaag!

En wow, dat is wel heel snel en fijn. Misschien juist een streak van good luck :four_leaf_clover:

Ondertussen heb ik contact gezocht met een Française die ik ken en toevallig komt ze toevallig oorspronkelijk uit de plaats waar het pakketje heen moest dus ze heeft gevraagd of ze voor me kan bellen en of familie kan langssturen. Heb maar gezegd dat we eerst maar voor optie 1 gaan en dan wel verder kijken want DPD’s chatbot zegt dat het onderweg naar NL adhv de tracking is maar zie nergens een terug naar mij-update op de trackingpagina zelf.

1 like

Mijn vaste pakketpunt is schijnbaar gestopt en al mn pakketjes hangen al langere tijd vast in het sorteercentrum, benieuwd of dit goed gaat komen.

Dan leveren ze af bij een ander pakketpunt en krijg je bericht over. Hier ging opeens een geweldig pakketpunt met bijna alles aan opties zomaar dicht en alle pakketjes die erheen gingen en of nog lagen werden uiteindelijk bezorgd ergens anders.

Mijn Française contact heeft gebeld en te horen gekregen dat het inderdaad geweigerd is en ik met DPD/Chronopost contact moet opnemen met waar het nu is. DPD zegt op de website zelf: alles van Vinted moet via/met Vinted! Haha oh man, wat een vervloekt shirt dit hoor. Toch wacht ik nog even mijn koopFransoos af met hoe en wat voordat ik Vinted inschakel maar my goodness, wat een gedoe dit.

2 likes

Ik heb deze jurk eindelijk gevonden na echt een paar jaar zoeken!!! Keek gisteren toevallig weer op Vinted en daar stond hij op. :heart_eyes:

Ook nog in zeer goede staat dus helemaal blij.

8 likes

Jaaa wat fijn :smiley: echt soms wint de aanhouder echt geloof ik!

Mijn Fransoos: ik heb de verpakking niet meer maar ik heb ook het wachtwoord (je weet toch wel je eigen postcode? die ik d’r heel snarky in een PS heb gedaan) niet om bij de tracking te komen (eerst wel omdat je bevestigde dat je ook aldaar had gehoord over een nieuw afleverpunt?) maar ik contact support wel even. Ik heb het echt opgehaald hoor dat heeft de eigenaresse met haar scanner bevestigd! Stuurt ook geen foto’s “ter bewijs” van ontvangst ondanks ze natuurlijk de oude oorspronkelijke listing kan gebruiken maar zo slim is ze blijkbaar weer net niet.

Negeert ook alle suggesties om het in de chat als afgeleverd te melden dus ik heb de bom gegooid door te zeggen dat ik ook het pakketpunt heb gecontacteerd in de tussentijd en het aldaar in de scanner stond als geweigerd en de volgende dag naar mij terug zou komen…

1 like

Sorry ik volg je verhaal al een aantal posts totaal niet. Wat ik eruithaal is in ieder geval dat je een conflict hebt en dat het lang duurt om op te lossen. Ben je er ondertussen niet gewoon klaar mee? Gaat het om veel geld?

7 likes

Sorry het zit hoog en dan slaat chaos XL-mode aan maar nee, ik ben d’r nog steeds niet klaar mee haha want ik wil het gewoon opgelost hebben voor beide partijen met oog dat ik geloof dat goed doen ook voor goede dingen zorgt.

In het kort zal ik het nu proberen rustig anders uit te leggen: ik had een shirt besteld maar kreeg andermans bestelling. Nou ja, dat kan gebeuren. Dus met de oorspronkelijke koper van dat shirt in contact gekomen en beloofd een ruil te doen want zij had mijn shirt gekregen. Die heb ik inmiddels nu wel zonder problemen ontvangen en ook zodanig aangegeven op Vinted met alles is in orde. Haar shirt is volgens de tracking geweigerd door haar bij het pakketpunt. Zij beweert dat ze 'm hoog en laag echt wel gekregen heeft maar bewijs aanleveren (foto’s van het shirt bijvoorbeeld? de verpakking voor de gegevens van het pakket zoals tracking?) daarvoor blijft uit. Ondanks ik al heb gezegd: mocht je je bedacht hebben vind ik het ook geen probleem om het retour te krijgen.

Is het zo een beetje duidelijker?

Maar waarom zou ze zeggen dat ze het heeft afgehaald terwijl ze dat niet heeft gedaan?

Als hij door haar geweigerd zou zijn krijg je m toch gewoon weer retour? Ik snap het probleem niet precies, in het ergste geval heb je 2 shirts in het beste geval heeft zij m toch. Of mis ik iets?

5 likes

Ik vind de verzendkosten van vinted echt wel stuk duurder geworden. Vind ik een groot nadeel. Ik snap echt wel de beweegreden hoor.

7 likes

Ja ik merk ook echt dat ik minder verkoop! Heb net de prijzen omlaag gedaan en verkocht toen wel meteen weer wat gelukkig

@Meow Zo op een rijtje is het logischer te volgen maar het probleem snap ik nog niet helemaal. Ik heb net als @Kauai het gevoel dat ik iets mis of zo?

1 like

Dat snap ik dus ook niet. Daar loop ik dus mentaal op vast de hele tijd. Zij beweert dat ze 'm heeft afgehaald maar kan geen bewijzen daarvan leveren (foto’s van het shirt zelf bijvoorbeeld?) maar de tracking op DPD/Chronopost zegt dat-ie geweigerd is ondanks binnen Vinted zelf op de tracking staat dat-ie op het pakketpunt ligt (zou ze nu ook zogezegd niet meer bij kunnen terwijl eerder wel omdat het een ander pakketpunt werd), dus verwacht 'm inderdaad dan maar weer retour. Maar ja, denk dat het bij mij een beetje speelt met vooral ongeduld met geen idee wanneer retour dan wel het onbegrip als ze inderdaad geweigerd heeft en erover liegt :sweat_smile:

En oh, zijn de verzendkosten weer omhoog gegaan ja? Snap ik ook wel maar zorgt denk ik wel voor minder (ver)kopen en waarschijnlijk ook Duitsers die nog meer buiten het systeem willen gaan handelen. Is trouwens die nieuwe regeling met betalen en uitbetaald worden die per begin oktober ingaat nou veel anders?

Dus het is niet dat je er zelf geld op verliest nu? Ik weet dat de ontvangst moet worden goedgekeurd dus als je betaling nu in de lucht had zou dat vervelend zijn. Maar als er verder eigenlijk niks is dan zou ik proberen het los te laten. Ofwel je krijgt het pakket retour of er gebeurt niks omdat zij geen klacht indient oid. Time will tell

Wat is die nieuwe regeling? Niks over gezien (moet de nieuwe voorwaarden nog accepteren, als het daar onderdeel van is)

1 like

Zij krijgt d’r geld terug en ik het shirt, vermoed ik. Maar ja, we zullen inderdaad wel even zien. Laatste paar dagen was ook om andere privézaken wat hectisch en denk dat ik daardoor even wat meer gestrest was dan ik normaal zou zijn want nu, ook door hier op te schrijven, denk ik van: nou dan heb je je shirt lekker geweigerd en je geld voor mijn bestelling gekregen en straks ook je eigen weer terug :person_shrugging:

Ik moet ze ook nog goedkeuren ja want tot nu toe snap ik er weinig van qua betaling (MangoPay gaat VintedPay worden oid?) maar wat ik zacht gezegd minder vind is dat alle foto’s van je listings gebruikt mogen worden om AI op/mee te trainen.

Help, ik had een boekje besteld en via Mondial Relay in een pakketpunt laten leveren. Maar ik kan nergens terugvinden welk pakketpunt en ik herinner me ook niet welke ik gekozen had. Niet in de mail en sms die ik heb gehad, niet in de Vinted app of het gesprek met de verkoper, niet via de trackingpage… Het enige dat ik vind is ‘het pakket is afgeleverd in het afhaalpunt’ maar nergens een adres. Hoe geraak ik hier uit?