Marktplaats/Vinted #2

Wat zegt een externe trackingssite zoals Parcelsapp, Aftership, etc.? Die geven vaak mij meer informatie dan de eigen tracking van de vervoerder zelf :slight_smile:

1 like

Ik snap helemaal niets meer van de verzenkosten bij vinted. Vorige week was voor klein pakket verhoogd van € 2,89 naar €3,09 wat op zich prima is. 's avonds was de prijs ineens €4,35 en als ik nu kijk is een soortgelijk artikel bij de ƩƩn €2.99 en bij een ander €4,35. Schiet mij maar lek.

Ooh dat kende ik zelfs niet. Maar levert ook niks op. Parcelsapp geeft ook geen adres voor het pakketpunt, wel een adres in NL vanwaar het wellicht verzonden is? Ik woon in BelgiĆ« btw. En het pakketje is volgens de tijdlijn wel Antwerpen binnen gekomen…

Bij aftership komt er een uitroeptekentje met ā€˜this carrier requires additional … (kan de rest zelfs niet bekijken)’…

2 likes

Ik zag wel ergens dat met de ingang van de nieuwe gebruiksvoorwaarden de ā€œkopersbeschermingā€ niet langer kopersbescherming zal heten maar gewoon een service fee wordt.

Da’s ten minste eerlijk I guess.

5 likes

Additional verification vermoed ik.

Maar wat vreemd dat het pakketpunt nergens vermeld staat. Dus nergens op Vinted, de website van MR met tracking, of email/sms?

Dat hangt wellicht af van wat de verkoper ingesteld heeft. Ik kwam er vandaag zelf achter dat ik een paar boeken onder ā€œmiddelā€ had geadverteerd terwijl het ā€œkleinā€ moet zijn. Dat zou wel het verschil in prijs verklaren wellicht

@jigglypuff Welk punt zou je logischerwijs gekozen hebben? Is er een plek waar je het meeste komt? Dan zou ik daarheen racen

1 like

Maar klein of middel geef je toch pas aan wanneer je daadwerkelijk iets gaat (ver) kopen?
Bij mij staat bij alle artikelen nu €4,35 verz.k, bij een vriendin €2,99

1 like

Nee dat moet bij het aanmaken van een advertentie al. Dus als jij iets koopt dan betaal je de vzk op basis van wat de verkoper aangeeft

1 like

Ja maar bij mij staan al mijn eigen advertenties nu op 2,99. Klein maar ook middel. Is er bij jou nog wel verschil?

3 likes

Ik heb zelf alleen maar kleine pakketten te koop staan, dus ik kan het verschil zelf niet zien. Vanaf 2,99 is alles wat ik kan zien

3 likes

Ik heb afgelopen week twee dingen besteld en kon voor Budbee kiezen! Heb daar gelukkig ook wel goede ervaringen mee maar snap dat dat niet overal beschikbaar is.

1 like

Ach ja, natuurlijk :see_no_evil: maar ik heb ook haast alleen maar kleine paketten en toch staat alles bij mij op € 4,35 en als ik bij een paar willekeurige mensen kijk naar een zelfde klein artikel moet ik bij de sommigen dus €2,99 betalen en bij anderen €4,35 dat begrijp ik dus niet. Overdag staat het bij mij ook weer voor het lagere bedrag hoor

2 likes

Is het land hetzelfde? Verzendmaatschappij? Want 's avonds vallen er soms hier punten weg (vermoed omdat het fysieke punt dan gesloten is) die er overdag weer wel gewoon zijn en daarmee dan ook de prijzen net zo.

Heb je geen mailtje gekregen van Mondial? Daarin staat bij mij een afhaalcode en direct daaronder de point relais/afhaalpunt met het adres. Misschien dat hij enkel op het distributiecentrum is aangekomen en nog naar jouw afhaalpunt moet worden verzonden?

Heb mijn pakket inmiddels gevonden! Mailtje naar de helpdesk gestuurd en meteen geholpen, niet verwacht van MR want hun service is echt barslecht hier. Ik kies normaal nooit MR als het kan en koop sowieso niet veel op Vinted dus kon niet zomaar op de gok de punten afgaan!

3 likes

Ik heb voor het eerst iets verkocht via marktplaats dat met Budbee verzonden moet worden. Waar vind ik de verzendcode? In de mail zie ik alleen een ordernummer, bij berichten zie ik helemaal niks.

1 like

Vanuit Vinted? Je krijgt het meteen na verkoop in beeld, dat heb ik gescreenshot, maar volgens mij zie je hem ook nog in beeld als je vanuit de app doorklikt naar verzendlocaties, of naar locker reserveren… Het is iig niet het ordernummer! Het is veel korter, soort postcode.

2 likes

Nee, via marktplaats. Ik zie het op m’n laptop niet, maar op m’n telefoon wel. Vreemd!

1 like

Ik heb spullen er weer op gezet maar meteen weer ergernissen.

Laag hieden en doe je tegenvoorstel en dan 1euro eronder weer tegen voorstel. Hou maar op hoor. Het staat er al voor een schijntje op.

Ik heb een pakketje via vinted dat nu al 2 weken vertraagd is, over 2 weken kan ik mn geld terugvragen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik hopen dat het alsnog aankomt of is het pakketje verloren?