Marktplaats/Vinted #2

OMG ik had hier wel eens gelezen over dat Franse mensen op Vinted zo vaak kut waren, had nooit echt vaak gedoe op Vinted, maar nu heb ik een paar Nike Air Max voor nog geen 30 euro verkocht, ze zagen er echt nog super goed uit, en heeft die trien me drie sterren gegeven, “omdat zij een ander idee heeft van schoon”.

Vroeg haar foto’s van wat ze dan vies vond, stuurt ze me foto’s waar ze de veters er helemaal uit heeft gehaald en die tong helemaal naar buiten getrokken en dat er onder de veters wat plekken op die tong zitten. :joy::joy::joy:

Jezus echt, je hebt voor 28 euro super goede Nikes gekocht en dan verwacht je dat ik ze schoonmaak alsof ik een schoenenwinkel ben. Mensen zijn gek geworden.

35 likes

Je kunt ook op haar review reageren, dat scheelt wel iets als mensen bij jou de reviews bekijken. Ik heb zelf het idee dat juist de Fransen vaak wel een ander idee hebben van ‘heel goed’

9 likes

Ja inderdaad, mijn grootste miskopen op Vinted zijn altijd bij Fransen waarbij de foto best goed lijkt en het dan toch verwassen of met vlekken blijkt.

En bij kinderkleding kun bij veel Fransen bij ‘nieuw zonder prijskaartje’ nog kleding vinden die zwaar verwassen zijn voor bijna de nieuwprijs. Ik dacht dat wij knieperig waren.

Maar ik heb ook een keer een review gekregen dat het kledingstuk heel vies was en ze het gelijk hebben weggegooid. Daar heb ik op gereageerd en niks meer van gehoord. Heel raar, is nog steeds een mysterie voor mij wat daar nou mee mis was. Ik was altijd alles en het ging om een kinderbroek die gewoon schoon was, ook op de foto’s. Maar ik heb wel gereageerd dus voor als mensen mijn reviews bekijken.

2 likes

Ik heb zojuist mijn eerste wat duurdere Vinted miskoop begaan :smiling_face_with_tear:

Had van een Franse een jeans gekocht, en er stonden foto’s bij met afmetingen van de breedte en lengte. Nu blijkt dat de lengte niet als binnenbeenlengte gemeten is (waar ik vanuit ging), maar de gehele lengte van de broek… Die is me dus veel te kort nu.

Zouden jullie hier een probleem van melden bij de verkoper? Of had ik zelf kritischer moeten zijn en moeten navragen hoe het gemeten was (was niet op de foto zichtbaar, alleen de broekspijp met meetlint erbij).

Zou daar geen probleem van maken. Is je eigen fout dat je het niet hebt nagevraagd.

17 likes

Ik heb zooooo’n irritante koper nu. Hij heeft gister begin vd middag iets gekocht en begon gelijk te pushen dat ik het op moest sturen ‘want hij gaat op vakantie’. Dus ik had gestuurd dat gister sowieso niet lukte en mn best ging doen voor vandaag. Krijg ik vanmorgen alweer gelijk een heel betoog, verdeeld over 4 berichten, dat ik het vandaag ECHT moet opsturen, want hij gaat volgende week op vakantie en dan kan ie het niet ophalen en dan heeft hij geen product en ik geen geld.
Ja vriend, dan moet je misschien niks kopen vlak voordat je op vakantie gaat??

4 likes

Jammer dat je niet kan annuleren zonder negatieve review.

Kan wel, als je als reden aanklikt dat het in overleg met de (ver)koper was.

2 likes

Ja kan op die negatieve review reageren met uitleg als je wil.
Als koper schrik ik iet terug van een negatieve review na annulering

Een pakketje vanuit mij is al bijna 3 weken onderweg met Homerrr en een ander die op dezelfde dag verzonden is, is al aangekomen…

Dat probleem heb ik dus ook!
Een van de twee was er met 6 dagen en die ander is er nog steeds niet.
Zit inmiddels wel schot in de zaak want hij is gister opgehaald in het sorteercentrum aldus de status

2 likes

Deze productfoto’s op Vinted ik ga stuk

En dan die prijs :joy: is dit een grap

5 likes

Dit is voor mensen met een fetisj

21 likes

Ja fetisj inderdaad. Je hebt ook mensen die je specifiek vragen om foto’s waar je de schoenen vies maakt. Lekker cashen dit.

1 like

Ook een first: iemand die reageert op een like met ‘ik heb de prijs verhoogd, er is veel belangstelling en vergelijkbare vestjes zijn ook deze prijs’. Oké doei :joy:

Na bijna 30 dagen kon ik eindelijk vandaag een pakketje ophalen die via Homerr is verstuurd.
Wat een gezeik daarmee zeg

1 like

De mijne was gister aangekomen. Gelukkig

Pff wat sneu dit zeg.

1 like

Ik ook, maar zie net dat het afgewezen is. :sweat:

Maar:

1 like

Elke Franse 3 minuten na aankoop: “wanneer ga je het verzenden, liefst vandaag?!?”

Ik koop één keer, na lang twijfelen, bij een Franse: …….

Al een week niks.

5 likes