M’n vinted jurk is perfect, hij ruikt alleen énorm naar rook. Dat stinkt zo, blegh. Wilde hem morgen aan, maar hij moet echt eerst in de was.
Even iets positiefs over een Franse verkoopster. Heb voor mijn kind een harry potter kostuum gekocht voor 8 euro excl verzend met als kwaliteit heel goed. Ik had homerr gekozen en ze gaf aan dat er geen punt bij haar in de buurt zat en of ik geen mondial relay kon kiezen. Alles weer geregeld en was eigenlijk door alle verhalen hier wel wat sceptisch wat ik zou ontvangen voor 8 euro en of ik iets zou ontvangen. Ze heeft het dezelfde dag op de post gedaan, 2 dagen later was het binnen en het kostuum was eigenlijk zo goed an als nieuw in de originele verpakking. Echt zo blij mee!
Sowieso toch, als je iets van een vreemde krijgt wil je wassen?
Of heb ik smetvrees hierin?
Oh nee hoor dat doe ik ook altijd, met het idee dat je werkelijk geen idee hebt wie of wat er aan gezeten heeft
Sowieso altijd wassen ivm risico op schurft!
Ooit lang geleden heb ik in een kledingwinkel gewerkt en sindsdien was ik echt alles wat ik koop als dat kan qua product. Of het nou via Vinted nieuw met kaartje is en dan ook echt en niet een kwestie van alsnog “een paar keer gedragen” in de beschrijving dan wel in de winkel: ik was het altijd. Bij schoenen laat ik het een nacht luchten met een geurzakje om het te neutraliseren.
Want mensen zijn goorlappen?
Gezien wat ik in die pashokjes heb gezien toen, ja. Maar het is ook dat het snel vertrouwd ruikt want ben best gevoelig voor (sterke) geuren.
Haha nee, dat doe ik dus niet altijd. Bij de kleding van m’n kinderen wel, maar voor mezelf ben ik daar makkelijker in. Niet altijd hoor, maar soms gaat het gewoon zo in de kast. Vond dit gewoon echt heel smerig ruiken.
@Zonnestraaltje heb dus nog nooit van dit risico zo gehoord. Ken schurft uiteraard wel, maar dit was mij onbekend. Gelukkig in alle jaren 2e hands shoppen nooit last van gehad.
Haha ok ik geloof je meteen
Ik was sowieso alles want ieuw en inderdaad die fabriekslucht is ook smerig
Iemand wilde de tas retourneren die ze op Vinted van mij had gekocht. Prima, ik had gevraagd om ze naar het “postkantoor met adres X” te sturen. Nu stuurt ze een foto van het verzendlabel, heeft ze blijkbaar niet gekozen voor “verzending naar een pakketpunt” maar gewoon het adres van het kantoor opgegeven alsof het mijn privéadres zou zijn. Interessant dit, ik hoop dat ze bij Bpost snappen welke vergissing hier gebeurd is en niet gewoon de boel terugsturen, maar misschien ben ik naïef
Over geurtjes gesproken,
Ik heb een jas via Vinted waar in de kraag nog sterk de parfum van de vorige eigenaresse hangt. Heel goor en daarom doe ik em ook nooit aan. De kleermaker zei dat stomen 20 euro kost, wat ik een beetje veel vind momenteel. Iemand tips hoe je het er zelf uit kan krijgen?
Wassen durf ik niet omdat het een jas is met verschillende stoffen en zwart met wit. Bang dat ik m verpest.
Ophangen in de badkamer?
Nu met dit weer buiten ophangen.
Haha de Vinted Quarantaine
dat gaat waarschijnlijk mis denk ik. Althans als je dat bij een postnl postkantoor doet gaat het terug naar het depot
Bij Bpost geen probleem blijkbaar! Ik heb mijn pakketje intussen al terug
Ik heb via Vinted schoenen gekocht. De verkoopster stuurt me een berichtje dat er iets mis is gegaan met de Vinted-go-box (?) en dat de doos te groot was voor de kluis maar dat ze perongeluk wel op ‘ja’ klikte en nu is de kluis dicht maar het pakket zit er niet in. Ze vraagt mijn huisadres om het pakket op haar kosten naar mijn huis te sturen. Moet ik hier nou iets achter zoeken of is dit legit? Iemand een idee?
Ugh, 3 baby items besteld bij 3 kopers maar geen één verzend het… ze hebben alle 3 alleen vandaag nog
Ik denk dat dit wel legit kan zijn hoor. Ik gebruik die lockers ook vaak, maar het is niet zo’n gebruiksvriendelijk systeem. Ik heb bijv ook al meerdere keren een pakket van iemand anders gevonden in de locker waarin ik mijn pakket moest leggen om te verzenden.
Het enige probleem in deze situatie is dat zij haar geld waarschijnlijk nooit zal krijgen, omdat het pakket volgens de verzendmaatschappij niet is aangeboden.