Marktplaats/Vinted #2

Bij kinderdingen vind ik dit nog veel erger

‘Mijn schatje heeft dit gedragen/ermee gespeeld tot het stuk was maar die van jou kan het nu wel gebruiken :slight_smile:

2 likes

En @Beutyschooldropout

Jullie hebben helemaal gelijk hoor. Zou ik normaal ook doen. Het was alleen zo’n goede deal (werd iets duurder door de verzendkosten omdat ik alleen UPS kon kiezen van 7,95) én het was in zo’n goede staat dat ik het ook wel had gekocht als er stond ‘goede staat’. Ze vroeg er dus niet meer voor omdat het zogenaamd ongedragen met labels was, dus het ging het hele doel voorbij denk ik dan. Waarom zet je het er neer als je een lage prijs vraagt?

1 like

Weer een Vinted irritatie.
Bodywarmer gekocht met beschrijving “nooit gedragen”. Nou ding ruikt gigantisch naar rook en er zit zelfs een aansteker in de zak.
Echt nooit gedragen dus…

3 likes

Die paspoppen met hun nicotineverslaving ook altijd… :sweat_smile:

27 likes

Haha omg wat schaamteloos!

1 like

Ik heb een paar nieuwe sneakers verkocht op Vinted. Verstuurd, en het geld inmiddels ook ontvangen in mijn portemonnee. Krijg ik net een melding van DPD dat het geretourneerd wordt omdat de koper het niet opgehaald heeft bij het ophaalpunt. Die had tot 26-11 de tijd om het op te halen.

Weet iemand wat er dan gebeurt verder? Neem aan dat het geld weer wordt terugbetaald aan de koper? Gezocht op de website van Vinted, maar kan het nergens vinden.
Mazzel dat ik er zelf nog niet iets anders voor heb gekocht…

1 like

Wat gek, want meestal krijg je het geld pas als de verkoop afgerond is? Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren haha

1 like

Dan houdt jij het geld en je krijgt je schoenen terug. Eigen schuld van de koper dat het niet opgehaald is

2 likes

Ik had dit laatst ook via homerr! Als iets is verkocht, afgeleverd en uitbetaald verwijder ik de chat want dan ga ik er vanuit dat het helemaal goed is. Kreeg ik het pakket ook retour ineens. Maar chat verwijderd dus kon zelf geen contact opnemen met de koper. Denk dat een pakket dan niet wordt afgehaald maar wel in de app gezegd dat het oké was? Ik heb er nooit meer iets over gehoord, dus het geld bleef ook gewoon in mijn portemonnee.

3 likes

Dat dacht ik dus ook, maar via de track and trace zie ik dat het nog niet opgehaald is inderdaad. Dacht ook dat je erna pas je geld krijgt. Maar had het al, gaat om 75 euro.

Nou, dan bied ik ze opnieuw te koop aan :sweat_smile: leuk bedrag wordt dat dan. Zijn te groot gekochte Hoka sneakers, deze zijn best prijzig nieuw.

1 like

Mazzel dus! Ik blijkbaar ook dan. Bij mij via DPD, kreeg ineens een mail van ze, in het Frans. Wacht wel af nu, en anders maar weer opnieuw te koop aanbieden.

1 like

Ik heb een Apple toetsenbord verkocht op Vinted aan iemand in Frankrijk. In de advertentie stond dat het om een QWERTY-toetsenbord ging, maar daar kwam deze persoon pas achter bij het uitpakken (in Frankrijk gebruiken ze blijkbaar een AZERTY-toetsenbord).

Hij vraagt nu of hij het retour kan sturen. Zouden jullie dat accepteren? Ik heb dat nog nooit gedaan en ik heb er geen goed gevoel bij (plus geen zin om hem weer te moeten verkopen)

Eh nee. Je bent bol niet?

40 likes

Dan verkoopt hij hem zelf maar weer. Je hebt het toch duidelijk aangegeven.

7 likes

Nee, is zijn probleem. Ik had van de week ook iemand die een paar weken na goedkeuring ineens een Switch spel wilde terugsturen omdat hij het volgens haar niet deed. Terwijl ze er ook bij zegt dat hij wel opstart dus het lijkt eerder een probleem van haar Switch te zijn dan van het spel. Dus ook aangegeven dat ik daar niks mee kan.

Overigens heb ik nog minder zin om mee te denken als iemand de jamaarnuhebikeenhuilendkindthuis kaart trekt. Ook niet mijn probleem.

7 likes

Wow, megamazzel inderdaad! Bij mij ging het om want babykleding van 5 euro haha.

2 likes

Oh dat is de moeite niet haha! Ben benieuwd of dat ik ze ook daadwerkelijk terug krijg. Straks is het iets in het systeem van DPD ofzo. Wacht wel af.

2 likes

Ik had dit ook maar dan met Portugal. Ik had niet het soort toetsenbord vermeld maar het was wel duidelijk te zien op de foto’s (zelf ook totaal niet over nagedacht maar oke). Deze persoon heeft het bij mij aangegeven maar uiteindelijk wel de koop netjes afgerond. Dit risico hoort een beetje bij Vinted.

3 likes

Thanks allemaal! Ik heb gezegd dat ik niet meega in het retourneren maar hij is het nog niet met me eens. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Hopelijk met morgen mijn geld op m’n rekening :smiling_face_with_tear:

2 likes