Komt wel goed denk ik. Ik koop alleen niet bij mensen zonder reviews die hele dure merkkleding hebben of 30 paar Nike sneakers en geen reviews oid.
Als het gewoon normale niet te dure artikelen zijn met goede foto’s durf ik het wel aan.
Komt wel goed denk ik. Ik koop alleen niet bij mensen zonder reviews die hele dure merkkleding hebben of 30 paar Nike sneakers en geen reviews oid.
Als het gewoon normale niet te dure artikelen zijn met goede foto’s durf ik het wel aan.
Ja ik geloof het wel hoor, maar ik vind het heel arelaxt. Ik denk ook maar een nieuw account maken wat @Xiomara zegt, misschien werkt een nieuw e-mailadres ook wel.
Zou een berichtje sturen want wie weet komt diegene daardoor wel weer online door de melding?
Ja dat heb ik natuurlijk wel al lang gedaan.
Omg yes ik heb mijn eerste verkoop gedaan. Had een dure hondenrugzak die we nooit gebruiken vanmiddag erop gezet en nu is hij verkocht
Ik heb een wollen vest uit Norwegen op het oog op marktplaats. Heb al geschreven om te vragen of ik hem voor een lagere prijs kan hebben, maar de verkoopster heeft nogal lang nodig om haar berichtjes te lezen.
Op mijn eerste vraag heeft ze geantwoord, nu benieuwd of ze morgen op mijn tweede berichtje antwoord.
Stel me nu echt voor dat het een oud oma’tje is dat één keer per dag haar computer aan doet en zich met grote moeite inlogt om haar e-mails te lezen.
Ik heb nu dus een pakketje van Vinted dat al een week kwijt is ergens tussen DHL en het pakketpunt. Nu maar duimen dat het gevonden wordt anders ben ik dus gewoon m’n geld kwijt? Het pakketpunt wilde ook echt niks doen voor me.
Ben jij de koper? Dan krijg je je geld gewoon terug volgens mij
Als de datum verlopen is waarop het nog bezorgd zou kunnen worden krijg je bericht van vinted dat het pakketje zoek geraakt is en krijgen beide partijen tot een bepaald bedrag vergoed. Bij homerr is dat tot €20,00. Weet niet hoeveel het bij dhl is.
Vinted heeft nu een nieuwe update met biedingen. Als je een bod accepteert van iemand dan verandert de prijs voor iedereen in de geaccepteerde prijs.
Zo irritant als je dan een bod doet, hij uren later wordt geaccepteerd en iemand anders het dan koopt omdat die een melding krijgt dat een favoriet artikel in prijs is verlaagd.
Wow, meen je niet. Heel irritant, als koper én verkoper.
Dan is de mogelijkheid om een bod uit te brengen nu toch nutteloos. Niemand gaat meer een bod accepteren lijkt me. Ik accepteer soms ook een bod omdat de communicatie met een potentiële koper prettig verloopt.
Huh wat raar. Dan hadden ze beter gezorgd dat je bod bindend is ofzo (hoewel dat ook irritant is als iemand lang wacht om op je bod te reageren en je intussen niet bij iemand anders kan kopen).
Mijn ergernis blijft mensen die de staat verkeerd aanduiden. Ik rapporteer het nu omdat het me zo irriteert, maar ik krijg al-tijd reactie dat het niet in strijd is met de richtlijnen. Kom op, het gaat echt om dingen die aangeduid worden als “nieuw met prijskaartje” terwijl je slijtage ziet, of schoenen die met een goed merk stonden aangeduid en je op een foto op de zool “zara baby” ziet staan welke meldingen van “misleidende informatie (staat, merk…)” aanvaarden ze dan wel?!
Inderdaad. Je zou dan heel omslachtig moeten afspreken wanneer jij hem accepteert zodat die ander hem dan snel kan kopen.
Als je uiteindelijk een tegenbod doet in een andere prijs dan verandert hij daarin. Ook heel irritant, want soms heb je van die mensen die €0,20 minder bieden dan de prijs. Ik mag daar altijd graag irritant op reageren door een tegenbod te doen die €5 hoger is dan de vraagprijs. Maar dan verandert de prijs nu dus ook voor iedereen daarin.
Dit is voor mij ook een irritatie. Wees gewoon eerlijk over de staat van je artikel.
Eerder zat er ook een maximum percentage aan hoeveel je bod onder de vraagprijs mocht zitten. Dit is ook eraf gehaald.
Is dit nu ook met terugwerkende kracht? Ik heb bijvoorbeeld iets erop staan, maand geleden op geboden en ik heb dit geaccepteerd. Ik zie nu zelf mijn initiële prijs staan, maar voor potentiële kopers staat er nu de laatst geboden en geaccepteerde prijs?
Ooh is dat waarom ik nu een lawine aan meldingen had van dat diverse favorieten verlaagd in prijs waren en daardoor al vrij snel verkocht ook? Handig aan de ene kant dat je weet wat de verkoper ervoor zou accepteren maar geef die nieuwe prijs dan vrij na iets van 48u zodat niet iemand anders het kan wegkapen.
Ik kocht eergisteren een jumpsuit van een Francaise, maar toen ik de foto’s gisteren opnieuw bekeek zag ik dat de pijpen gerafeld waren. Dus ik vroeg haar of ze wel de originele lengte hadden (stond namelijk niks over in de omschrijving).
‘Oh ja ik ben 1.50 dus ik heb hem een klein beetje in laten korten’
Ik ben 1.70 dus ik gaf aan de koop dan te willen annuleren.
‘Kan niet, ik heb hem gisteren verstuurd’
‘Oh maar hij staat nog niet als verzonden’
‘Jawel, gisteren gedaan’
‘Ok vervelend, dan moet ik na ontvangst mijn geld maar terugvragen via Vinted’
Verkoper annuleert toch ineens de koop
‘Wat doe je nou stom, je had beter moeten kijken naar de foto’s! Ik zal naar het pakketpunt gaan en het pakketje terughalen maar ik word hier zo boos van!!!’
Verkoper blokkeert me
Ik pas de automatische negatieve review aan met mijn ervaring. Reageert ze met ‘Zoals ik al zei stond het gewoon in de omschrijving dat hij was ingekort’
Oh wat erg hè is dat? Doet me denken aan wat ik meemaakte. Ik kocht een jumpsuit die ik in het echt ook al eens had gedragen. En die was super lang bij de pijpen. Toen kwam het pakketje binnen en waren de pijpen ingekort! En toen ik daarnaar vroeg zei ze “ja jij hebt er niet naar gevraagd” ?!
Echt brutaal hoor. Ik vraag toch ook niet of iemand de mouwen van iets heeft afgeknipt?
Na veel heen en weer geapp en dreiging met een negatieve review mocht ik het op haar kosten terug sturen
Foto pak