Marktplaats/Vinted #2

Voor het eerst iemand die zeurt dat het artikel niet past en het wilt terugsturen.
Ik heb hem verkocht met foto van het maatlabel dus dikke doei dat is het risico van tweedehands kopen.
Was een overhemd van mijn vriend, heb gewooon xl gekozen en de foto erbij dat het xl is van een bepaald merk.

2 likes

Ja hoi je bent geen winkel?

Zelf nog tegen iemand gezegd dat ze de tijd moet nemen met verzenden ook dat het mij dan beter uitkomt want help, ik heb ontdekt dat nog heel veel mensen V&D deadstock hebben en ik mis die winkel met het eigen huismerk echt wel met bepaalde artikelen dus ja :sweat_smile:

2 likes

Mijn Homer pakketje staat al een paar dagen op ‘klaar voor verzending naar je geselecteerde punt’, maar ik zag vandaag dat dat punt tot 3 januari dicht is. Heeft iemand dat wel eens gehad? Ik heb het geprobeerd te vragen aan de klantenservice, maar die geven alleen maar automatisch gegenereerde onzinantwoorden.

Ja ik heb dit een keer gehad. Mijn pakketje werd toen bij een pakketpunt een dorp verderop bezorgd.

2 likes

Wat kut dit, iemand heeft wat gekocht op vinted en ups home gekozen. En nu moet er een koerier naar mijn huis komen om mijn pakketje op te halen?? Dit moet binnen 5 dagen gebeuren maar de enige optie die ik kan kiezen is maandag en dan kan ik helemaal niet :japanese_goblin: echt een domme verzendmethode, heb hem gelijk uitgezet

1 like

Waarom kun je op Marktplaats mensen met wie je geen deal hebt niet beoordelen?

Met 3 verschillende mensen meerdere keren afspraken gemaakt over iets dat ik verkoop. De een komt geen enkele keer opdagen, de ander komt uren eerder of later dan afgesproken (en ik dus niet thuis ben). Maar ik kan hen niet beoordelen, is toch niet logisch.

4 likes

Kut is dat hé. Wat ik dan altijd doe is de advertentie verwijderen, dan moet je namelijk aangeven of je het hebt verkocht hebt via Marktplaats. Als je dan ja invult, dan pakt 'ie de persoon waarmee je aan het chatten was en kun je alsnog een review plaatsen. Kan dus alleen maar met 1 persoon maar is iig iets.

Nog frustrerender is dat je niet gewoon zelf een tekst kunt typen. Het domme is dat een standaard reactie wel ‘persoon kwam niet opdagen’ is lol

3 likes

Ja hier loop ik ook tegenaan!
Echt irritant

1 like

Ik dacht eerst oké hoe irritant kan dit zijn, maar ik had een paar uur geleden een bod geaccepteerd en zij reageert niet meer. Nu krijg ik door die veranderde prijs dus allemaal biedingen die nog onder dat bod zitten, echt zoveel nutteloze meldingen want ik wil niet lager gaan dan dat eerste bod :angry:

3 likes

Heeft iemand dit weleens gehad bij Vinted? Ik kan mijn koper geen bericht sturen want het tekstvlak is weg

Andere mensen kan ik wel gewoon een bericht sturen

1 like

Kun je nog wel naar het profiel?

2 likes

Yes, lid is ook niet op vakantie en gewoon actief

2 likes

Geblokt?

1 like

Nee

Probeer via een (andere) browser en of incognito? Soms gebeurt mij dat ook als tijdelijke error en dat “fixt” het dan weer.

Ik zag iemand hier op een ander forum ook over vragen, denk dat het een of andere bug is!

1 like

Hoi! Ik heb vandaag een dure jas verkocht via vinted, maar ik ben een beetje huiverig. Diegene die hem heeft gekocht komt uit ItaliĂ« en heeft nog helemaal geen reviews. Ik ben bang dat als ik hem verstuur er iets niet goed gaat en ik m’n geld niet krijg en de jas kwijt ben. Maak ik me zorgen om niks?

Je kunt kijken bij welke verzender je het meeste geld terug krijgt mocht hij niet goed aankomen.

Bij dure artikelen film ik altijd het inpakken en maak ik een foto bij het pakketpunt hoe het pakket op de post gaat.

Ik heb ooit berichten gelezen dat mensen nog wel eens genaaid worden omdat de koper dan zegt dat er iets anders in het pakket zat.

2 likes

Ja exact, ik ben wel beetje bang voor zoiets.

1 like

Zelf verkoop ik liever duurdere dingen op eBay wat natuurlijk ook geen garantie is maar dan heb ik wel alvast het geld vs. als koper er blij mee is. Bij twijfel niet doen? Ondanks we allemaal wel ergens moeten beginnen met (ver)kopen op Vinted.

On that note, ik weet nu alweer waarom ik voornamelijk Frankrijk ontloop: Mondial Relay verzendoptie als enige. Heb gevraagd of het misschien met Chronpost (DPD) kan want er zijn geen punten hier meer in de buurt
 Heeft ze wel gelezen en vervolgens har antwoord of mijn bericht verwijderd want het laatste wat ik zie is bericht verwijderd. Was een kwestie van durft te vragen maar dan niet I guess?

3 likes