Marktplaats/Vinted #2

Ik ga ook lekker met Vinted en Marktplaats. Ik bekijk gewoon per ding waar ik het plaats. Puzzels gaan beter op Marktplaats en kleding en schoenen op Vinted. In twee weken tijd al bijna 200 euro verdiend :ok_hand:t2:

Heb het ook ooit uitgegeven, maar dat is mijn portemonnee alweer vergeten.

11 likes

Ja kleding zet ik inderdaad niet op marktplaats. Ik had naast kleding ook een aantal huishoudelijke dingen, die had ik op beide gezet, maar het is via vinted verkocht.

Super irritant dat je Mondial Relay niet kan uitzetten.
Het afgifte punt naast mijn huis is weg, dus nu moet ik 20 minuten met een grote doos lopen en de winkel gaat pas om 14:00 uur open? Gelukkig is het voor een hoog bedrag verkocht, maar wel echt heel irritant.

6 likes

Ik had kleding voor mijn kind besteld en dit ligt klaar bij het ophaalpunt. Nu krijg ik een bericht van de verkoper dat mijn kleding bij iemand anders ligt. Nu vraagt ze of ik het pakket zou willen weigeren zodat het bij haar weer terug komt en dan verzend ze het opnieuw (als diegene iig ook de kleding zal retourneren).

Ik heb wel eens andere kleren gekregen, maar kreeg altijd dan keurig het geld van Vinted terug. Ik heb ook nog nooit een pakket geweigerd? Iemand enig idee of dit een manier is of zal ik gewoon het pakketje halen en het dan via Vinted laten oplossen?

Ik denk dat de verkoper bedoelt dat je het pakketje helemaal niet moet ophalen, dan gaat het vanzelf terug naar de verkoper

4 likes

O ja dat kan natuurlijk ook. Ik zag me al heel theatraal bij het pakketpunt roepen dat ik dat pakket weiger :sweat_smile:

Weet iemand of ik dan een negatieve review zal krijgen als ik het niet ophaal? Of evt geen geld meer van Vinted zal krijgen mocht ik toch de bestelde kleren niet ontvangen?

1 like

Dit is toch niet meer zo? Net zoals dat je nu niet meer kan bieden lager dan 40%?

Heb een bod geaccepteerd, maar geen zin dat het voor iedereen er nu staat en ik weer biedingen onder dit bod ga krijgen.

Ik accepteerde net ook een bod en zag dat het inderdaad niet meer zo is

2 likes

Snel opgelost :ok_hand:

Ik had iets besteld via Vinted en het was geleverd, maar er ging een weekend met drukke dagen overheen voordat ik het kon ophalen, dus ik liet dat even weten aan de verkoper (ik vind het zelf ook altijd irritant als mensen er 3 jaar over doen om iets op te halen, vandaar). Geeft ze als antwoord: “Geen probleem lieffie” hahahahaha. Lieffie? Zo random :joy:

8 likes

Iets gekocht op Vinted. Krijg ik “waarom heb je deze verzender gekozen? Nu moet ik naar een stad verderop”

Ja meid, dat kan ik niet ruiken hè.
Nu vraagt ze of ik het kan annuleren (nee).
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

1 like

Waarom zou je dit niet doen? Stond er niet in de tekst dat ze liever niet met een bepaalde vervoerder verzend?

Nee want dan had ik dat natuurlijk wel gedaan. Dit is toch en haar probleem wat ze mijn probleem wilt maken?

Ze heeft hem nu zelf geannuleerd; als ik hem opnieuw zou kopen kan ik weer niet PostNL of DhL kiezen, echt raar. Nouja dan laat maar hè :sweat_smile:

6 likes

Je kan toch sowieso nooit Postnl kiezen? Ik kan in Nederland altijd alleen Homer, UPS en DHL kiezen

Ik heb weleens postNL kunnen kiezen.

1 like

Ik wil een aantal dozen vol kinderkleding op Vinted zetten, maar hoe kan ik dit het beste doen? Ik dacht eraan om m’n account eerst op vakantiemodus te zetten, dan alles te uploaden en vervolgens van vakantiemodus af te halen. Maar komen de advertenties dan wel goed naar boven in de zoekresultaten?

Vorige keer ging alles ‘gewoon’ uploaden, en begonnen mensen al met kopen terwijl ik nog nieuwe dingen aan het uploaden was. Vervolgens kreeg ik van een aantal kopers een berichtje op nieuwe dingen van “ooh als ik deze eerder had gezien dan had ik die ook wel gekocht”. Dat wil ik dus voorkomen, vandaar het plan van de vakantiemodus, maar werkt dat wel?

1 like

Je zou ze ook kunnen verbergen direct nadat je ze geplaatst hebt.

Mijn ervaring bij de vakantiemodus is dat je artikelen weer omhoog gezet worden, tenminste; zo lijkt het. Want als ik de vakantie modus na een tijdje er weer af haal dan worden dingen ineens heel vaak gafavoriet en verkocht.

2 likes

Ik ben mijn parfumcollectie aan het opruimen en ik heb 3 flesjes op Vinted gezet voor € 15 a € 20 en ze waren binnen de minuut weg :open_mouth: heerlijk haha ik ga mijn prijzen wat opkrikken denk ik

7 likes

Ik ben nu wel benieuwd naar welke parfums je verkoopt! :blush:

3 likes

Voorlopig is dit de lijst (moet ze nog fotograferen):

• Guerlain - Terracotta Le Parfum
  • Prada - Infusion d’Iris
  • Prada - Infusion de Fleur d’Oranger
  • Juliette Has A Gun - Moscow Mule
  • LancĂ´me - IdĂ´le
  • Carven - Le Parfum
  • Payot - Elixir Le Parfum
  • Sisley - Sisley Eau de 3