Marktplaats/Vinted #2

Ik doe vaak ook maatpakketten. Of bijvoorbeeld 4 broeken of 6 truien. In totaal krijg ik er misschien minder voor per item, maar dat boeit me niet.

Aan de andere kant ben je er dan ook in 1 keer vanaf en blijf je niet nog met 10 onverkochte items zitten, die ook geen geld opleveren.

En ik vind het ergens ook onzin om voor 1 t-shirt dat ik voor €2 verkoop heen en weer te gaan naar een pakketpunt, alles in te pakken en als je pech hebt ook nog een label te scannen. En ook belachelijk dat een item misschien ook nog helemaal naar Spanje vervoerd moet worden.

Nee, dan liever of alles weg voor €60 of 6 grote pakketten van €15 ofzo.

Ben inmiddels vaak blijer dat ik al die zooi kwijt ben dan ik er geld voor krijg. Ik breng het ook weer vaker naar de kringloop.

5 likes

net iemand op Vinted geblokkeerd omdat ze in twee dagen me 4x heeft gevraagd naar de taillemaat van een broek. en dan ook telkens 3 berichten erover en dan nog geen uur later “laat het weten hoor ik ben namelijk heel geïnteresseerd” :weary::weary:

Vreselijk, alsof je verder geen leven hebt.

6 likes

ja en je weet ook meteen dat het verzenden ook gezeik gaat worden, “heb je het al verstuurd!”

5 likes

Oh ik wist niet dat je mensen kon blokkeren! Wat goed om te weten. Zo irritant als je iets als favoriet markeert en dat ze dan meteen sturen: kan ik iets voor je doen? Heb je vragen? Een uur later: ik verzend morgenochtend, dan weet je dat!
En dan een uur later: ben je nog geïnteresseerd?

Ugh, rot op! Als ik het echt mega graag wil hebben had ik het al wel meteen gekocht, een hartje betekent dat ik er even over na wil denken.

2 likes

Je kunt ook uitschakelen dat iemand een bericht krijgt dat jij iets aan je favorieten hebt toegevoegd. Dat voorkomt al deze berichtjes.

6 likes

vaker blokkeren!!! het werkt zo bevrijdend hahaha

1 like

Ik heb voor het eerst items naar Sellpy opgestuurd (inmiddels staat het na 13 weken online). Een blazer die ik voor ruim €150 heb gekocht en amper heb gedragen, is er voor €31 opgezet en verkocht.

Ik krijg daar €5 van :upside_down_face: ik snap dat je een deel moet afstaan aan sellpy, maar dit is ook bijna de moeite niet, dit is ook nog het duurste item wat ik heb opgestuurd namelijk. Heel benieuwd hoe het verder nog gaat!

1 like

Je kunt wel zelf aanpassen voor hoeveel het erop gezet wordt toch? Maar snap je hoor, je houdt er wel een stuk minder aan over dan bijv. vinted.

Ik doe het zelf meestal (nou ja meestal. ik doe dit nu voor de tweede keer in jaren) ook eerst via Vinted en na een week of twee ofzo de rest naar Sellpy. Wel pas 2 keer gedaan nu, wacht ook op een Sellpy zak die uitgezocht wordt op dit moment. Had daar vorige keer wel geluk mee dat er een paar dingen juist hoger werden ingeschat dan op Vinted/ik ze op Vinted uberhaupt niet verkocht kreeg.

Oh dat aanpassen wist ik niet! Dit waren inderdaad wel items die ik op Vinted niet verkocht kreeg. Ik ga eens kijken wat ik met de prijzen kan doen.

Edit: zie nu dat je de prijs kan aanpassen heeft voor die dure blazer helaas geen zin meer natuurlijk helaas, wel goed om te weten voor de volgende keer!

Maar waarom verwacht je dat je die spullen wel op Sellpy kwijt krijgt? (Voor de prijs die je wilt, bedoel ik dan)

Omdat ik van dit merk meer op Sellpy zag met iets hogere prijzen, was ook een eerste uitprobeersel om eens te kijken wat het verschil zou zijn met vinted. Prima dat het verkocht is voor € 30, alleen had ik niet in de gaten dat zo weinig over zou blijven. Onderaan streep ben ik inderdaad gewoon blij dat het verkocht is!

1 like

Ik snap je wel hoor. Ik heb nu ook nu net mn eerste item via Sellpy verkocht (mooie nieuwe dansschoenen, ik kreeg er 1,60 voor terug). Leek een uitkomst omdat het tijd en gedoe bespaart maar na zo lang wachten en het feit dat het alsnog vaak getransporteerd moet worden maakt dat ik het toch maar in de clothing loop gooi of naar lokale kringloop ga brengen. Voor de opbrengst hoef ik het niet te doen in ieder geval.

1 like

Ik vind het eigenlijk niet lonen om iets goedkoops te kopen danwel te verkopen op Vinted ; heb bijv. nu iets voor 5.5 gekocht, maar betaal dan 9.70 in totaal. Probeer nu steeds meer weg te brengen naar tweedehandswinkels + organisaties, maar zelf vond ik het wel fijn om 2e hands te kopen via Vinted want onze tweedehandswinkels in de stad slaag ik echt amper.

1 like

Maar dat is vaak toch nog steeds goedkoper dan dat je het nieuw/ ergens anders koopt? Of wat bedoel je precies?

2 likes

ja klopt, maar dit moet dan wel via de post - dus extra pakket - weer worden verstuurd, voor iets wat dan oorspronkelijk zo goedkoop is (uiteindelijk bijna verdubbeld qua kosten). Voel ik me bezwaard over. probeer meer bundels te kopen i.p.v. losse dingen maar in dit geval vond ik verder niets leuk bij de verkoper.

Huh zijn de tarieven zo veranderd? Heb even een screenshot gemaakt van hoe het er bij mij uitzag:

2 likes

Ik ging even kijken want zo’n tabelletje had ik nog niet gezien! Daar staat idd 11€, maar bij mijn aandeel (wat ik dus tot toe alleen gezien had, my bad) staat 5€

3 likes

Huh hoe raar! Ik heb wel degelijk het hele bedrag gekregen :confused: misschien eens mailen?

2 likes

Ik wacht eerst effe af wat de andere items doen, thanks in ieder geval want anders had ik dit dat tabelletje niet gevonden haha!

3 likes