Ik wacht eerst effe af wat de andere items doen, thanks in ieder geval want anders had ik dit dat tabelletje niet gevonden haha!
Ik heb voor het eerst iets gekocht via Marktplaats Direct Kopen. Ik dacht dat het hetzelfde werkte als Vinted maar ik kan nergens vinden hoe lang de verkoper de tijd heeft om het item te verzenden?
Nee marktplaats werkt niet zoals vinted, er zijn geen regels voor hoe snel je het moet verzenden.
Ik heb iets verkocht op vinted en diegene heeft gekozen voor UPS home. Dan wordt het pakket dus bij mij thuis opgehaald. Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg je op de ophaaldag een betere tijdsindicatie dan ‘tussen 08.00 en 17.00’?
https://wwwapps.ups.com/pickup/pending?loc=nl_NL#/
Soms kan je via hier iets meer info krijgen
Ik heb dit laatst ook gehad en nee, je krijgt geen specifiek tijdsvak gedurende de dag. Echt heel erg vervelend. Ik hoefde niet te tekenen om het pakket af te geven maar geen kleiner tijdsvak dus het is echt wachten.
Ik lees dat veel mensen alsnog het pakket gewoon afleveren bij het pakketpunt en dat dat geen probleem is.
Je kunt ook de optie uitzetten bij verzendopties!
Meh wat stom. Ik heb nu gekozen voor mijn vrije dag maar moet die dag ook met kind naar het consultatiebureau. Dus maar hopen dat ze dan niet net in dat uurtje komen. @macaron ik heb het meteen uitgezet. Zo onhandig .
Zo irritant hè!! Ze komen (bij mij iig) wel op de “normale” tijd dat UPS ook bezorgt dus als je weet wanneer dat is dan helpt dat misschien
Voor duurdere merken heb je ook nog Vestiaire Collective. Vroeger vond ik eBay fijn maar nu zij ook de Vinted methode gaan hanteren met pas uitbetaald worden als de koper blij er mee is? No thanks.
Vestiaire vraagt zo veel commissie vind ik!! Maar werkt soms wel beter idd
Haha godver iemand heeft mij gerapporteerd!!
Is dat zo ja? Boeh dat is wel jammer maar leek me nog op dit moment de meest veilige manier voor duur(dere) merken.
@VickyViolence neeeee wat flauw! Wat dan?
Ja voor een item van bijv 175 (vraagprijs) krijg jij zelf 150 en betaalt de koper 200 incl fees op Vinted is dat verschil veel kleiner!
Gebruikte parfum! Mag niet volgens de regels, echt stom. Makeup kan ik begrijpen, maar parfum? Flauw
Wow dat wist ik helemaal niet! Da’s wel een enorme klap aan fees ja maar geeft (denk ik?) wel meer veiligheid voor jou ook als verkoper.
@VickyViolence Wat nou als je een parfum hebt gekregen en niet bij je past? Dat zou toch gewoon mogen. Makeup kan ik ook begrijpen maar parfum? Kom op…
Ze zullen vast ook gewoon regels volgen want er is een ENORME markt voor (ik heb serieus volgers die me vragen of ik nog geopende parfum verkoop). Maar ja, heel jammer. Misschien moet ik zelf een tweedehandsparfumpverkoopplatform uit de grond stampen.
Volgens mij geeft vestiaire juist altijd de koper gelijk als die klaagt en ik zie ook zo vaak duidelijk neppe dingen voorbij komen dus die controle op je advertentie voordat ze m plaatsen is ook niet goed
Maarja het is toch altijd een risico ook als verkoper
Huh ik dacht dat ze daar wel mensen hadden met verstand ervan om na te gaan of iets wel echt is maar damn, zit dus nog heel wat gedoe aan vast dus? Je zou bijna een FF kledingruilplatform beginnen waar dan ook jouw parfums mogen @VickyViolence
Ik had een spijkerbroek besteld via vinted van een broek die ik al had en heel fijn zat alleen een andere kleur.
Nu haal ik hem uit de verpakking en is hij echt heel kort, het leek wel een cropped versie.
Ik kijken, maten kloppen. Maar ik zie ineens nog een label met ‘short’ erop. Ik ben 1.72 en die broek komt echt minimaal 10cm te kort. Dus ik reageer naar die verkoopster dat ik een goede review geef, want de broek is prima voor die prijs en snel verzonden. Maar dat ze de volgende keer wel ff aan moet geven dat het een short variant is.
Zegt ze ‘je had het moeten vragen. Voor mij is dit normaal’.
Nou ja dat vind ik niet. Een ‘short’ variant is afwijkend in mijn ogen en dan vermeld je dat.
Het betrof een broek met gewone maten, dit was een XL maat 42. Dus geen maat 31x34 oid. Dan had ik het kunnen zien en was het een 32x30 geweest ofzo.
Ik hou de broek en geef hem wel weg aan een vriendin, maar ik ergerde me wel dat ze de schuld bij mij legde.
Verder heb ik de broek ook nog bij iemand anders besteld om mijn favoriet te vervangen (want chloorvlek) en daar ben ik wel heel blij mee. Voor €4 mijn favo broek weer en hij was ook gewoon lang genoeg.