2 dagen, lijkt me ook niet onoverkomelijk
Niemand vindt het onoverkomelijk, het is gewoon irritant.
Aha jij bent er zo eentje dus
Nou even een positieve noot: afgelopen weekend wat sieraden op Vinted gezet. Iemand kocht een bundel van twee stuks maar had 0 reviews en blanco profiel verder. Heeft ook geen bod gedaan maar meteen gekocht. Dus ik vond het een beetje spannend maar ik dacht: nou we zijn allemaal begonnen bij 0 dus we gaan het zien.
Vandaag kwam het pakketje binnen, de koper haalde het bijna meteen op, keurde het goed binnen twee uur en liet een vijf sterren review achter met positief bericht.
Ik ben altijd blij dat ik van mijn spullen af ben en als iemand dan zo positief en blij is met de spullen is het helemaal leuk.
Nee hoor, ik geef het ook nog handmatig aan als ik pas na anderhalve dag of 1 dag en 20 uur de tijd heb gehad om een kledingstuk goed bij daglicht te kunnen zien. En ook als mensen irritante berichten sturen. Ik gebruik het niet als straf. Maar ik vind het wel bijzonder dat mensen het irritant noemen als iemand dat niet doet. Het is niet alsof je dan ellenlang op het geld moet wachten.
Ik had ook zoiets meegemaakt.
Ik had er een tas van bijna 500 opstaan voor 275. Iemand uit Frankrijk, zonder reviews, kocht deze. Dus ik aangekaart dat ik het niet vertrouw, ik filmpjes ging maken van inpakken en screenshots van dit gesprek zou bewaren. Ondertussen had ik zijn profielfoto ge-image-searched, zijn naam gegoogled en zijn adres bekeken haha.
Nee⦠het was een cadeautje.
Maar uiteindelijk was het allemaal goed gekomen. Het verhaal is dat zijn vriendin mijn tas in haar favorieten had staan, zij had dat aan hem laten zien waarna hij had besloten de tas te kopen. Na de verkoop van mijn tas was zijn vriendin enorm verdrietig geweest vertelde hij, niet wetende dat hij de tas had gekocht. Maar hij wou haar verassen wat ook gelukt is en ik vind het nog steeds zo lief dat hij zoiets voor haar heeft gedaan.
Ik vond het wel spannend hoor - helemaal voor zoān bedrag. En je hoort de gekste verhalen van Franse verkopers. Maar faith in French people restored en wat fijn om te weten dat er nog lieve, attente mannen bestaan.
Uiteindelijk verkopen we onze kleding om geld ervoor te krijgen dus als je mijn kleding inmiddels al een dag in huis hebt, zou ik dat geld wel graag ontvangen.
Ik laat het meestal in mijn portemonnee staan maar uitbetalen duurt soms wel 3-5 dagen hoor.
Pardon
What the fuck
Is er een probleem?
ik vind het aankaarten en de manier van communiceren ook bijzonder, maar het is volgens mij wel degelijk zo dat je bij sommige verzend methodes alleen je geld terugkrijgt bij āverliesā wanneer je bewijs hebt van het inpakken en versturen.
Ik snap het probleem niet. Het gaat om (voor mij dan) veel geld. Ik kan helaas niet kopers uitkiezen, en ik heb veel verhalen gelezen dat kopers goed kunnen oplichten waarbij je als koper geen rechten hebt en dus het product en je geld kwijt bent.
Dat het voor sommigen hier lachwekkend is, snap ik niet?!
ik snap je hoor @Neena, ik zou zelf eigenlijk niet eens iets durven verkopen via vinted voor die prijs!
nog een tip trouwens (is hier ook wel eens genoemt geloof ik) maar check het verzendbedrijf als je iets duurs verkoopt, sommige verzenders vergoeden maar 50 eu ofzo als zij het kwijt raken.
Als ik iets koop en iemand begint meteen over dat ze het niet vertrouwt en gaat dreigen met screenshots enzo dan zou ik de koop gelijk annuleren maar ok en iemandās adres ook opzoeken lol, het werkt twee kanten op hĆ©
Is goed. mijn excuses en fijn dat je hebt kunnen lachen om mijn verhaal.
Het is pas jouw geld nadat de koper heeft kunnen checken of alles akkoord is, waarvoor Vinted een termijn heeft gesteld. Als dat je niet aanstaat, dan is Vinted niet je platform.
Mijn verzonden vinted pakketje lijkt kwijt te zijn en dan krijg ik, omdat het met homerr was, maar 20 euro vergoed ipv de 50 waarvoor ik het verkocht had. Heeft iemand dit wel eens gehad en heeft het nog nut om hier over te klagen bij vinted?
In alle keren dat ik iets verkocht heb is het 2x kwijtgeraakt en dat was allebei bij het zelfde pakketpunt. Ik lever hem in en vervolgens gaat de track en trace nooit verder dan āhet pakket is afgeleverd bij het pakketpuntā en is hij op een gegeven moment ākwijtā Ga daar nooit meer wat naar toe brengen
Ja dat heb ik vaker gehad en klagen heeft meestal geen zin
Een keer heb ik mān geld wel gehad āuit coulanceā omdat de koopster het gewoon had opgehaald bij het pakketpunt maar daar vervolgens over loog en zei dat het pakje kwijt was
Daarom verkoop ik duurdere dingen liefst alleen met DPD maar mensen lezen nooit goed dus dat gaat zo vaak mis. Dan annuleer ik het weer (niet voor 100⬠maar bij 300 wel) of laat ik het zo maar echt heel erg irritant want sowieso gezeik
Echt heel raar dat de koper dus kan kiezen welk risico de verkoper loopt met verzending
Ik heb ook zoān pakketpunt waar veel kwijtraakt. Die doen echt maar wat lijkt het. Dan ligt het er al weken ofzo en moet ik zelf zeuren om tussen de tientallen paÄ·ketjes te zoeken. Iedereen klaagt er over, dus ik kies dat punt nooit meer.