Marktplaats/Vinted #2

Hier ook zoiets. Iemand bood steeds lage prijzen. Uiteindelijk akkoord gegaan met een bedrag, maar ze kocht het niet. Stelde wel de vraag: is het dan ok voor X? Ik kon niet reageren want ik was met m’n kids bezig. Koopt iemand het in de tussentijd voor de volle prijs. Zij helemaal over de zeik: dit gebeurt altijd, iedereen kaapt de spullen zo voor m’n neus weg, wat een gezeik altijd met Vinted.

Vriendin, je had het item prima kunnen kopen in die tijd.

Dit is toch gewoon goed afgelopen! Koper heeft het binnen 2 dagen opgehaald en is er blij mee dus de hoeveelheid reviews zegt misschien toch niet alles

3 likes

Ik heb net mijn eerste Sellpy bestelling binnen en ik ben best wel enthousiast.–

Kocht heel veel op Vinted tot een jaar geleden, ik had een rottijd en ging van alles kopen voor een kleine dopaminekick, soms moest ik de halve stad door voor vijf pakketjes die tegelijk aankwamen. En dan was de helft een totale miskoop die direct doorging naar de kringloop of weer in de verkoop. Dus ik ben daar vrijwel helemaal mee gekapt. Maar ik wil liever helemaal geen nieuwe spullen kopen en om álles bij de kringloop aan te schaffen is nogal een tijdsinvestering.

Sellpy is iets duurder, maar dat zorgt er voor m’n gevoel voor dat ik iets zorgvuldiger aankopen doe (niet die OMG HET IS € 5 NU KOPEN impuls die ik bij Vinted had). Je krijgt alles in 1x (opgehaald in een Budbee kluisje bij de lokale AH). De optie om te retourneren is ook een upgrade. Alles was super netjes ingepakt en rook naar wasmiddel. En uiteindelijk heb ik niets terug hoeven sturen.

Als andere mensen (goede/slechte) Sellpy ervaringen hebben ben ik er heel benieuwd naar!

8 likes

Wat moet ik hier van denken?? Waarom zou je meer bieden dan de vraagprijs. (Het is niks bijzonders, gewoon simpele kinderkleding van de Zara)

1 like

Vreemd, vooral ook door het bericht erbij. Of misschien vertaald google het slecht

2 likes

2600 reviews en 80% van de items heeft een kaartje eraan zitten? Dat kan niet goed zijn toch :skull:

2 likes

Dat is allemaal van de vrachtwagen gevallen :wink:

(edit: of gewoon nep natuurlijk)

Ja, die kans is groot. Aantal items zitten echt in de huidige Zara collectie, zijn ook echt leuke sets maar weiger te kopen hahaha

1 like

Op dh gate en volgens mij op SHEIN en temu kan je ook neppe Zara (en andere ketens) bestellen. Dus kan zijn dat dat haar handel is.

3 likes

Zo typisch. Ik verkocht een sportbroek op Vinted. Die vrouw vraagt of ik zsm kan verzenden want ze wil graag snel sporten. Nouja ik dacht ik wandel wel even heen en weer dezelfde dag nog. Heeft ze het vervolgens 3 dagen laten liggen bij pakketpunt en inmiddels al 2 dagen niet op ‘alles is oké’ gedrukt.

3 likes

Soms begrijp ik Vinted-gebruikers echt niet?

Dan heb je iets te koop staan dat supervaak geliked is en en veel mensen die extra vragen stellen over het artikel, maar vervolgens koopt niemand het? De prijs is realistisch en het artikel is ‘in’.

En dan zet je iets online waarvan je verwacht dat niemand het zal kopen (Of hooguit tante Mien die vroeger op Marktplaats zat) en dan is het zo verkocht. :rofl:

En Fransen willen allemaal dat je het vandaag nog op de post doet. Tuurlijk joh, om half 6 race is nog even naar een pakketpunt ver van de bewoonde wereld omdat jij het met een cheapo bezorgservice wil verzenden…

5 likes

Zou hij niet meer bedoelen dat hij extra kleding wil maar dat hij niet meer dan 12 euro kan betalen? In de hoop dat jij er wat extra bij doet?

Geen idee, heb het bod afgewezen en aan iemand anders verkocht.

1 like

Iemand heeft donderdagavond rond een uur of half 10 in de avond schoenen bij mij gekocht via Vinted, vanochtend kreeg ik al een berichtje: lukt het nog met het opsturen van de schoenen?

Pff zo vermoeiend deze mensen

1 like

Nee. Ik denk dat hij zelf geen items meer kan uploaden en er geen eigen geld op wil zetten. Dat hij/zij dus een item koopt om de portemonnee leeg te maken en z’n account kan weg doen zonder dat er nog geld op staat ofzo.

2 likes

Ik dacht dat ik de optie UPS home had uitgezet, maar blijkbaar niet en nu heeft iemand dus deze optie gekozen :tired_face:

Heeft iemand het hiermee wel eens naar een pakketpunt gebracht?

1 like

Ja, gaat gewoon prima net als de rest eigenlijk!

3 likes

Heb een fjällraven broek via marktplaats gekocht. Hoop zo dat ie past! Volgens de maattabel heeft maat 38 van Fjällraven een taille van 36 cm, wat voor de meeste andere merken/maatvoeringen maat 36 is. Maar hoop dat het vanwege de stretch alsnog als maat 38 past.

2 likes

Weet iemand of de verzendkosten via DHL op Vinted omhoog zijn gegaan? Zie opeens €4,14 staan terwijl de verkoper wel uit Nederland komt. Dacht altijd dat het €3 nog wat was 🫣

2 likes

Jup… wordt steeds duurder