Marktplaats/Vinted #2

Ik zie het gewoon bij ‘Mijn profiel’ staan

Is bij jou die app al vernieuwd? Alles is anders en bij Profiel staat nu alleen Kledingkast, Reviews en Over mij. :confounded:

Edit: oh wacht haha kon ook nog op m’n foto klikken. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Heb je dit wel gerapporteerd?

1 like

Ik had een jurk verkocht op Vinted. Ik heb de jurk echt grondig gecontroleerd en alles was oké. De koper meldt na ontvangst een probleem: een opengescheurd stiksel bij de taille. Ze wilde de jurk wel houden, maar een flinke korting ontvangen die de kosten van het maken dekt. Laat mijn moeder nu toevallig coupeuse zijn, dus ik wil de jurk retour hebben. Daar heeft ze toch maar mee ingestemd. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het stiksel niet gescheurd was en krijg het gevoel dat ze me wilde oplichten.

2 likes

Ik heb dit ook een keer gehad met een koper die deed alsof een knoop van een broek eraf was, zo hinderlijk

3 likes

Heeft ze er een foto van gemaakt?

1 like

Ja, het is dus een los stiksel van ongeveer 3-4 cm wat echt kinderlijk eenvoudig weer te maken is, met naald en draad. Ik ga echt aan mijn verstand twijfelen, bijna onmogelijk dat ik het niet gezien had.

1 like

Ja, maar wordt afgekeurd omdat ze kennelijk geen regels overschrijdt. Ondertussen nog 0 reactie, dus vrees dat ik kan fluiten naar mijn geld.

1 like

Is bij jullie het hartje ook weg op Marktplaats? Om een advertentie op te slaan.

1 like

Nee, staat hier bovenaan de site.

3 likes

Ik heb hier gisteren ook enorm naar lopen zoeken en niet kunnen vinden, hopelijk snel een nieuwe app-update!

2 likes

Hehe ja precies, net ook een hele zoektocht gehad. Vreemd!

@junior kijk je in de browser of app?

1 like

App

1 like

Ja :weary: ook geen app update te zien in de app store

1 like

Dit heb ik een keer gehad met een pet. Toen die aankwam bleek die vieze gele zweetranden te hebben terwijl er bij de advertentie stond dat hij nieuw en ongedragen was. Geklaagd (met uitgebreide foto’s), de verkoper stemde ermee in dat ik hem zou terugsturen, teruggestuurd naar Italië, vervolgens heeft ie hem nooit opgehaald.

Uiteindelijk had ik een random pakje in mijn brievenbus, was de pet retour afzender gegaan - naar mij. Maar belangrijk detail: ik had mijn geld inmiddels automatisch teruggekregen.

Dit is twee jaar geleden, dus ik weet niet of het nog zo werkt, maar het zou dus kunnen dat dit bij jou ook nog gebeurt.

3 likes

Even opvolgen. Ik had een oplossing gevonden: de flesjes plat fotograferen zodat je niet kunt zien dat ze niet helemaal vol zijn (met “stuur mij een berichtje alvorens te kopen, dank je!” in de beschrijving). En dat werkte, had zo een paar weken geleden weer 7 flesjes verkocht.

Nu probeer ik het net weer met 4 flesjes maar Vinted laat me ze zelfs niet publiceren :joy: Waarschijnlijk omdat ze niet in het doosje zitten.

Dus nu heb ik ze gepubliceerd als memorabilia maar zo krijgen ze nul views.

Thanks Vinted, godver :joy:

Edit: shit, en de advertentie wijzigen nadat ze zijn gepubliceerd onder memorabilia lukt ook niet, mijn advertentie staat al 5 minuten onder behandeling dus ik krijg zo dadelijk weer een waarschuwing (of een ban) denk ik :smiling_face_with_tear:

Edit 2: en nu ben ik geshadowbanned hahahah potverdikke

Welke geuren verkoop je?

1 like

Geen populaire geuren hoor. Daisy Sunshine van Marc Jacobs, Dans Ma Bulle van Carven, Amazone van Hermès, Peau de Lumière Magique van Starck en Paris Izmir van Carven.

Ik heb zelf laatst Cologne Précieuse van La Manufacture op Vinted gekocht voor een fractie van de prijs. Heerlijke zomerse geur, ookal vervliegt 'ie vrij snel. De volgende op mijn wishlist is Acqua Di Scandola van Parfum d’Empire, maar die heb ik nog niet gespot. (Waarschijnlijk verwijderd door een overijverige Vinted moderator godver)

2 likes

Ik heb in 2 weken tijd 3 mensen op Marktplaats een berichtje gestuurd dat ik het door hun aangeboden artikel graag wil kopen voor de vraagprijs. Tot 3 keer toe krijg ik gewoon geen reactie, zo irritant :neutral_face:

1 like

Update: ik had een klacht ingediend en de verkoopster kreeg 48 uur van Vinted om te reageren en heeft dat niet gedaan dus ik krijg mijn geld terug. Maar ze heeft ook het retourpakketje niet opgehaald dus die kwam weer terug zonder dat ik dat wist en lag vandaag op een ander Homerr punt dan ik hem heb weggebracht klaar. Ik kwam een ander pakketje daar ophalen, en toen kwam hij er met twee aan lopen. Dusss, nu heb ik en geld terug en de sieraden… :nerd_face:

5 likes