Marktplaats/Vinted #2

Dit heb ik een keer gehad met een pet. Toen die aankwam bleek die vieze gele zweetranden te hebben terwijl er bij de advertentie stond dat hij nieuw en ongedragen was. Geklaagd (met uitgebreide foto’s), de verkoper stemde ermee in dat ik hem zou terugsturen, teruggestuurd naar Italië, vervolgens heeft ie hem nooit opgehaald.

Uiteindelijk had ik een random pakje in mijn brievenbus, was de pet retour afzender gegaan - naar mij. Maar belangrijk detail: ik had mijn geld inmiddels automatisch teruggekregen.

Dit is twee jaar geleden, dus ik weet niet of het nog zo werkt, maar het zou dus kunnen dat dit bij jou ook nog gebeurt.

3 likes

Even opvolgen. Ik had een oplossing gevonden: de flesjes plat fotograferen zodat je niet kunt zien dat ze niet helemaal vol zijn (met “stuur mij een berichtje alvorens te kopen, dank je!” in de beschrijving). En dat werkte, had zo een paar weken geleden weer 7 flesjes verkocht.

Nu probeer ik het net weer met 4 flesjes maar Vinted laat me ze zelfs niet publiceren :joy: Waarschijnlijk omdat ze niet in het doosje zitten.

Dus nu heb ik ze gepubliceerd als memorabilia maar zo krijgen ze nul views.

Thanks Vinted, godver :joy:

Edit: shit, en de advertentie wijzigen nadat ze zijn gepubliceerd onder memorabilia lukt ook niet, mijn advertentie staat al 5 minuten onder behandeling dus ik krijg zo dadelijk weer een waarschuwing (of een ban) denk ik :smiling_face_with_tear:

Edit 2: en nu ben ik geshadowbanned hahahah potverdikke

Welke geuren verkoop je?

1 like

Geen populaire geuren hoor. Daisy Sunshine van Marc Jacobs, Dans Ma Bulle van Carven, Amazone van Hermès, Peau de Lumière Magique van Starck en Paris Izmir van Carven.

Ik heb zelf laatst Cologne Précieuse van La Manufacture op Vinted gekocht voor een fractie van de prijs. Heerlijke zomerse geur, ookal vervliegt 'ie vrij snel. De volgende op mijn wishlist is Acqua Di Scandola van Parfum d’Empire, maar die heb ik nog niet gespot. (Waarschijnlijk verwijderd door een overijverige Vinted moderator godver)

2 likes

Ik heb in 2 weken tijd 3 mensen op Marktplaats een berichtje gestuurd dat ik het door hun aangeboden artikel graag wil kopen voor de vraagprijs. Tot 3 keer toe krijg ik gewoon geen reactie, zo irritant :neutral_face:

1 like

Update: ik had een klacht ingediend en de verkoopster kreeg 48 uur van Vinted om te reageren en heeft dat niet gedaan dus ik krijg mijn geld terug. Maar ze heeft ook het retourpakketje niet opgehaald dus die kwam weer terug zonder dat ik dat wist en lag vandaag op een ander Homerr punt dan ik hem heb weggebracht klaar. Ik kwam een ander pakketje daar ophalen, en toen kwam hij er met twee aan lopen. Dusss, nu heb ik en geld terug en de sieraden… :nerd_face:

5 likes

Ik heb net iets op vinted verkocht en de verzendmethode is: UPS komt het bij mij thuis ophalen. Op een dag tussen 08:00 en 18:00. Iemand dit al eens meegemaakt? Krijg je op de dag zelf een kleinere tijdsslot?

Ik niet, heel irritant, maar je kan het met hetzelfde label ook gewoon naar een pakketpunt brengen

3 likes

O echt joh! Thanks, ga ik dat even proberen. Scheelt een hele dag gevangen zijn

ik ben op zoek naar een bepaald model elektrische gitaar, en tot nu toe heb ik er 2 via MP gevonden. Beide keren heeft de verkoper ná een heel gesprek tegen mij gezegd dat ze hem toch niet willen verkopen. Waarom de fuck zet je hem er dan op?!

#1 was toch te gehecht aan z’n gitaar, en #2 had hem uitgeleend aan een vriend. Thanks for wasting my time…

Ik ga die kut gitaar nu maar gewoon in de winkel kopen, ik heb te weinig geduld hiervoor

1 like

haha YES dit was bij mij dus ook gebeurd! Dit is zo’n beetje het best case scenario haha

3 likes

Wow ik heb net heel lang gezocht naar m’n portemonnee op Vinted, maar dit had ik nog niet geprobeerd. Thanks voor de tip!

3 likes

Ben ik de enige die vinted niet meer in komt? Krijg steeds foutmelding als ik op een item klik. En ineens staat bij mij dat ik 0 items erop heb staan terwijl ik net 30 advertenties heb lopen plaatsen💔

2 likes

nee had t ook net, als ik op een item klik zegtie dat de pagina niet bestaat. zal wel ff kuren hebben, ze zijn vgm steeds nieuwe functies aan het uittesten de laatste tijd.
hopelijk staan je advertenties er gewoon op als het weer werkt!

1 like

Ik heb twee pakketjes van vinted die 3 weken geleden bij een homerr/nu vintedGo punt aan hadden moeten komen, maar de status staat telkens nog steeds/alweer op ‘klaar voor verzending’. Als ze niet binnen een week nu komen dan mag ik een terugbetaling aanvragen maar betekent dat dan ook dat ik ze nooit ga krijgen? Betaal volgende keer maar weer extra voor DHL denk ik, echt stom dit.

2 likes

Ik heb dit ook wel eens gehad. Toen kreeg ik ineens een berichtje dat het pakket terug werd gestuurd vanwege niet ophalen en ik mijn geld terug kreeg. De verkoopster en ik hadden beide geen bericht gehad dat het pakket klaar lag op het punt. Je zou even langs het pakketpunt kunnen gaan met de vraag of ze toevallig jouw pakketjes hebben.

2 likes

Ik heb dit 2x gehad bij het versturen van een homerrpakketje 1 x bleek het pakketje zoekgeraakt en kreeg mijn geld terug de rweede keer was het al bijna een maand onderweg en werd het toch nog afgeleverd. Dus het zou nog kunnen :crossed_fingers:.
Verder ben ik best tevreden over homerr/ vinted to go afgelopen week was een pakketje er binnen 5 dagen en zat ook nog een weekend tussen

1 like

Koper heeft het pakketje niet opgehaald en reageert ook niet meer. Pakketje wordt dus teruggestuurd, maar staat nu al twee weken op ‘terug naar afzender’. Hoe lang gebeurt dit normaal gesproken? Vind het zo irritant, vooral omdat er dus geen nadeel aanzit voor de persoon die het niet ophaalt, zelfs geen slechte review.

1 like

Ik had een week geleden iets gekocht van iemand. Antwoordt ze nu dat mondial niet bij haar in de buurt zit. Ja dus, nu is het dan mijn probleem ofzo?

1 like

Nouja een beetje empathie is ook op z’n plek toch. Ik woon in een middelgrote stad en ik heb een Mondial relay punt op 19 km. Ik ga niet voor een tweedehands item zover rijden. Helemaal als het verkoopbedrag vaak maar een paar euro is. Ik vraag de koper het dan met een andere verzendmethode te kopen.

22 likes